Ψυχική Υγεία

Ψυχολογία Συνειδητότητα: Μαθαίνω να ακούω βαθιά σημαίνει μαθαίνω να είμαι πραγματικά στο παρόν

Ψυχολογία Συνειδητότητα: Μαθαίνω να ακούω βαθιά σημαίνει μαθαίνω να είμαι πραγματικά στο παρόν

Το να ακούμε βαθιά τους άλλους, αλλά και τον εαυτό μας, είναι σίγουρα μια τέχνη. Ωστόσο, η βαθιά ακρόαση δεν έρχεται φυσικά σε όλους μας. Ο αδελφός Phap Huu, ένας βουδιστής μοναχός που ζει στο Χωριό με τις Δαμασκηνιές, εξηγεί ότι "η βαθιά ακρόαση ήταν πάντα μέρος της κοινωνίας μας".

Το να ακούμε βαθιά τους άλλους, αλλά και τον εαυτό μας, είναι σίγουρα μια τέχνη. Ωστόσο, η βαθιά ακρόαση δεν έρχεται φυσικά σε όλους μας. Ο αδελφός Phap Huu, ένας βουδιστής μοναχός που ζει στο Χωριό με τις Δαμασκηνιές, εξηγεί ότι “η βαθιά ακρόαση ήταν πάντα μέρος της κοινωνίας μας”. Ωστόσο, “αυτό που βλέπουμε, ειδικά σήμερα”, επισημαίνει ο μοναχός, “είναι ότι όταν πρέπει πραγματικά να είμαστε εκεί για να ακούσουμε, πολλοί άνθρωποι δεν έχουν αυτήν την ικανότητα”. Αυτό συμβαίνει, είτε επειδή δεν έχουν το χρόνο, είτε επειδή δεν είναι εκπαιδευμένοι σε αυτού του τύπου την ακρόαση. Ειδικότερα, στις περιπτώσεις εκείνων που νιώθουν ότι δεν ακούστηκαν ως παιδιά, η οικοδόμηση αυτού του είδους της ακρόασης χρειάζεται μεγαλύτερη πρακτική.

Πώς μπορούμε, λοιπόν, να εξασκηθούμε στην τέχνη της βαθιάς ακρόασης;

Κάθε μέρα μας δίνεται η ευκαιρία να μάθουμε να είμαστε πραγματικά παρόντες με τον εαυτό μας και τους άλλους. Εδώ, θα βρείτε μερικές συμβουλές για να οικοδομήσετε και να ακονίσετε την ικανότητά σας να ακούτε βαθιά:

1. Συνδεθείτε πρώτα με τον εαυτό σας

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να οικοδομήσουμε την ικανότητά μας να ακούσουμε βαθιά τους άλλους είναι να εξασκηθούμε στην τέχνη της επιβράδυνσης. Μπορούμε να μάθουμε μεθοδικά να στρέφουμε την προσοχή μας προς τα μέσα και να είμαστε παρόντες με τη δική μας εμπειρία – τις δικές μας σκέψεις, τα συναισθήματα μας και τις σωματικές μας αισθήσεις. Με άλλα λόγια, όταν είμαστε σε θέση να ακούμε βαθιά τον εαυτό μας και να συνδεόμαστε με τη δική μας εμπειρία, γίνεται πιο εύκολο να ακούσουμε βαθιά τους άλλους.

2. Βρείτε και αφιερώστε χρόνο

Η βαθιά ακρόαση είναι μια τέχνη, η εκμάθηση της οποίας απαιτεί το χρόνο μας. Μπορεί να είναι χρήσιμο να δημιουργήσετε τακτικά χρόνο στο πρόγραμμά σας, για να είστε σκοπίμως “πραγματικά παρόντες” με τα άτομα που αγαπάτε. Για τα ζευγάρια, αυτό θα μπορούσε να είναι ένα “check-in” μία φορά την εβδομάδα, στο οποίο οι σύντροφοι δίνουν ο ένας στον άλλο χώρο για να συζητήσουν τι τους απασχολεί και πώς αισθάνονται. Αυτό θα πρέπει να γίνει, με την έμφαση να δίνεται στη σύνδεση, και αποκλείοντας την κριτική από την άνω πρακτική.

