Ψυχική Υγεία

Phubbing: Τι είναι το phone snubbing και γιατί να το αποφύγετε πάση θυσία;

Phubbing: Τι είναι το phone snubbing και γιατί να το αποφύγετε πάση θυσία;

Phubbing: Το phubbing είναι κάτι περισσότερο από το να είσαι απλά εθισμένος στο Twitter ή να ελέγχεις τα email εργασίας. Πρόκειται για την άρνηση του χρόνου και της προσοχής του συντρόφου σας υπέρ της σύνδεσης με την οθόνη σας.

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να προσπαθείς να συνομιλήσεις με κάποιον που δεν θα κοιτάξει το τηλέφωνό του. Ίσως σηκώσουν το βλέμμα τους και κουνήσουν το κεφάλι τους με μισή καρδιά καθώς χτυπούν το τηλέφωνό τους. αλλά είναι ξεκάθαρο ότι η προσοχή τους δεν είναι σε εσάς. Στην καλύτερη περίπτωση αισθάνεστε ενοχλημένοι. Στη χειρότερη, νιώθετε ότι δεν εκτιμάστε και ότι σας αγνοούν. Όσο πιο συχνά συμβαίνει, τόσο περισσότερο έρχονται τα τελευταία συναισθήματα. Τα τηλέφωνά μας είναι μικρές συσκευές από γυαλί και μέταλλο που μας μεταφέρουν σε έναν διαφορετικό κόσμο, έναν κόσμο στον οποίο συχνά είναι δύσκολο να αντισταθούμε. Αλλά το να αγνοείτε τον σύντροφό σας για το τηλέφωνό σας – που ονομάζεται phubbing, συντομογραφία του “phone snubbing” – είναι μια συνήθεια που πρέπει να αποφεύγετε.

Ο λόγος είναι απλός: Ένα άτομο που είναι ένοχο για phubbing λέει στον σύντροφό του πως ό,τι συμβαίνει στο τηλέφωνο – ένα παιχνίδι, ένα email, ένα TikTok, μια ανταλλαγή Twitter – είναι πιο σημαντικό και αξίζει την προσοχή του. Μακροπρόθεσμα, ο εθισμός στα κινητά μπορεί να κάνει πραγματική ζημιά σε έναν γάμο ή μια σχέση. Επειδή το phubbing είναι κάτι περισσότερο από το να είσαι απλά εθισμένος στο Twitter ή να ελέγχεις τα email εργασίας. Πρόκειται για την άρνηση του χρόνου και της προσοχής του συντρόφου σας υπέρ της σύνδεσης με την οθόνη σας. Τα τηλέφωνα (μαζί με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα παιχνίδια και τις εφαρμογές που περιέχουν) είναι βασικά εκρήξεις ντοπαμίνης, σχεδιασμένες για να κάνουν τους ανθρώπους να κάνουν κύλιση, να κάνουν like, να σχολιάζουν και να ελέγχουν email.

Το κύριο πράγμα από το οποίο αποσπούν την προσοχή; Πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις. Στην πραγματικότητα, η ασφυξία που ασκούν τα κινητά τηλέφωνα στις σχέσεις έχει γίνει τόσο μεγάλη που έχει πάρει ακόμη και το δικό της όνομα: ψυχαγωγία. Ενώ ο όρος φαίνεται χαριτωμένος, το phubbing είναι βασικά ναπάλμ σχέσης. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η συμπεριφορά διευκολύνει πραγματικά τη δυσαρέσκεια στη σχέση σε σχεδόν υποσυνείδητο επίπεδο, δημιουργώντας συναισθηματική απόσταση μεταξύ των ρομαντικών συντρόφων. Αλλά ας είμαστε ειλικρινείς: Κάθε άτομο έχει περάσει εκείνες τις στιγμές που το Instagram ή το Facebook ή το Reddit ή εκείνο το βίντεο έχει κερδίσει τον άλλον του στη μάχη για την προσοχή του. Λοιπόν, πότε αυτή η μάχη με το phubbing αφορά κάτι περισσότερο από τη χρήση τηλεφώνου;

