Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Οι καλύτερες εφαρμογές ψυχικής υγείας για το 2023

Οι καλύτερες εφαρμογές ψυχικής υγείας για το 2023

Από την άσκηση μέχρι την καθημερινή πρόσληψη νερού, υπάρχει μια εφαρμογή για σχεδόν κάθε πτυχή της ευεξίας και αυτό περιλαμβάνει την ψυχική υγεία.

Από την άσκηση μέχρι την καθημερινή πρόσληψη νερού, υπάρχει μια εφαρμογή για σχεδόν κάθε πτυχή της ευεξίας και αυτό περιλαμβάνει την ψυχική υγεία. Αυτές οι εφαρμογές έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν τη φροντίδα της ψυχικής σας υγείας πιο εύκολη από ποτέ. Ορισμένοι επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν πρόσβαση σε διαδικτυακή θεραπεία ή ψυχιατρική, ενώ άλλοι εστιάζουν σε έναν συγκεκριμένο τομέα ψυχικής ευεξίας, όπως η επίγνωση, ο βελτιωμένος ύπνος ή η μείωση του στρες.

Οι καλύτερες εφαρμογές ψυχικής υγείας είναι εύχρηστες, βασισμένες σε στοιχεία και δημιουργούνται από ειδικούς. Θα πρέπει επίσης να είναι αποτελεσματικά, με ελκυστική διεπαφή και καλή τεχνική ποιότητα—εξάλλου, είναι καλά μόνο αν μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε! Αλλά το πιο σημαντικό, η καλύτερη εφαρμογή ψυχικής υγείας είναι αυτή που λειτουργεί για εσάς. Για να σας βοηθήσουμε να βρείτε τις καλύτερες εφαρμογές ψυχικής υγείας, κάναμε την έρευνα για εσάς, αξιολογώντας περισσότερες από 50 διαφορετικές εφαρμογές με τη βοήθεια τριών αδειοδοτημένων θεραπευτών. Εδώ είναι αυτά που προτείνουμε.

8 καλύτερες εφαρμογές ψυχικής υγείας του 2023

  • Καλύτερο για θεραπεία: BetterHelp
  • Καλύτερο για Ψυχιατρική: Talkspace
  • Το καλύτερο για την υποστήριξη ομοτίμων: Circles
  • Το καλύτερο για το άγχος: Headspace
  • Καλύτερο για διαλογισμό: Aura
  • Καλύτερο για ύπνο: Calm
  • Καλύτερο για Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία: MoodKit
  • Καλύτερο για διάθεση: Happy

Τι περιλαμβάνουν οι εφαρμογές ψυχικής υγείας;

Οι εφαρμογές ψυχικής υγείας είναι προγράμματα που έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε smartphone ή tablet για τη βελτίωση της συναισθηματικής ευεξίας. Επικεντρώνονται στη χρήση μεθόδων όπως η ενσυνειδητότητα , ο διαλογισμός και η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία (CBT) για να βοηθήσουν στη βελτίωση της ψυχικής υγείας. «Οι εφαρμογές ψυχικής υγείας μπορούν να είναι ωφέλιμες για τη συναισθηματική και κοινωνική ευημερία κάποιου», λέει ο Nic Hardy, PhD, αδειούχος κλινικός κοινωνικός λειτουργός και ένας από τους ειδικούς του θέματος με τους οποίους συνεργαστήκαμε για τη σύνταξη αυτής της λίστας με τις καλύτερες εφαρμογές. Ωστόσο, λέει, οι εφαρμογές ψυχικής υγείας λειτουργούν καλύτερα όταν συνδυάζονται με πρόσθετη υποστήριξη. «Για παράδειγμα, η παροχή συμβουλών, η ενασχόληση με την κοινότητα, η παραμονή ενεργού και οι επιλογές υγιεινού τρόπου ζωής είναι μερικά μόνο παραδείγματα που μπορούν να συμβάλουν θετικά στην ψυχική υγεία εκτός από τις εφαρμογές».   

Λειτουργούν οι Εφαρμογές Ψυχικής Υγείας;

Αν και η έρευνα είναι περιορισμένη, οι εφαρμογές ψυχικής υγείας φαίνεται να έχουν κάποια αποτελεσματικότητα όσον αφορά τη διατήρηση ή την παρακολούθηση των συμπτωμάτων ψυχικής υγείας. Αρκετές μελέτες υποδεικνύουν ότι οι εφαρμογές ψυχικής υγείας μπορεί να είναι χρήσιμες για όσους αντιμετωπίζουν άγχος. Άλλες μελέτες υποστηρίζουν ότι μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της κατάθλιψης, του στρες και της χρήσης ουσιών. Σύμφωνα με την Amy Marschall, PsyD, αδειούχο κλινική ψυχολόγο, οι εφαρμογές ψυχικής υγείας μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη καλών δεξιοτήτων αντιμετώπισης και στη διαχείριση των συμπτωμάτων του άγχους και της κατάθλιψης. «Αλλά δεν υποκαθιστούν τη θεραπεία», λέει. Η Hannah Owens, LMSW, συμφωνεί. «Οι εφαρμογές για διαλογισμό έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικές», λέει, προσθέτοντας ότι οι εφαρμογές που βασίζονται στη CBT και τη διαλεκτική συμπεριφορική θεραπεία (DBT) είναι εξαιρετικά εργαλεία για να «συμπληρώσουν τη δουλειά που κάνετε με τον θεραπευτή σας».

