Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Βρίσκοντας ισορροπία: Πώς η φύση ενισχύει την ψυχική και σωματική μας υγεία;

Βρίσκοντας ισορροπία: Πώς η φύση ενισχύει την ψυχική και σωματική μας υγεία;

Βρίσκοντας ισορροπία: Για να καθοριστεί ο βέλτιστος χρόνος που αφιερώνεται στη φύση για βελτιωμένη ευεξία, μια μελέτη που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο εξέτασε πάνω από 19.000 άτομα, εξετάζοντας τον ψυχαγωγικό τους χρόνο στη φύση και την υγεία που αναφέρουν οι ίδιοι. 

Για να καθοριστεί ο βέλτιστος χρόνος που αφιερώνεται στη φύση για βελτιωμένη ευεξία, μια μελέτη που διεξήχθη στο Ηνωμένο Βασίλειο εξέτασε πάνω από 19.000 άτομα, εξετάζοντας τον ψυχαγωγικό τους χρόνο στη φύση και την υγεία που αναφέρουν οι ίδιοι. Τα ευρήματα αποκάλυψαν ότι το να περνάς τουλάχιστον 120 λεπτά την εβδομάδα στη φύση ενίσχυε σημαντικά την ψυχική και σωματική υγεία σε σύγκριση με εκείνους που δεν εκτίθενται στη φύση. Αν και τα οφέλη ήταν σχετικά μέτρια, που ισοδυναμούσαν με 1 τοις εκατό των διαφορών μεταξύ των διαφόρων επιπέδων φύσης-χρόνου, η μελέτη τόνισε ότι τα θετικά αποτελέσματα ήταν συγκρίσιμα με την τήρηση των κατευθυντήριων γραμμών για τη φυσική δραστηριότητα. 

Η μελέτη τόνισε ότι τα οφέλη από το να περάσετε 120 λεπτά στη φύση δεν επηρεάζονταν από το πώς ή πού συσσωρεύτηκε ο χρόνος. Οι σύντομοι περίπατοι κοντά στο σπίτι αποδείχθηκαν εξίσου αποτελεσματικοί με τις μεγαλύτερες πεζοπορίες σε ένα πάρκο, δίνοντας έμφαση στην προσβασιμότητα των πλεονεκτημάτων της φύσης. Ενώ αυτή η έρευνα είναι ένα θεμελιώδες βήμα προς πιθανές κατευθυντήριες γραμμές για τη φύση, άλλες μελέτες προτείνουν ότι ακόμη και σύντομες στιγμές στη φύση μπορούν να αποφέρουν πλεονεκτήματα για την υγεία.

Γρήγορη μεταμόρφωση: Ο αντίκτυπος της φύσης στην αυτοεκτίμηση και τη διάθεση

Τα στοιχεία από μια μελέτη δείχνουν ότι μόλις πέντε λεπτά άσκησης στη φύση οδήγησαν σε αυξημένη αυτοεκτίμηση και διάθεση. Η ταχεία θετική μεταμόρφωση που παρατηρείται, ακόμη και σε ενήλικες με απαιτητικές θέσεις εργασίας, υπογραμμίζει τα οφέλη της φύσης για την ψυχική υγεία. Ο ιδρυτής ενός κέντρου παιχνιδιού στη φύση σημείωσε ότι οι ενήλικες επέδειξαν γέλιο, αναζήτηση τροφής και μια παιδική αίσθηση χαράς μετά από μια ώρα στη φύση. Οι ειδικοί προτείνουν ότι τυχόν μελλοντικές κατευθυντήριες γραμμές για τη φύση θα πρέπει να τονίσουν ότι τα αναφερόμενα οφέλη αντιπροσωπεύουν ελάχιστα ποσά. Οι ψυχοθεραπευτές συνιστούν να διαμορφωθούν αυτές οι οδηγίες ως ενθαρρυντικές, σημειώνοντας ότι ο μεγαλύτερος φυσικός χρόνος αποφέρει πιο σημαντικά οφέλη. Η έμφαση πρέπει να δίνεται στο να δηλωθεί ότι δεν χρειάζεται μια εκτεταμένη υπαίθρια περιπέτεια για οφέλη για την υγεία. ακόμη και μια σύντομη επίσκεψη σε ένα πάρκο ή ένα φυσικό σημείο μπορεί να είναι ευεργετική.

