Ψυχική Υγεία

Ψυχική διαταραχή : Συμβουλές να την εντοπίσετε

Ψυχική διαταραχή : Συμβουλές να την εντοπίσετε

Ψυχική διαταραχή : Η αυταπάτη είναι μια ψευδή πεποίθηση που κατέχει ένα άτομο. Αντιβαίνει στην πραγματικότητα ή σε αυτό που θεωρείται συνήθως αληθινό. Η δύναμη μιας αυταπάτης βασίζεται στο πόσο πιστεύει το άτομο.

Συγκεκριμένα, μια αυταπάτη του μεγαλείου είναι η πεποίθηση ενός ατόμου ότι είναι κάποιος άλλος από αυτό που είναι, όπως μια υπερφυσική μορφή ή μια διασημότητα. Μια αυταπάτη του μεγαλείου μπορεί επίσης να είναι η πεποίθηση ότι έχουν ειδικές ικανότητες, κατοχές ή δυνάμεις.

Οι αυταπάτες είναι γενικά το αποτέλεσμα μιας διαταραχής ψυχικής υγείας. Ωστόσο, δεν πληρούν όλα τα άτομα με αυταπάτες τα πλήρη διαγνωστικά κριτήρια για οποιαδήποτε διαταραχή ψυχικής υγείας.

Πολλοί τύποι διαταραχών ψυχικής υγείας που ταξινομούνται ως ψυχωτικές διαταραχές μπορούν να οδηγήσουν σε αυταπάτες. Αυτά περιλαμβάνουν:

  • σχιζοφρένεια
  • διπολική διαταραχή
  • άνοια
  • παραλήρημα
  • μείζονος κατάθλιψης με ψυχωτικά χαρακτηριστικά

Οι ψυχωτικές διαταραχές μπορούν να αλλάξουν την αίσθηση της πραγματικότητας ενός ατόμου. Μπορεί να μην μπορούν να πουν τι είναι πραγματικό και τι όχι.

Τύποι αυταπάτες του μεγαλείου

Οποιαδήποτε αυταπάτη έχει τέσσερα κύρια χαρακτηριστικά:

  1. Το άτομο που έχει την πεποίθηση το πιστεύει ότι είναι αληθινό, ακόμα και όταν ο υπάρχων κανόνας και άλλοι άνθρωποι το γνωρίζουν ότι είναι αναληθές.
  2. Το άτομο που έχει την αυταπάτη δεν θα ακούσει άλλες απόψεις για την πίστη και δεν θα εξετάσει την αλλαγή όταν τα στοιχεία αμφισβητούν την αυταπάτη.
  3. Το περιεχόμενο της αυταπάτης είναι αδύνατο ή αβάσιμο.
  4. Η αυταπάτη επηρεάζει την καθημερινή ζωή του ατόμου.

Οι αυταπάτες του μεγαλείου μπορούν να λάβουν πολλές μορφές, όπως πεποιθήσεις για:

Έχοντας μια ειδική ικανότητα, αντικείμενο ή ταλέντο

  • Το άτομο με την αυταπάτη μπορεί να πιστεύει ότι έχει ένα μυστικό ταλέντο, αντικείμενο ή ικανότητα που κανείς άλλος δεν έχει ούτε καν γνωρίζει. Για παράδειγμα, μπορεί να πιστεύουν ότι κατέχουν ένα μυστικό ρεκόρ από τον Έλβις Πρίσλεϋ για τον οποίο κανείς άλλος δεν γνωρίζει.

Θρησκευτικό μεγαλείο

  • Ένα άτομο με θρησκευτική αυταπάτη του μεγαλείου μπορεί να πιστεύει ότι είναι θρησκευτικός ηγέτης.
Πώς να τα εντοπίσετε
  • Οι αυταπάτες του μεγαλείου μπορεί να είναι δύσκολο να εντοπιστούν επειδή το άτομο που τα έχει πιστεύει ότι η αυταπάτη είναι αληθινή. Επίσης, οι ψευδαισθήσεις μπορεί να είναι δύσκολο να διακριθούν από αυτό που ονομάζεται «υπερτιμημένη ιδέα» ή από μια πεποίθηση που έχει ένα άτομο που δεν είναι απολύτως ακριβής, αλλά δεν είναι ούτε αυταπάτη. Μία μελέτη χρησιμοποίησε το παράδειγμα του τζόγου – εάν ένα άτομο είναι κανονικός τζόγος, πιθανότατα πιστεύουν ότι έχουν μια ικανότητα που τους επιτρέπει να κερδίσουν. Αυτό όμως γενικά δεν θεωρείται ψευδαίσθηση μεγαλείου.