Πώς το Phubbing μπορεί να καταστρέψει μια σχέση;

Ένα έναυσμα μπορεί να είναι όταν η χρήση της συσκευής γίνεται από διακεκομμένη σε σταθερή και αρχίζει να μειώνει τον οικογενειακό χρόνο. Λέει ότι αυτό μπορεί να είναι ένα ιδιαίτερο πρόβλημα όταν ένας σύντροφος δίνει μεγάλη αξία στο να περνά ποιοτικό χρόνο με τον άλλο. Όταν η κύρια γλώσσα αγάπης κάποιου είναι ο ποιοτικός χρόνος, θα αισθάνονται απόρριψη και εγκατάλειψη όταν ο σύντροφός του ξοδεύει πάρα πολύ χρόνο στο τηλέφωνό του. Το επιχείρημα μπορεί να προέλθει από το ότι ο σύντροφος αισθάνεται υποτιμημένος σε σύγκριση με μια συσκευή. Μια φορά κι έναν καιρό, οι σύντροφοι έπρεπε να αντιμετωπίσουν άλλα ερωτικά ενδιαφέροντα, αλλά τώρα πρέπει να αντιμετωπίσουν τη συσκευή, η οποία μπορεί να είναι πολύ πιο ενοχλητική λόγω της φορητότητάς της. Ο ανταγωνισμός με μια ηλεκτρονική συσκευή δεν είναι εύκολος. Οι εθιστικές δυνάμεις το καθιστούν αδύνατο μερικές φορές.

Εκτός από τη συνεχή χρήση του τηλεφώνου, προβλήματα μπορεί επίσης να ξεκινήσουν όταν η χρήση της συσκευής γίνεται μυστική. Αυτό μπορεί να συμβεί όταν το τηλέφωνο ενός ατόμου είναι κλειδωμένο και ο κωδικός πρόσβασης δεν είναι κοινόχρηστος ή εάν ένας συνεργάτης απομακρύνει γρήγορα το τηλέφωνο όταν ο άλλος μπαίνει στο δωμάτιο. Εάν αυτό συμβαίνει τακτικά, είναι λόγος ανησυχίας. Μια υπόθεση που βασίζεται σε κείμενο αντιπροσωπεύει το χειρότερο σενάριο. Αλλά το γεγονός παραμένει ότι ακόμη και το αθώο phubbing μπορεί, όταν αφεθεί ανεξέλεγκτο, να δημιουργήσει ένα μεγάλο ρήγμα σε μια σχέση. Τι μπορούν λοιπόν να κάνουν τα ζευγάρια για να φιμώσουν όχι μόνο τη διαφωνία, αλλά και να αρχίσουν να κόβουν τις συνήθειες της συσκευής που δημιουργούν μια σφήνα μεταξύ τους; Απλώς λέγοντας, “Άσε το τηλέφωνό σου μακριά, σου μιλάω!” δεν είναι αρκετό. Στην πραγματικότητα, μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα στη δημιουργία δυσαρέσκειας.

Ποια είναι η λύση;

Η προσέγγιση του προβλήματος χρησιμοποιώντας γλώσσα που βασίζεται σε λύσεις ακούγεται ιδανική. Λέγοντας κάτι σαν, “Ας μην έχουμε τηλέφωνα στο τραπέζι κατά τη διάρκεια του δείπνου”, αντί για μια κατηγορία όπως “Το τηλέφωνο είναι πιο σημαντικό από εμένα!” μπορεί να ανοίξει το δρόμο για ένα πιο θετικό αποτέλεσμα. Εάν ο σύζυγός σας σχολιάζει τον χρόνο που περνάτε στο τηλέφωνο, ακούστε. Επικυρώστε την προοπτική τους και ρωτήστε πώς μπορείτε να είστε πιο προσεκτικοί. Μην βιαστείτε να απορρίψετε τα λόγια τους ως παράπονα ή ελέγχους. Ακόμη και η απλή πράξη της απλής αφαίρεσης του τηλεφώνου κατά τη διάρκεια ενός συμφωνημένου διαλείμματος μπορεί να αποκαλύψει πολλά στον σύζυγό σας. Αυτό δείχνει ότι ελέγχετε το phubbing σας και είναι διαχειρίσιμο, λέγοντας στον σύντροφό σας ότι είστε εκεί για να ασχοληθεί ολόψυχα, χωρίς διακοπές στο τηλέφωνο.

