Ψυχική Υγεία

Μ. Βρετανία Φάρμες: Δραστηριότητες στη φύση ως μέθοδος θεραπείας ψυχικά πασχόντων

Μ. Βρετανία Φάρμες: Δραστηριότητες στη φύση ως μέθοδος θεραπείας  ψυχικά πασχόντων

Το Pathways είναι μία από τις περίπου 250 φάρμες φροντίδας, οι οποίες φιλοξενούν ευάλωτους ανθρώπους και τους ζητούν να συμμετέχουν στις βασικές δραστηριότητες ως μια μορφή θεραπείας.

Μ. Βρετανία Φάρμες: Όταν ο Richard έφτασε για πρώτη φορά στο Pathways Care Farm βρισκόταν «σε μια πολύ σκοτεινή περίοδο». Η κακοποίηση που είχε υποστεί ως παιδί είχε πυροδοτήσει διαταραχή μετατραυματικού στρες και άλλα σοβαρά προβλήματα ψυχικής υγείας. Μέχρι τη μέρα που έφτασε στη φάρμα είχε περάσει «πολλά χρόνια σε κλινικές και είχε δοκιμάσει εκατοντάδες ώρες διαφορετικών θεραπειών».

Στην αρχή ο Richard είχε αμφιβολίες. Είχε δοκιμάσει παρόμοιες θεραπείες σε εξωτερικούς χώρους χωρίς επιτυχία. Αλλά, με σύσταση ενός ανθρώπου που γνώρισε σε μία από αυτές τις κλινικές, αποφάσισε τελικά να γραφτεί στο πρόγραμμα αποκατάστασης του Pathways. Δύο φορές την εβδομάδα έφευγε από το σπίτι του για να περάσει όλη τη μέρα στη φάρμα, συμμετέχοντας σε όλα, από το τάισμα των ζώων μέχρι το πετάλωμα των αλόγων, ενώ παράλληλα λάμβανε στήριξη και οδηγίες από το εκπαιδευμένο προσωπικό της φάρμας.

Το Pathways είναι μία από τις περίπου 250 φάρμες φροντίδας, οι οποίες φιλοξενούν ευάλωτους ανθρώπους και τους ζητούν να συμμετέχουν στις βασικές δραστηριότητες ως μια μορφή θεραπείας. Στοχεύουν σε ομάδες όπως ασθενείς με άνοια, μαθητές με προβλήματα αποκλεισμού από το σχολείο και ανθρώπους με μαθησιακές δυσκολίες, χρησιμοποιώντας τη φάρμα ως έναν τρόπο να τονώσουν την ευεξία, την αυτοπεποίθησή τους και να δημιουργήσουν μια αίσθηση κοινότητας.

Οι εγκαταστάσεις ποικίλλουν• περιλαμβάνουν εξειδικευμένα κέντρα που περιλαμβάνουν και τη στέγαση με προγράμματα που υποστηρίζονται από εκπαιδευμένους θεραπευτές μέχρι φάρμες που επιτρέπουν σε μικρές ομάδες να εργάζονται για κάποιες ώρες την εβδομάδα.

Μπορεί κανείς να προτείνει τις φάρμες μέσα από κέντρα ημέρας, αλλά και από όλες τις δομές ψυχικής υγείας. Ακόμα και οι ιδιώτες ψυχολόγοι και ψυχίατροι μπορούν να το συστήσουν στους ασθενείς τους. Κάποιοι, όπως και ο Richard, αποφασίζουν να γραφτούν και να συμμετέχουν από μόνοι τους.

Μετά από 12 μήνες συμμετοχής στο πρόγραμμα, ο Richard λέει ότι η ψυχική του υγεία και η αυτοπεποίθησή του σταδιακά βελτιώθηκαν και περιγράφει τη φάρμα ως κρίσιμο κομμάτι της θεραπείας του. Τώρα πια συνεχίζει να στηρίζει το Pathways ως εθελοντής και ευτυχώς έχει μείνει εκτός κλινικής από τότε. Άλλωστε, τα θεραπευτικά οφέλη της φύσης και των εξωτερικών δραστηριοτήτων έχουν μνημονευτεί τόσες φορές.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Οι ψυχικές ασθένειες εμφανίζουν ανοδική τάση 