Ακολουθεί βίντεο για την ψυχική διαταραχή

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η σχέση μεταξύ ψυχικής υγείας/νόσου και καρδιακής προσβολής

Συμβουλές για να χαρείτε το σεξ στην τρίτη ηλικία

Πώς να ενισχύσετε την ανθεκτικότητα σας στο άγχος

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ενισχύστε την ψυχική σας ανθεκτικότητα μέσω του mindfulness

Ψυχική υγεία: Μόλις λίγα λεπτά επίγνωσης, διαμέσου της εστίασης στο παρόν, και διαλογισμού μπορούν να σας βοηθήσουν να συγκρατήσετε τα συναισθήματα που σας προκαλούν και να παρατηρήσετε τα ισχυρά μοτίβα σκέψης και συμπεριφοράς που ενδεχόμενα οδηγούν και τροφοδοτούν τις υπερβολικές ανησυχίες.

"Κλειδιά" συμβατής διαχείρισης του στρες

Δεν παίρνουμε τα πράγματα προσωπικά. Ένα ομολογουμένως δύσκολο εγχείρημα, ειδικά αν είστε ευαίσθητοι, αλλά να θυμάστε πως όταν οι άλλοι σας εκφράζουν θυμό, συνήθως δεν αφορά άμεσα εσάς, αλλά κάτι το οποίο ταλαιπωρεί εκείνους προσωπικά.

Η κολύμβηση ως μέσο διαχείρισης των συναισθηματικών και ψυχικών προκλήσεων

Κολύμβηση: Το να είσαι ενεργός/η σωματικά έχει θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία, όπως: βελτίωση της διάθεσης, αύξηση της αυτοεκτίμησης, μείωση του κινδύνου κατάθλιψης, επιβράδυνση της άνοιας και της γνωστικής παρακμής, βελτίωση του ύπνου και μείωση του άγχους.

Ο Φρόιντ όρισε τον δευτερογενή ναρκισσισμό ως απόσυρση της λίμπιντο ή των συναισθημάτων αγάπης από τα αντικείμενα (άλλους ανθρώπους)

Στον δευτερογενή ναρκισσισμό, η απομόνωση μπορεί να είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση των μεγαλοπρεπών φαντασιώσεων που καθησυχάζουν τον εαυτό, καθώς και για την εστίαση στην αγάπη προς τον εαυτό. Μπορεί να μην θέλουν να βρίσκονται κοντά σε άλλους που βασίζονται στην πραγματικότητα, καθώς η πραγματικότητα μπορεί να γίνεται αντιληπτή σαν επίθεση.

Ο φυσικός ενεργός τρόπος ζωής συσχετίστηκε με 62% χαμηλότερο κίνδυνο διάγνωσης διαταραχών άγχους μεταξύ ανδρών και γυναικών

Αξιοσημείωτο, οι συγγραφείς της μελέτης ανέφεραν διπλάσιο κίνδυνο ανάπτυξης διαταραχής άγχους μεταξύ των γρηγορότερων γυναικών σκιέρ, έναντι των πιο αργών σκιέρ, φαινόμενο που δεν παρατηρήθηκε στους άνδρες.

Μια ματιά στον κόσμο της φοβίας

Φοβία: Ο φόβος που βιώνεται είναι σχεδόν πάντα δυσανάλογος με τον πραγματικό κίνδυνο που θέτει το αντικείμενο ή το γεγονός και τα άτομα με συγκεκριμένες φοβίες γενικά γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει κανένας πραγματικός λόγος να φοβούνται. Ωστόσο, δεν μπορούν να αποφύγουν την αντίδρασή τους.

Όταν ζούμε διαρκώς με τον φόβο ότι πάσχουμε από κάποια σοβαρή ασθένεια

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, μεγαλώνοντας αυτό το παιδί, να δημιουργεί υποχονδρίαση έτσι ώστε να λαμβάνει την προσοχή, την φροντίδα, την αγάπη (έστω και κατ' αυτό τον τρόπο) από τους συγγενείς, τους φίλους ή τους συντρόφους.