Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Σεξουαλική Υγεία

Ενίσχυση Τεστοστερόνης: Ασκήσεις που πρέπει να κάνουν οι άνδρες μετά τα 30

Ενίσχυση Τεστοστερόνης: Ασκήσεις που πρέπει να κάνουν οι άνδρες μετά τα 30

Ενίσχυση Τεστοστερόνης: Ένα καλό επίπεδο τεστοστερόνης είναι απαραίτητο στους άνδρες επειδή βοηθά το σώμα να χτίσει μυϊκή μάζα, να διατηρήσει την οστική πυκνότητα, να αυξήσει τις τρίχες του σώματος και να φέρει αλλαγές στη φωνή τους όταν φτάνουν στην εφηβεία.

Η τεστοστερόνη είναι η κύρια ορμόνη στο ανδρικό σώμα. Αναφέρεται επίσης ως η ανδρική ορμόνη του φύλου. Ένα καλό επίπεδο τεστοστερόνης είναι απαραίτητο στους άνδρες επειδή βοηθά το σώμα να χτίσει μυϊκή μάζα, να διατηρήσει την οστική πυκνότητα, να αυξήσει τις τρίχες του σώματος και να φέρει αλλαγές στη φωνή τους όταν φτάνουν στην εφηβεία. Όλες οι αλλαγές που επιφέρονται κατά την εφηβεία οφείλονται στην αύξηση των επιπέδων τεστοστερόνης. Είναι επίσης υπεύθυνο για τη λίμπιντο, την οστική και μυϊκή μάζα, την κατανομή του λίπους, τη μυϊκή δύναμη και την παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων στο σώμα. Το σώμα των γυναικών παρήγαγε επίσης τεστοστερόνη, αλλά τα επίπεδα είναι πολύ χαμηλότερα από τους άνδρες. Αν και κάποιες γυναίκες που υποφέρουν από ορμονικά προβλήματα, μπορεί να έχουν λίγο υψηλότερο επίπεδο. Αυτά τα προβλήματα μπορούν ωστόσο να διορθωθούν με φάρμακα.

Γιατί είναι σημαντική η τεστοστερόνη;

Τα επίπεδα τεστοστερόνης αρχίζουν να αυξάνονται μετά την εφηβεία, αλλά αρχίζουν να πέφτουν μετά τα τέλη της δεκαετίας του ’30 και τις αρχές της δεκαετίας του ’40. γι’ αυτό είναι σημαντικό οι άνδρες να προσέχουν το σώμα τους. Σύμφωνα με μια μελέτη, αφού ένας άνδρας φτάσει τα 40, το επίπεδο της ανδρικής ορμόνης θα πέσει σχεδόν 2 τοις εκατό κάθε χρόνο, κάτι που είναι πολύ. Μαζί με αυτό, οι άνδρες μπορεί να αρχίσουν να παρουσιάζουν πτώση στην οστική πυκνότητα, τη μυϊκή μάζα, τη χαμηλή λίμπιντο και άλλα προβλήματα υγείας. Ναι, υπάρχουν τεχνικές για να αυξήσετε την τεστοστερόνη μέσω φαρμάκων, στεροειδών κ.λπ. αλλά αυτή δεν είναι μια φυσική μέθοδος.