3. Παρατηρήστε την τάση ή την επιθυμία σας να αποκρύνεστε από την πρακτική της βαθιάς ακρόασης

Τέτοιου τύπου τάσεις εμφανίζονται συνήθως με τη μορφή της διακοπής ή διόρθωσης του ανθρώπου που μας μιλά, την απόσπαση της προσοχής ή την επιθυμία μας να δώσουμε βεβιασμένα συμβουλές. Όταν πιάνετε τον εαυτό σας να απομακρύνεται από την βαθιά ακρόαση, παρατηρήστε πώς γίνεται αυτό και επιστρέψετε απαλά και με συνείδηση στην πρακτική.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Η συμβουλή να είστε mindful την ώρα που εργάζεστε είναι η καλύτερη που έχουμε ακούσει

Τι είναι το τάντρα;

Η δημοτικότητα της ενσυνειδητότητας στην εκπαίδευση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι άνθρωποι που δεν είναι ιδιαιτέρως κοινωνικοί είναι συνήθως πιο δημιουργικοί

Ψυχολογία: Οι ακοινώνητοι άνθρωποι που επιλέγουν να μένουν μόνοι τους επειδή το απολαμβάνουν, έχουν συνήθως μεγαλύτερη δημιουργικότητα από το μέσο άνθρωπο, σύμφωνα με αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Ψυχική διαταραχή έρευνα: Η συμβολή του ανοσοποιητικού συστήματος στην σχιζοφρένεια

Ψυχική διαταραχή έρευνα: Tο αίμα, διατηρεί οτιδήποτε μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες και επικίνδυνες φλεγμονές ,τουλάχιστον όταν όλα λειτουργούν κανονικά ,Η έρευνα επισημαίνει τη συμμετοχή του ανοσοποιητικού συστήματος στον εγκέφαλο συμβ;allei σε ψυχικές διαταραχές όπως η σχιζοφρένεια.

Όταν η αποφυγή μιας αντιπαράθεσης διαβρώνει την αυτοεκτίμησή μας

Ναι, θα νιώσουμε άβολα σε μια αντιπαράθεση. Αλλά αυτή η αμηχανία, η δυσφορία, το δύσκολο για τις επόμενες ώρες ή μέρες είναι ένα μικρό κόστος μπροστά στη γενική ψυχική μας ευημερία και γαλήνη. Είναι πολύ καλύτερο αυτό παρά να μας κυνηγά κάτι που μας ενοχλεί, να μας ταλαιπωρεί για εβδομάδες, μήνες, ακόμα και χρόνια.

Αντίδραση εγκεφάλου: Πως λειτουργούν τα ρεύματα που υπάρχουν στο κεφάλι

Αντίδραση εγκεφάλου: Η επεξεργασία πληροφοριών στον εγκέφαλο είναι μία από τις πιο περίπλοκες διαδικασίες του σώματος. Η διακοπή αυτής της επεξεργασίας συχνά οδηγεί σε σοβαρές νευρολογικές διαταραχές. Η μελέτη της μετάδοσης σήματος μέσα στον εγκέφαλο είναι επομένως το κλειδί για την κατανόηση μυριάδων ασθενειών.

Ποιοι λόγοι κρύβονται πίσω από τους επαναλαμβανόμενους εφιάλτες

Αν έχετε επαναλαμβανόμενους εφιάλτες που σας ταλαιπωρούν, μιλήστε σε έναν ψυχολόγο. Εκείνος αρχικά θα σας παραπέμψει σε γιατρό για κάποιες γενικές εξετάσεις ώστε να αποκλειστεί ο βιολογικός παράγοντας.

Η λειτουργία του φόβου και πως να τον αντιμετωπίσετε

Συναίσθημα Φόβου: Ο φόβος είναι ένα από τα 7 βασικά συναισθήματα  που νιώθουμε μαζί με την χαρά, την θλίψη, την αηδία, τον θυμό, την έκπληξη και το ενδιαφέρον. Ο φόβος δεν έρχεται ποτέ μόνος του σε εμάς, «συνοδεύεται» είτε από το άγχος, την θλίψη, τις ενοχές και έχει και τις «αδερφές» του, τις φοβίες.