Πώς να συγκρίνετε τις καλύτερες εφαρμογές ψυχικής υγείας

Η καλύτερη εφαρμογή ψυχικής υγείας είναι αυτή που λειτουργεί για εσάς. Όταν συγκρίνετε τις επιλογές σας, υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη:

Τιμή: Λάβετε υπόψη τον προϋπολογισμό σας και τι είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε σε μια εφαρμογή, αν μη τι άλλο. Υπάρχουν ορισμένες δωρεάν εφαρμογές ψυχικής υγείας διαθέσιμες και ορισμένες εφαρμογές προσφέρουν μειωμένες τιμές για φοιτητές, οικογένειες ή μεγαλύτερες περιόδους συνδρομής. Επιπλέον, ορισμένες εφαρμογές προσφέρουν μια δωρεάν δοκιμαστική περίοδο ή μια πολιτική επιστροφής χρημάτων που μπορεί να είναι χρήσιμη.

Προσβασιμότητα: Ελέγξτε για να βεβαιωθείτε ότι η εφαρμογή είναι συμβατή με τη συσκευή σας. Ορισμένες εφαρμογές ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες σε εσάς, ανάλογα με το αν χρησιμοποιείτε Android ή Apple. Μόλις καταλάβετε ότι έχετε τη σωστή πλατφόρμα, κοιτάξτε να δείτε πόσο εύκολη είναι η χρήση της.

Τύπος εφαρμογής: Υπάρχουν εφαρμογές ψυχικής υγείας που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν με διάφορες πτυχές της ευεξίας, όπως ο διαλογισμός και η επίγνωση, η ανακούφιση από το άγχος, η κατάθλιψη και ο ύπνος. Άλλες εφαρμογές είναι προσαρμοσμένες για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων ζητημάτων, όπως η ΙΨΔ, οι διατροφικές διαταραχές, ο εθισμός ή η κατάχρηση ουσιών. Υπάρχει επίσης ένας αριθμός εφαρμογών για διαδικτυακή θεραπεία και διαχείριση φαρμάκων.  

Χαρακτηριστικά: Θέλετε καθοδηγούμενους διαλογισμούς και ασκήσεις ενσυνειδητότητας ή ενδιαφέρεστε περισσότερο για μαθήματα κίνησης και προπόνησης; Τι θα λέγατε για την ύπνωση ή τους ήχους ύπνου; Θα προτιμούσατε να έχετε ενδιαφέροντα παιχνίδια και δραστηριότητες; Αν ψάχνετε για θεραπεία, θέλετε επικοινωνία με κείμενο ή ζωντανές συνεδρίες βίντεο;

Αποτελεσματικότητα: Οι εφαρμογές ψυχικής υγείας θα πρέπει να βασίζονται σε στοιχεία και να δημιουργούνται από επαγγελματίες ψυχικής υγείας και ειδικούς. Ποιες τεχνικές χρησιμοποιούνται; Έχει έρευνα για να το υποστηρίξει; Έχουν γίνει συγκεκριμένες μελέτες για να αποδειχθεί ότι η εφαρμογή είναι αποτελεσματική; Επιπλέον, είναι καλή ιδέα να ελέγξετε τις κριτικές των χρηστών για να δείτε τι λένε οι πραγματικοί άνθρωποι για την εμπειρία.  

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποια η σχέση μεταξύ του διαβήτη και καταστάσεων ψυχικής υγείας;

Το νέο Νομοσχέδιο για τις υπηρεσίες ψυχικής υγείας

Παρουσίαση του Νομοσχεδίου Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης

Έρευνα - Το 82% δεν γνωρίζει την ασφαλιστική κάλυψη ψυχικής υγείας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Γιατί ο νεαρός εγκέφαλος είναι τρομερά ευάλωτος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης 

Κοινωνική δικτύωση: Ο νεαρός εγκέφαλος είναι τρομερά ευάλωτος στις αρνητικές επιπτώσεις των social media λόγω του αναπτυξιακού του σταδίου και της ευαισθησίας του σε εξωτερικές επιρροές.

Η σωματική αδυναμία μπορεί να θέσει τους ανθρώπους σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη

«Η αξιολόγηση της αδυναμίας είναι μια σχετικά φθηνή και εύκολη διαδικασία», δήλωσε ο Scheinost, αναπληρωτής καθηγητής ακτινολογίας και βιοϊατρικής απεικόνισης και ανώτερος συγγραφέας της μελέτης. «Χρειάζεται περισσότερη έρευνα, αλλά είναι πιθανό η αδυναμία να αποτελέσει στόχο παρέμβασης».

Γιατί είναι σημαντικό να εξισορροπήσετε την αρρενωπότητα και την ευαισθησία;

Ευαισθησία ανδρισμός: Η εξισορρόπηση της αρρενωπότητας και της ευαισθησίας είναι κρίσιμης σημασίας για την ενίσχυση των καλά στρογγυλεμένων ατόμων και των πιο υγιών κοινωνιών.

Η αινιγματική σχέση μεταξύ της κατάθλιψης και της καρδιαγγειακής νόσου εξηγείται σε τελευταία  έρευνα

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα άτομα με κατάθλιψη διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιακά προβλήματα, όπως καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό.

Close Icon