Ψυχική Υγεία

Πώς να υποστηρίξετε ένα αγαπημένο άτομο με επιλόχεια κατάθλιψη;

Πώς να υποστηρίξετε ένα αγαπημένο άτομο με επιλόχεια κατάθλιψη;

Πολλές νέες μαμάδες βιώνουν «baby blues» μετά τον τοκετό, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει συχνές εναλλαγές της διάθεσης, κλάμα, άγχος και κατάθλιψη. 

Πολλές νέες μαμάδες βιώνουν «baby blues» μετά τον τοκετό, το οποίο μπορεί να περιλαμβάνει συχνές εναλλαγές της διάθεσης, κλάμα, άγχος και κατάθλιψη. Αυτό το πρόβλημα εμφανίζεται συνήθως τις πρώτες ημέρες μετά τον τοκετό και μπορεί να διαρκέσει για μερικές εβδομάδες. Για ορισμένες γυναίκες, τα συμπτώματα επιμένουν περισσότερο και είναι πιο σοβαρά, η οποία κατηγοριοποιείται ως επιλόχεια κατάθλιψη (PPD). Ωστόσο, οι δυσκολίες αναγνώρισης των σημείων και του στίγματος που σχετίζεται με την πάθηση συμβάλλουν στο να υποφέρουν πολλές γυναίκες στη σιωπή. «Για τους αγαπημένους τους, το να μπορούν να αναγνωρίζουν την επιλόχεια κατάθλιψη είναι πραγματικά χρήσιμο, καθώς πολλές γυναίκες που πάσχουν από επιλόχεια κατάθλιψη δεν θα αναγνωρίζουν πάντα ότι παλεύουν με την ψυχική τους υγεία και αντ’ αυτού θα κατηγορούν τον εαυτό τους ή θα υποθέτουν ότι είναι κακές μητέρες», είπε η Jenn . Cooper, D.Coun.Psy., C.Psychol. , ψυχολόγος στο Paisley της Σκωτίας.

Όταν εμφανίζεται επιλόχεια κατάθλιψη

Οι εσφαλμένες αντιλήψεις σχετικά με το πότε εμφανίζεται η επιλόχεια κατάθλιψη μπορούν επίσης να εμποδίσουν τον εντοπισμό της πάθησης. «Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι η επιλόχεια κατάθλιψη επηρεάζει τις γυναίκες οπουδήποτε στον πρώτο χρόνο μετά τον τοκετό και όχι μόνο στις πρώτες έξι εβδομάδες, κάτι που φαίνεται να σχετίζεται περισσότερο με αυτήν», είπε ο Cooper. Αν και η PPD μπορεί να επηρεάσει οποιαδήποτε μαμά, ορισμένες περιστάσεις το καθιστούν πιο πιθανό.

«Πράγματα όπως το τραύμα κατά τη γέννηση, τα προβλήματα σίτισης, τα προβλήματα ύπνου , το φτωχό μωρό και η έλλειψη υποστήριξης είναι όλοι παράγοντες κινδύνου για επιλόχεια κατάθλιψη», εξήγησε ο Κούπερ. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η προτεραιότητα της αυτοφροντίδας κατά τη διάρκεια και μετά τον τοκετό είναι ιδιαίτερα σημαντική. Σε αντίθεση με τη δημοφιλή πεποίθηση, η επιλόχεια κατάθλιψη σπάνια υποχωρεί από μόνη της φυσικά. «Με την επιλόχεια κατάθλιψη, μερικές φορές ο χρόνος μόνος δεν θεραπεύεται», είπε η Serena Rosa, DNP , νοσοκόμα μαιευτικής και γυναικολογίας και πιστοποιημένη σύμβουλος γαλουχίας σε ιδιωτικό ιατρείο στη Βοστώνη. Μερικές φορές οι γονείς μετά τον τοκετό μπορεί να χρειαστούν θεραπεία ομιλίας, κινητική θεραπεία, ασκήσεις απελευθέρωσης τραύματος, ιατρική θεραπεία, κοινοτική υποστήριξη ή άλλες μορφές βοήθειας, είπε η Rosa.

Πώς μοιάζει η επιλόχεια κατάθλιψη

Οι γυναίκες μπορεί να εμφανίσουν μια ποικιλία συμπτωμάτων PPD , αλλά είναι σημαντικό τα αγαπημένα τους πρόσωπα να προσέχουν τα πιο κοινά. Σημάδια όπως η μαμά που παλεύει να δεθεί με το μωρό, συμπεριλαμβανομένης της αποφυγής της ανάληψης ευθυνών με το μωρό ή η υπερβολική ενασχόληση της μαμάς με το μωρό [και] να μην αφήνει κανέναν άλλο να βοηθήσει ή να αγωνίζεται με τη βασική αυτο-φροντίδα για τον εαυτό της είναι μερικά βασικά σημάδια. είπε ο Κούπερ. «Επιπλέον, το ότι η μαμά γίνεται ευερέθιστη, αποτραβηγμένη ή ασυνήθιστα ληθαργική ή κουρασμένη, εκτός του κανόνα να έχει νεογέννητο, είναι σημάδια ότι η μαμά μπορεί να μην είναι καλά». Άλλα συμπτώματα είναι λιγότερο εμφανή, καθιστώντας την κατάσταση πιο δύσκολη την αναγνώριση.