Το να βάλετε κάτω τα τηλέφωνα για μια νύχτα είναι υπέροχο, αλλά η γοητεία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να κρατηθεί μακριά μόνο για τόσο καιρό. Τα ζευγάρια πρέπει να επινοήσουν μακροπρόθεσμες διορθώσεις για το πρόβλημα του phubbing, προκειμένου να απαλλαγούν από αυτό μια για πάντα. Ένα άτομο μπορεί να περιμένει ένα σημαντικό μήνυμα και πρέπει να κρατήσει το τηλέφωνό του κοντά. Αυτό είναι εντάξει, αλλά απλώς βεβαιωθείτε ότι έχει κοινοποιηθεί εκ των προτέρων. Να είστε ξεκάθαροι ότι αυτή είναι μια εξαίρεση και όχι ένα νέο φυσιολογικό. Επίσης, εντοπίστε τη διαφορά μεταξύ κρίσιμου και σημαντικού. Πρέπει πραγματικά να ελέγξετε το τηλέφωνό σας μόλις σας ειδοποιήσει; Μπορεί να περιμένει λίγα λεπτά μέχρι να τελειώσετε το δείπνο ή μερικές ώρες μέχρι το βράδυ του ραντεβού σας;

Εάν τα ζευγάρια είναι πραγματικά σοβαρά για να σπάσουν τον κύκλο του φυσήματος, τότε ίσως θέλουν να αφιερώσουν λίγο χρόνο για να απογαλακτιστούν από τις συσκευές τους και να τις χρησιμοποιήσουν μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Κάνετε ένα διάλειμμα από τα social media μόνο για μια εβδομάδα και να δείτε τι θα συμβεί. Συχνά δεν συνειδητοποιούμε τον χρόνο και τη συναισθηματική ενέργεια που ξοδεύουμε σε αυτές τις εφαρμογές. Μπορεί να είναι αρκετά ενδεικτικό. Εάν αρχικά γίνεστε ευερέθιστοι και ανήσυχοι, είναι πιθανώς καλό σημάδι ότι εξαρτάστε υπερβολικά από τη συσκευή σας. Εάν συμβαίνει αυτό, εντοπίστε ορισμένα μακροπρόθεσμα όρια για τον τρόπο με τον οποίο ξοδεύετε το χρόνο της συσκευής.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Προκλήσεις μιας σχέσης με διαφορά ηλικίας

Λόγοι για τους οποίους δημιουργούμε σχέσεις και δεσμούς ζωής

Κι όμως… και οι άντρες μπορούν να εμφανίσουν επιλόχεια κατάθλιψη

Οι εκφοβιστές δεν γεννιούνται ως τέτοιοι, αλλά αναθρέφονται και γίνονται στην πορεία της ζωής τους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια είναι τα αίτια της σχιζοφρένειας;

Σχιζοφρένεια: Μια μελέτη έδειξε ότι η απώλεια εγκεφαλικού ιστού σε νεαρά άτομα που κινδυνεύουν να νοσήσουν από την ασθένεια συνδέθηκε με ψυχωτικά συμπτώματα όπως παραισθήσεις.

Πώς τα φυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας;

Ψυχική υγεία: Η διατήρηση των φυτών μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα και να φέρει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, ειδικά για άτομα που μπορεί να χρησιμοποιούν αυτό που καλλιεργούν για μαγειρικούς σκοπούς.

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Χορός: Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με το υπέροχο συναίσθημα που έχουμε όταν περνάμε χρόνο στην πίστα. Από γάμους και γιορτές μέχρι μαθήματα αεροβικής ή ακόμα και μαθήματα χορού, η κίνηση του σώματός μας συχνά μας ανεβάζει τη διάθεση. Αποδεικνύεται ότι ο χορός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία και υπάρχει μια επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτές τις κινήσεις που τονώνουν τη διάθεση.