Αυτοφροντίδα

Αναβλητικότητα Αντιμετώπιση: Ο παροντικός και ο μελλοντικός εαυτός

Αναβλητικότητα Αντιμετώπιση: Ο παροντικός και ο μελλοντικός εαυτός

Αναβλητικότητα Αντιμετώπιση: Η αναβλητικότητα είναι μια πρόκληση που έχουμε αντιμετωπίσει όλοι. Για όσο διάστημα υπάρχουν άνθρωποι, αγωνιζόμαστε με την καθυστέρηση, την αποφυγή και την αναβολή σε θέματα που μας ενδιαφέρουν.

Εντάξει, οι ορισμοί είναι υπέροχοι, αλλά γιατί αναβάλλουμε; Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο που μας κάνει να αποφεύγουμε τα πράγματα που γνωρίζουμε ότι πρέπει να κάνουμε; Αυτή είναι μια καλή στιγμή για να φέρουμε κάποια επιστήμη στη συζήτησή μας. Η έρευνα της συμπεριφορικής ψυχολογίας αποκάλυψε ένα φαινόμενο που ονομάζεται «ασυνέπεια χρόνου», το οποίο βοηθά να εξηγήσουμε γιατί η αναβλητικότητα φαίνεται να μας τραβάει παρά τις καλές μας προθέσεις.

Η ασυνέπεια του χρόνου αναφέρεται στην τάση του ανθρώπινου εγκεφάλου να εκτιμά τις άμεσες ανταμοιβές πολύ περισσότερο από τις μελλοντικές ανταμοιβές. Ο καλύτερος τρόπος να το καταλάβετε είναι να φανταστείτε ότι έχετε δύο εαυτούς: τον Παρόντα Εαυτό σας και τον Μελλοντικό Εαυτό σας. Όταν ορίζετε στόχους για τον εαυτό σας – όπως η απώλεια βάρους ή η συγγραφή ενός βιβλίου ή η εκμάθηση μιας γλώσσας – κάνετε πραγματικά σχέδια για τον μελλοντικό σας εαυτό. Οραματίζεστε πώς θέλετε να είναι η ζωή σας στο μέλλον. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όταν σκέφτεστε για τον μελλοντικό σας εαυτό, είναι αρκετά εύκολο για τον εγκέφαλό σας να δει την αξία της δράσης με μακροπρόθεσμα οφέλη. Ο μελλοντικός εαυτός εκτιμά τις μακροπρόθεσμες ανταμοιβές.

Ωστόσο, ενώ ο Μέλλοντος Εαυτός μπορεί να θέσει στόχους, μόνο ο Παρών Εαυτός μπορεί να αναλάβει δράση. Όταν έρθει η ώρα να λάβετε μια απόφαση, δεν κάνετε πλέον μια επιλογή για τον μελλοντικό σας εαυτό. Τώρα βρίσκεστε στην παρούσα στιγμή και ο εγκέφαλός σας σκέφτεται τον Παρόντα Εαυτό. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο Παρών Εαυτός αρέσκεται πραγματικά στην άμεση ικανοποίηση και όχι στη μακροπρόθεσμη απόδοση. Έτσι, ο Παρών Εαυτός και ο Μελλοντικός Εαυτός διαφωνούν συχνά μεταξύ τους. Ο Μελλοντικός Εαυτός θέλει να είναι τακτοποιημένος, αλλά ο Παρών Εαυτός θέλει ένα ντόνατ. Σίγουρα, όλοι γνωρίζουν ότι πρέπει να τρώτε υγιεινά σήμερα για να αποφύγετε το υπερβολικό βάρος σε 10 χρόνια. Αλλά συνέπειες όπως αυξημένος κίνδυνος για διαβήτη ή καρδιακή ανεπάρκεια απέχουν χρόνια.

Ομοίως, πολλοί νέοι γνωρίζουν ότι η αποταμίευση για συνταξιοδότηση στα 20 και 30 τους είναι ζωτικής σημασίας, αλλά το όφελος από αυτό είναι δεκαετίες μακριά. Είναι πολύ πιο εύκολο για τον Παρών Εαυτό να δει την αξία της αγοράς ενός νέου ζεύγους παπουτσιών. (Εάν είστε περίεργοι, υπάρχουν μερικοί πολύ καλοί εξελικτικοί λόγοι για τους οποίους ο εγκέφαλός μας εκτιμά τις άμεσες ανταμοιβές πολύ περισσότερο από τις μακροπρόθεσμες ανταμοιβές.) Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο μπορείτε να κοιμηθείτε και να αισθάνεστε παρακινημένοι να κάνετε μια αλλαγή στη ζωή σας, αλλά όταν ξυπνάτε, βρίσκεστε πίσω στα παλιά πρότυπα. Ο εγκέφαλός σας εκτιμά τα μακροπρόθεσμα οφέλη όταν είναι στο μέλλον (αύριο), αλλά εκτιμά την άμεση ικανοποίηση όταν πρόκειται για την παρούσα στιγμή (σήμερα).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς θα σταματήσεις να είσαι αναβλητικός τώρα

Αυτοσαμποτάζ, η τρικλοποδιά που βάζεις στον εαυτό σου

Καταπολέμησε το άγχος της μελέτης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αρτηριακή πίεση : "Ρύθμισέ τη", "Ζήσε περισσότερο"

Αρτηριακή πίεση : Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία στην Ελλάδα, ο επιπολασμός της Υπέρτασης είναι περίπου 36,5% στις γυναίκες και 42,7% στους άνδρες και μόνο 3 στους 10 υπερτασικούς έχει καλά ρυθμισμένη αρτηριακή πίεση με τη θεραπεία που του έχει δώσει ο γιατρός του.

Στην Ιαπωνία οι άνθρωποι είναι fit χωρίς να χτυπιούνται στα γυμναστήρια

Αυτοφροντίδα: Σε μία έρευνα του Rakuten Insight σε 1.000 Iάπωνες πολίτες ηλικίας 20 έως 60 ετών, σχεδόν οι μισοί από τους ερωτηθέντες αποκάλυψαν ότι ασκούνται σπάνια, περίπου μία φορά το μήνα ή καθόλου. Αναφέροντας ότι δεν είχαν αρκετό χρόνο ή απλώς ότι δεν τους αρέσει τόσο πολύ να ασκούνται, οι περισσότεροι άνθρωποι είπαν ότι η άσκηση δεν περιλαμβάνεται στο lifestyle τους. «Δηλαδή, η άσκηση που χρειαζόμαστε είναι ίσως το είδος της άσκησης που είναι συνυφασμένη με τον τρόπο ζωής μας: το περπάτημα», γράφει η συγγραφέας ευεξίας και διαλογισμού Οκουμούρα.

Αυτοφροντίδα : Φροντίστε τον εαυτό σας

Αυτοφροντίδα : Ο όρος  αυτο-φροντίδα, έχει γίνει μια αρκετά μοντέρνα ιδέα, μια λέξη-κλειδί αν θέλετε, ειδικά δεδομένου του αντίκτυπου που είχε αυτή η ιδέα στη βιομηχανία ευεξίας

Αυτοφροντίδα : 6 + 1 πυλώνες οργάνωσης της

Αυτοφροντίδα : Υπάρχουν διάφοροι ορισμοί της αυτο-φροντίδας που παράγονται από διαφορετικές αρχές σε διαφορετικές χρονικές στιγμές - ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας,