Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Αναπνοή Buteyko ή συνειδητή αναπνοή

Αναπνοή Buteyko ή συνειδητή αναπνοή

Αναπνοή Buteyko: Αυτή η μέθοδος αναπνοής έχει αποδειχθεί ότι βοηθά με το άσθμα, τα προβλήματα των κόλπων, το ροχαλητό και την υπνική άπνοια.

Η Buteyko Breathing Method είναι μια μέθοδος συνειδητής αναπνοής που λειτουργεί για να ηρεμήσει το άγχος, να αποκρούσει το στρες, να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να βελτιώσει τη συνολική σας ευεξία. Το Buteyko Breathing Method πήρε το όνομά του από  τον δόκτορα Buteyko ο οποίος ασχολήθηκε με τη  μελέτη του ανθρώπινου οργανισμού, ιδιαίτερα της αναπνοής και των επιπτώσεών της στην ευημερία μας (τόσο θετικά όσο και αρνητικά).

Σε τι μπορεί να βοηθήσει η μέθοδος αναπνοής Buteyko;

Αυτή η μέθοδος αναπνοής έχει αποδειχθεί ότι βοηθά με το άσθμα, τα προβλήματα των κόλπων, το ροχαλητό και την υπνική άπνοια. Μπορεί επίσης να βοηθήσει με το άγχος, την παλινδρόμηση, την κακή συγκέντρωση, το IBS, τους πονοκεφάλους, την αϋπνία, την κόπωση, το τρίξιμο των δοντιών, την αθλητική απόδοση και τον πόνο στον αυχένα και τους ώμους.

Πώς λειτουργεί η μέθοδος αναπνοής Buteyko;

Στη μέθοδο αναπνοής Buteyko, επιβραδύνετε ή σταματάτε την αναπνοή. Όταν κάνετε ένα από αυτά τα πράγματα, δημιουργείτε μια συσσώρευση διοξειδίου του άνθρακα στο σώμα. Αυτό έχει μια ηρεμιστική επίδραση στο πνευμονογαστρικό νεύρο και στο σώμα συνολικά. Αν θυμάστε, παλιά, αν κάποιος έπαθε κρίση πανικού, ανέπνεε σε μια χάρτινη σακούλα, ανακυκλώνοντας έτσι διοξείδιο του άνθρακα. Αυτή η δράση ηρεμεί το νευρικό σύστημα ενεργοποιώντας το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα (το υπόλοιπο και το πεπτικό νευρικό σύστημα).

Ρινική αναπνοή έναντι αναπνοής από το στόμα

Η στοματική αναπνοή, η οποία αναφέρεται στην αναπνοή με ανοιχτό στόμα, έχει συνδεθεί με διάφορα αρνητικά προβλήματα υγείας. Παρά το γεγονός ότι γεννιούνται με τη φυσική ικανότητα να αναπνέουν από τη μύτη και το διάφραγμα, περίπου το 60 τοις εκατό των ενηλίκων έχει αναφέρει ότι αναπνέει από το στόμα. Οι επιπτώσεις της αναπνοής από το στόμα μπορεί να περιλαμβάνουν διαταραγμένα μοτίβα ύπνου, που οδηγούν σε κόπωση κατά τη διάρκεια της ημέρας, ροχαλητό και κακοσμία του στόματος.

Η στοματική αναπνοή μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης ουλίτιδας και οδοντικής κοιλότητας. Από την άλλη, όταν αναπνέεις από τη μύτη, με τη γλώσσα στη σωστή θέση, ρυθμίζεις το διάφραγμα και τη διαφραγματική αναπνοή. Αυτό με τη σειρά του βοηθά στη ρύθμιση του νευρικού συστήματος.

Τρόποι ρινικής αναπνοής Buteyko:

  1. Με το στόμα κλειστό, πάρτε τρεις κανονικές αναπνοές. Εισπνεύστε και εκπνεύστε όπως θα κάνατε συνήθως, χωρίς να το σκεφτείτε.
  2. Στο τέλος της τρίτης εκπνοής, σταματήστε την αναπνοή σας για τρία δευτερόλεπτα ή περισσότερο.
  3. Επαναλάβετε το μοτίβο για τρία έως πέντε λεπτά για να ηρεμήσουν τα νεύρα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να δείχνετε όμορφη ακόμη και αν είστε γυμνάστρια σε γυμναστήριο;

Μασάζ κεφαλιού για ανακούφιση από τον πονοκέφαλο

Τα ατίθασα μαλλιά ερεθίζουν το δέρμα σας;

Γιατί είναι τόσο επιβλαβές το κάπνισμα αμέσως μετά το φαγητό;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

5 απροσδόκητες αιτίες απώλειας μνήμης 

Μνήμη: Όταν βρίσκεστε υπό στρες, το σώμα σας απελευθερώνει ορμόνες που μπορούν να επηρεάσουν την ικανότητα του εγκεφάλου να σχηματίζει και να ανακτά αναμνήσεις.

Ποια ροφήματα δρουν ως κατασταλτικά της όρεξης;

Διαχείριση βάρους: Ενώ ο καφές και το νερό με ανθρακικό μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της όρεξης, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν αποτελούν μαγικές λύσεις για την απώλεια βάρους.

Πώς να ξεφορτωθείτε ρούχα που κρατάτε για συναισθηματικούς λόγους;

Ρούχα συναισθήματα: Το να απαλλαγείτε από ρούχα που έχουν συναισθηματική αξία μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά υπάρχουν στοχαστικοί τρόποι να τα αποχωριστείτε διατηρώντας τις αναμνήσεις τους.

Πιτυρίδα ή ξηρότητα: Πώς τα ξεχωρίζουμε; 

Οι νιφάδες πιτυρίδας είναι συνήθως μεγαλύτερες, κίτρινου ή λευκού χρώματος και μπορεί να συνοδεύονται από λιπαρές, λιπαρές κηλίδες στο τριχωτό της κεφαλής, ενώ οι ξηρές νιφάδες είναι μικρότερες και πιο πούδρες στην υφή.

Close Icon