Θεραπεία της φύσης πέρα ​​από τη φυσική δραστηριότητα

Ενώ η αυξημένη σωματική δραστηριότητα στη φύση συμβάλλει στα οφέλη για την υγεία, ακόμη και οι παθητικές δραστηριότητες όπως το ιαπωνικό «λούσιμο στο δάσος» έχουν δείξει θετικά αποτελέσματα. Η φύση παρέχει ένα διάλειμμα από παρατεταμένες περιόδους διανοητικής «κατευθυνόμενης προσοχής», προσφέροντας μια αναζωογονητική εμπειρία. Οι ειδικοί σημειώνουν ότι η απομάκρυνση των smartphone και η πλήρης ενασχόληση με τη φύση είναι ζωτικής σημασίας για να αποκομίσουμε αυτά τα οφέλη.

Αρχαία Σύνδεση: Άνθρωποι και Φύση

Μπορεί να υπάρχει ένας προγονικός λόγος για τις θεραπευτικές ιδιότητες της φύσης, καθώς οι άνθρωποι εξελίχθηκαν περνώντας εκατομμύρια χρόνια σε εξωτερικούς χώρους. Η ύπαρξη στη φύση επιτρέπει στα άτομα να διακόπτουν την κατευθυνόμενη προσοχή, παρέχοντας ένα αναζωογονητικό διάλειμμα. Οι ειδικοί υποστηρίζουν μια προσεκτική, συνειδητή προσέγγιση στις αλληλεπιδράσεις με τη φύση, τονίζοντας ότι η θεραπευτική δύναμη της φύσης υπερβαίνει τον ποσοτικό χρόνο που αφιερώνεται σε εξωτερικούς χώρους. Στην ουσία, οι άνθρωποι, ως μέρος της φύσης, ευδοκιμούν φυσικά όταν συνδέονται με το εξωτερικό τους περιβάλλον.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς ο διαλογισμός βελτιώνει την ψυχική υγεία;

Μια ολοκληρωμένη λίστα με τις πιο κοινές διαταραχές ψυχικής υγείας

Η κακή διατροφή συμβάλλει στην κακή ψυχική υγεία και τον κίνδυνο διαβήτη, σύμφωνα με έρευνα

Πώς η άσκηση συμβάλλει στην καλή λειτουργία της ψυχικής υγείας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

BabyX: Ψηφιακό βρέφος πρωταγωνιστεί στην 1η παγκόσμια έρευνα ψυχολογίας

BabyX: Σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία, ερευνητές αναπτυξιακής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Όκλαντ θα χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό παιδί για να ερευνήσουν τις αλληλεπιδράσεις των ενηλίκων με τα μωρά. 

Τρόφιμα που σας βοηθούν να αποδώσετε τα μέγιστα

Ενισχύστε τη συγκέντρωσή σας: Ενσωματώνοντας ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, σύνθετους υδατάνθρακες και παραμένοντας ενυδατωμένοι, μπορείτε να δώσετε στον εγκέφαλό σας την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αποδώσει τα μέγιστα.

Ποια είναι το προειδοποιητικά σημάδια της σχιζοφρένειας;

Σχιζοφρένεια αναγνώριση: Η σχιζοφρένεια είναι μια πολύπλοκη ψυχική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από διαταραχές στις διαδικασίες σκέψης, τις αντιλήψεις, τη συναισθηματική ανταπόκριση και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

Πώς σχετίζεται η μνήμη άγχους με την καρδιακή ανεπάρκεια;

Καρδιά στρες: Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η καρδιακή ανεπάρκεια αφήνει μια «μνήμη άγχους» με τη μορφή αλλαγών στην τροποποίηση του DNA των αιμοποιητικών βλαστοκυττάρων, τα οποία εμπλέκονται στην παραγωγή αίματος και ανοσοκυττάρων που ονομάζονται μακροφάγα.

Πώς η οικογενειακή οικονομική ανασφάλεια μπορεί να βλάψει την ψυχική υγεία των παιδιών

Παιδιά: Οι οικονομικές δυσκολίες που προκλήθηκαν από την πανδημία είχαν ένα δευτερογενές αποτέλεσμα που τελικά συνδέθηκε αρνητικά με την ψυχική υγεία των παιδιών τους.

Tο κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο για προβλήματα συμπεριφοράς 

Κάπνισμα παιδιά: Οι χημικές ουσίες που βρίσκονται στα τσιγάρα μπορούν να επηρεάσουν τη φυσιολογική ανάπτυξη και λειτουργία του εγκεφάλου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα με τον έλεγχο των παρορμήσεων, την προσοχή και τη λήψη αποφάσεων.

Close Icon