«Μπορεί να υπάρχουν πολλές από τις εμπειρίες της μητέρας που δεν γνωρίζετε, ιδιαίτερα τις σκέψεις που μπορεί να κάνει», εξήγησε ο Κούπερ. “Μια μητέρα με επιλόχειο κατάθλιψη θα βιώσει διάχυτες αρνητικές σκέψεις για τον εαυτό της, το μωρό της και τη ζωή της. Κάποιες από αυτές μπορεί να τις εκφράσει, ενώ μπορεί να μην τις εκφράσει καθόλου.” Παρά το όνομά της, η επιλόχεια κατάθλιψη δεν σημαίνει απαραίτητα ότι μια μητέρα βιώνει κακή διάθεση. «Μερικές φορές δεν είναι μόνο το να είσαι λυπημένος που είναι σημάδι επιλόχειας κατάθλιψης», εξήγησε η Sarah Yamaguchi, MD , πιστοποιημένη γυναικολόγος στο DTLA Gynecology στο Λος Άντζελες. «Άλλα συμπτώματα μπορεί να είναι άγχος, θυμός, αϋπνία ή άλλες διαταραχές της διάθεσης».

Πώς μπορούν να βοηθήσουν τα αγαπημένα πρόσωπα

Η επίδειξη κατανόησης της επιλόχειας κατάθλιψης είναι απαραίτητη για τον σύντροφο μιας νέας μητέρας, τα στενά μέλη της οικογένειας και τους φίλους. «Το πρώτο βήμα είναι απλώς να αναγνωρίσουμε ότι υπάρχει και ότι κανείς δεν φταίει για αυτό και ότι όπως κάθε ιατρική πάθηση, πρέπει να αντιμετωπιστεί», είπε ο Γιαμαγκούτσι. Τα αγαπημένα πρόσωπα μπορούν να παρέχουν υποστήριξη με πολλούς τρόπους και τα βασικά δεν πρέπει να παραβλέπονται. “Βοηθήστε με τα πρακτικά πράγματα – βοήθεια με το μωρό, το τάισμα, τις πάνες κ.λπ.”, συμβούλεψε ο Κούπερ. «Βοηθήστε τη μαμά να ξεκουραστεί όταν μπορεί μπορείτε να κρατήσετε το μωρό ενώ κοιμάται ή να αναλάβετε μερικές από τις νυχτερινές τροφές;»

Είναι επίσης σημαντικό να διασφαλίσετε ότι η μαμά δεν παραμελεί τη φροντίδα του εαυτού της. «Ενθαρρύνετε την να πηδήξει στο ντους, φτιάξτε της μερικά γεύματα», είπε ο Κούπερ. “Σήκωσε το χαλαρό. Η μαμά μπορεί να αισθάνεται την πίεση να “τα κάνει όλα”, αλλά το να πάρει μερικές ακόμη δουλειές του σπιτιού θα απομακρύνει την πίεση από πάνω της.” Να είστε προσεκτικοί σχετικά με τη συντριβή της μαμάς όταν προσφέρετε βοήθεια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Tips αυτοφροντίδας για νέες μαμάδες

Συσχέτιση μεταξύ αυξημένων επιπέδων χημικών ουσιών και αυξημένου κινδύνου κατάθλιψης μετά τον τοκετό

Ποια είναι η σύνδεση μεταξύ θηλασμού και ψυχικής υγείας;

Πώς η διαδικτυακή θεραπεία βελτιώνει τα επίπεδα της κατάθλιψης;

Μελέτη διαπιστώνει ότι τα χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης μπορεί να είναι αιτία κατάθλιψης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Βασικά σημάδια για την αναγνώριση ενός ναρκισσιστή

Ναρκισσισμός: Αναγνωρίζοντας τα σημάδια του ναρκισσισμού, μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από πιθανή χειραγώγηση και να διατηρήσετε πιο υγιείς σχέσεις βασισμένες στον αμοιβαίο σεβασμό και την ενσυναίσθηση.

Η λαχτάρα για ζάχαρη μπορεί να προκαλείται από τη μοναξιά, σύμφωνα με μελέτη

Σύμφωνα με τον Calm, το μεγαλύτερο μέρος του κοινωνικού άγχους προέρχεται από τον φόβο της κρίσης. Όταν βρίσκεστε έξω, προσπαθήστε να μην εστιάζετε στον εαυτό σας και αντ' αυτού εστιάστε στους ανθρώπους γύρω σας. Εάν νιώθετε απογοητευμένοι για τον εαυτό σας, κάντε ένα κομπλιμέντο σε κάποιον και ξεκινήστε μια συζήτηση.