Διατροφή

Υπερφαγία: Πέρα από τη διαταραχή πρόσληψης τροφής

Υπερφαγία: Πέρα από τη διαταραχή πρόσληψης τροφής

Υπερφαγία: «Πώς ορίζετε το binge eating; Πώς καταλαβαίνει κανείς αν έχει κάποιο πρόβλημα;»

Τα βασικά διαγνωστικά χαρακτηριστικά των κριτηρίων DSM-5 για Binge Eating Disorder (BED) είναι:

  • Το άτομο τρώει μια ποσότητα φαγητού πολύ μεγαλύτερη από ό, τι θα κατανάλωναν οι περισσότεροι άνθρωποι σε ένα παράθυρο δύο ωρών.
  • Το άτομο έχει το συναίσθημα ότι δεν μπορεί να σταματήσει ή / και να ελέγξει τι ή πόσο τρώει.
  • Το άτομο έχει αγωνία σχετικά με την υπερκατανάλωση τροφής
  • Υπάρχει απουσία τακτικών αντισταθμιστικών συμπεριφορών όπως εκκαθάριση

Και η παρουσία τουλάχιστον τριών από τα ακόλουθα κατά τη διάρκεια επεισοδίων binge: (α) Τρώτε πολύ πιο γρήγορα από το κανονικό. (β) Τρώτε μέχρι να αισθανθείτε ότι σκάτε. (γ) Τρώτε μεγάλες ποσότητες όταν δεν πεινάτε φυσικά. (δ) Τρώτε μόνο λόγω αμηχανίας. (ε) Έχετε αίσθημα αηδίας ή νιώθετε υπερβολική ενοχή μετά από ένα επεισόδιο.

Πολλοί λένε ότι δε βιώνουν έλλειψη ελέγχου κατά τη διάρκεια των υπερβολικών επεισοδίων τους, αλλά μάλλον μια ευφορική απελευθέρωση έντασης, ακολουθούμενη από λύπη αργότερα. Φοβάμαι ότι η αδυναμία τοποθέτησης αυτών των ατόμων στην κατηγορία “της διατροφικής διαταραχής” μπορεί να παρέχει μια ψευδή αίσθηση ασφάλειας και να τους αποτρέψει από την αναζήτηση κατάλληλης φροντίδας.

Η συχνότητα εμφάνισης Διαγνωστικής Διαταραχής Binge Eating κυμαίνεται μεταξύ 2% και 3% ανάλογα με τη μελέτη…

Ωστόσο, το 42,4% των Αμερικανών είναι παχύσαρκοι και το 73,6% είναι υπέρβαροι, σύμφωνα με την Εθνική Έρευνα Εξέτασης Υγείας και Διατροφής, όπως αναφέρεται από το Κέντρο Ελέγχου Νόσων.

Κάτι σε αυτούς τους αριθμούς δεν προστίθεται, σωστά; Τουλάχιστον, πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι είναι πιθανό η συνήθης υπερκατανάλωση τροφής να απειλήσει σοβαρά την υγεία μας, ακόμη και όταν δεν ανεβαίνει στο επίπεδο μιας διαγνωστικής διαταραχής. Θέλουμε πραγματικά να εντάξουμε όλα αυτά τα άτομα σε μια κατηγορία;

Ίσως η λύση είναι να δημιουργηθεί μια ξεχωριστή διάγνωση για εκείνους που πληρούν όλα τα άλλα κριτήρια για την υπερβολική κατανάλωση τροφής εκτός από το ότι δεν αισθάνονται εκτός ελέγχου; Ίσως θα μπορούσαμε να το ονομάσουμε «Ευφορική Διατροφική Διαταραχή». Η προσωπική μου άποψη είναι ότι αυτό θα έπαιρνε μεγάλη ασάφεια από την κατηγορία Not Specified και θα κάλυπτε σημαντικό μέρος του προβληματικού με την κατανάλωση πληθυσμού. Μπορεί να είναι μια διακριτή κλινική οντότητα που αξίζει να μελετηθεί ξεχωριστά και εκτός από την Binge Eating Disorder.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

"Κλειδιά" συμβατής διαχείρισης του στρες

Μύθοι και Αλήθειες για την παχυσαρκία

Πώς να σαματήσετε την εκλογίκευση της υπερφαγίας και να πάρετε την ευθύνη της προσωπικής σας υγείας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη βοηθούν στο αδυνάτισμα

Γλυκαιμικός Δείκτης: Πολλοί άνθρωποι αναζητούν τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη προκειμένου να περιορίσουν την πείνα τους, να αποφύγουν την υπερκατανάλωση φαγητού και κατ’ επέκταση να αδυνατίσουν. Πράγματι, ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι ένα πρόγραμμα διατροφής με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Η σημασία της βέλτιστης διατροφής για την αθλητική επιτυχία

Στη συµπλήρωση των κοµµατιών του παζλ για τη µεγιστοποίησης της αθλητικής απόδοσης, η σωστή διατροφή είναι ένα απαραίτητο κοµµάτι. Ένα κοµµάτι που σε συνδυασµό µε το κατάλληλο προπονητικό πρόγραµµα και την απαραίτητη αγωνιστική τακτική µπορεί να αποτελέσει το «κλειδί» της επιτυχίας.

Ανοιξιάτικα φρούτα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού όλης της οικογένειας

Άνοιξη Δίαιτα: Η ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική για την υγεία μικρών και μεγάλων. Από αυτήν φυσικά δεν πρέπει να λείπουν τα φρούτα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Την άνοιξη οι επιλογές μας αυξάνονται καθώς κάποια φρούτα έχουν την τιμητική τους αυτήν την εποχή και αξίζουν να έχουν μία […]

Pancakes γλυκά: O απόλυτος σοκολατένιος πειρασμός

Pancakes γλυκά: Σε αυτό το άρθρο θα βρεις μία πεντανόστιμη συνταγή για να φτιάξεις και να απολαύσεις υπέροχα σοκολατένια pancakes.Είναι γρήγορο και άκρως οικονομικά για οποιαδήποτε στιγμή μέσα στην ημέρα σου θες να τα απολαύσεις.

Γιατί είναι προτιμότερο να επιλέξεις πρωτεΐνη από φάβα και όχι από σόγια σε μια vegan δίαιτα

Vegan διατροφή: Επιστήμονες στο UCPH (Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης) βρήκαν έναν τρόπο δημιουργίας πρωτεϊνικής σκόνης χρησιμοποιώντας φάβα- μια πιο «φιλική» στο περιβάλλον εναλλακτική, που φαίνεται ικανή να κονταροχτυπηθεί με τη σόγια ως φυτική πηγή πρωτεΐνης.

Οι καλύτερες τροφές για την πρόληψη ανάπτυξης φλεγμονών όταν συνδυάζονται

Τα πρώτα δύο υλικά μας χαρίζουν κακοσμία του στόματος, αλλά η αλήθεια είναι πως αποτελούν ιδανική προσθήκη σε δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το καστανό ρύζι και τα ζυμαρικά από σιτάρι: Μαζί, μπορούν να τριπλασιάσουν την απορρόφηση ψευδάργυρου. Ο ψευδάργυρος μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων φλεγμονωδών παθήσεων (αθηροσκλήρωση, καρκδίνο, νευροεκφυλιστικές νόσοι και αυτοάνοσα) κατά 66%.