ΕΚΠΑ: H επίδραση της πανδημίας COVID-19 στη ψυχοκοινωνική υγεία

Προαγωγή της ψυχικής υγείας σε ευπαθείς πληθυσμούς

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Εξημερώστε την κατάθλιψη, στρέφοντας την προσοχή σας προς τα μέσα

Αυτοφροντίδα Ψυχική υγεία: Όταν προσπαθείτε να εξημερώσετε την κατάθλιψη, μερικές φορές βοηθά να στρέψετε την προσοχή σας προς τα μέσα. Ακόμα κι αν ακολουθείτε ήδη θεραπεία με φάρμακα και λαμβάνετε υποστήριξη από ειδικούς ψυχικής υγείας, η φροντίδα του εσωτερικού σας εαυτού μπορεί να ανυψώσει το πνεύμα σας και να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε καλύτερα τα συναισθήματά σας. Τα πάντα, από το διαλογισμό μέχρι την απλή διασκέδαση μπορεί να είναι μέρος του σχεδίου.

Η πλήξη του lockdown μας παγιδεύει καταστροφικά

Η πλήξη φαίνεται να είναι μια συναισθηματική κατάσταση που μας ωθεί να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας - αν αυτό έχει θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα εξαρτάται εξ ολοκλήρου από το άτομο και την κατάστασή του.

Απλά αλλά αποτελεσματικά βήματα για να απαλλαγείτε από το στρες

Στρες: Είναι από τις πιο χρήσιμες διεργασίες που συμβαίνουν στον οργανισμό μας. Χωρίς το στρες, θα ήμασταν ανίκανοι να λειτουργήσουμε υπό πίεση. Εκεί, όμως, υπάρχει ένα πρόβλημα. Η πίεση φαίνεται να αυξάνεται, και μαζί της τα επίπεδα του στρες μας, σε σημείο που μάλλον δεν είναι διαχειρίσιμο.

Ανακουφίστε τα συμπτώματα του άγχους σε 5'

Ψυχική Υγεία Άγχος: Χαλαρώστε. Το αξίζετε, είναι καλό για εσάς και το περιβάλλον σας, ενώ παίρνει λιγότερο χρόνο από ό,τι νομίζετε. Δεν χρειάζεστε ένα σαββατοκύριακο στο σπα ή βουνίσια πεζοπορία στο καταφύγιο για να περιορίσετε το άγχος στη ζωη σας. Κάθε μία από τις συμβουλές που ακολουθούν για την ανακούφιση του στρες μπορεί να σας μεταφέρει από την αίσθηση "πανικού" σε κατάσταση ommm σε λιγότερο από 15 λεπτά!

Ζήλια, ευμετάβλητη διάθεση και κίνδυνος Αλτσχάιμερ

Υγεία Γυναίκες Έρευνα: Το χρόνιο άγχος, ο νευρωτισμός στη μέση ηλικία συνδέονται με διπλάσιες πιθανότητες εμφάνισης άνοιας, προτείνουν οι ερευνητές. Συγκεκριμένα, οι μεσήλικες γυναίκες με νευρωτικό στυλ προσωπικότητας και παρατεταμένο στρες μπορεί να έχουν αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης νόσου του Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με μια σουηδική έρευνα.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από άγχος και κατάθλιψη εμφανίζουν νωρίτερα Αλτσχάιμερ

Κατάθλιψη: Οι άνθρωποι με κατάθλιψη ή άγχος που εμφανίζουν Αλτσχάιμερ εκδηλώνουν συχνά τα πρώτα συμπτώματα αυτής της συχνότερης μορφής άνοιας σε πιο μικρή ηλικία, σε σχέση με όσους, επίσης, παθαίνουν τη νευροεκφυλιστική νόσο αλλά δεν έχουν άγχος ή κατάθλιψη.

Τα φυτά εσωτερικού χώρου βελτιώνουν την ψυχολογική μας κατάσταση στο lockdown

Lockdown: Τα τρία τέταρτα των συμμετεχόντων (74%) στην έρευνα δήλωσαν ότι τα φυτά στο σπίτι τους βοήθησαν να νιώσουν καλύτερα, όσο καιρό ήταν περιορισμένοι και δεν μπορούσαν να βγουν έξω ελεύθερα για να πάνε σε ανοικτούς χώρους και στη φύση.