Πώς η άσκηση επηρεάζει τα επίπεδα τεστοστερόνης

Τα επίπεδα τεστοστερόνης σας αυξάνονται μετά την άσκηση, ιδιαίτερα την έντονη, βαριά προπόνηση δύναμης. Αυτή η αύξηση του επιπέδου μπορεί να διαρκέσει μόνο 15 λεπτά ή έως και μία ώρα. Οι άνδρες συχνά βιώνουν μεγαλύτερη και μεγαλύτερη άνοδο της τεστοστερόνης όταν κάνουν ενδυνάμωση το βράδυ, σε αντίθεση με το πρωί. Οι νέοι ασκούμενοι λαμβάνουν επίσης μεγαλύτερη ώθηση, αλλά με την πάροδο του χρόνου τα επίπεδα ορμονών τους προσαρμόζονται. Οι έντονες και βαριές σωματικές ασκήσεις θα αυξήσουν τα επίπεδα τεστοστερόνης σας στο σώμα. Συνήθως, αυτή η ακίδα διαρκεί περίπου 15 λεπτά ή ακόμα και μία ώρα. Μελέτες έχουν αποκαλύψει ότι, εάν οι άνδρες προπονούνται το βράδυ αντί για το πρωί, τα επίπεδα τεστοστερόνης τους θα αυξηθούν περισσότερο και θα διαρκέσουν περισσότερο. Τα άτομα που είναι αρχάριοι στο γυμναστήριο συνήθως λαμβάνουν μεγάλη ώθηση τις πρώτες μέρες και αργότερα το επίπεδο των ορμονών θα αρχίσει να προσαρμόζεται. Η τακτική και συνεπής άσκηση είναι αρκετή για να αυξήσετε τα επίπεδα τεστοστερόνης σας από χαμηλά σε φυσιολογικά.

Τύποι ασκήσεων που πρέπει να δοκιμάσουν οι άνδρες

  • Deadlifts
  • ασκήσεις πάγκου
  • Pullups / chinups
  • Κάμψεις

Μερικές συμβουλές που δίνουν οι ειδικοί είναι: Κατά τη διάρκεια της προπόνησης, κρατήστε ένα κενό 48 ωρών μεταξύ της άσκησης της ίδιας μυϊκής ομάδας, μην το παρακάνετε, συμπληρώστε την προπόνησή σας με τροφές που συμβάλλουν επίσης στην ενίσχυση της ορμονικής υγείας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς η ενδοκρινολογία επηρεάζει την σεξουαλική υγεία;

Σε ποιες φάσεις της ζωής μας οι ορμόνες μας διαταράσσονται;

Μπορεί το αλκοόλ να προκαλέσει αρνητικά αποτελέσματα στην αναπαραγωγική υγεία των ανδρών;

Μελέτη διαπιστώνει ότι τα χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης μπορεί να είναι αιτία κατάθλιψης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Eπιλόχειος κατάθλιψη: Πώς να στηρίξετε την σύντροφό σας μετά τον τοκετό

Eπιλόχειος κατάθλιψη: Η επιλόχεια κατάθλιψη (PPD) είναι μια σοβαρή κατάσταση που επηρεάζει πολλές νέες μητέρες, που συχνά χαρακτηρίζεται από αισθήματα ακραίας θλίψης, άγχους και εξάντλησης που μπορεί να κάνουν δύσκολη τη φροντίδα για τον εαυτό τους και το νέο μωρό τους.

Ευαισθητοποίηση σχετικά με την αντισύλληψη στις νεαρές γυναίκες

Αντισύλληψη: Οι νέοι από πολιτισμικά και γλωσσικά διαφορετικά υπόβαθρα μπορεί να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα εμπόδια στην πρόσβαση σε πληροφορίες και φροντίδα σεξουαλικής και αναπαραγωγικής υγείας.

Υποστήριξη του συντρόφου σας στο ταξίδι της εξωσωματικής γονιμοποίησης

Σύντροφος εξωσωματική: Η υποστήριξη του συντρόφου σας μέσω της διαδικασίας της εξωσωματικής γονιμοποίησης (IVF) μπορεί να είναι συναισθηματικά προκλητική αλλά βαθιά ανταποδοτική

Συγκρούσεις κατά την διάρκεια των διακοπών και η διαχείρισή τους

Διακοπές ζευγάρι: Η αποτελεσματική διαχείριση των συγκρούσεων κατά τη διάρκεια των διακοπών απαιτεί ένα μείγμα προληπτικού σχεδιασμού, ανοιχτής επικοινωνίας και προθυμίας για συμβιβασμούς

Η επίδραση των τύπων προσκόλλησης σε έναν γάμο

Γάμος: Τα στυλ προσκόλλησης, που έχουν τις ρίζες τους στις εμπειρίες της πρώιμης παιδικής ηλικίας με τους φροντιστές, επηρεάζουν βαθιά τη συζυγική δυναμική και τη συναισθηματική οικειότητα.

Close Icon