Ψυχική Υγεία

Κάπνισμα: Aυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης και σχιζοφρένειας

Κάπνισμα: Aυξάνει τον κίνδυνο κατάθλιψης και σχιζοφρένειας

Κάπνισμα: Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης σχιζοφρένειας μεταξύ 53% και 127% και κατάθλιψης κατά 54% έως 132%, έδειξε έκθεση ακαδημαϊκών από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ που δημοσιεύτηκε σήμερα. Απαιτείται περισσότερη έρευνα για να εντοπιστεί γιατί συμβαίνει αυτό και χρειάζονται περισσότερα στοιχεία για άλλες καταστάσεις ψυχικής υγείας όπως το άγχος ή η διπολική διαταραχή.

Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν σήμερα (20/6) στο Διεθνές Συνέδριο του Βασιλικού Κολλεγίου Ψυχιάτρων (Μ. Βρετανία) έχουν αποσταλεί στην την κυβέρνηση, η οποία αυτή τη στιγμή αναπτύσσει ένα νέο Σχέδιο Ελέγχου του Καπνίσματος, το οποίο αναμένεται να δημοσιευτεί εντός του έτους. Στο Κογκρέσο θα δοθούν επίσης νέα στοιχεία για τον αριθμό των καπνιστών με προβλήματα ψυχικής υγείας. Τα ποσοστά καπνίσματος είναι πολύ υψηλότερα μεταξύ των ατόμων με ψυχικές παθήσεις, και μεταξύ των 6 εκατομμυρίων καπνιστών της Αγγλίας εκτιμάται ότι: 230.000 καπνιστές έχουν σοβαρή ψυχική ασθένεια (π.χ. σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή), ενώ 1,6 εκατομμύρια ζουν με κατάθλιψη και άγχος.

Ένας από τους συντάκτες της νέας έκθεσης, ο καθηγητής Marcus Munafo, καθηγητής Βιολογικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ, δήλωσε: «Δεν υπάρχει πλέον καμία αμφιβολία ότι το κάπνισμα είναι κακό για την ψυχική υγεία και αυτό πρέπει να είναι προτεραιότητα στο επικείμενο σχέδιο ελέγχου του καπνίσματος. Όσοι εργάζονται με άτομα με ψυχικές παθήσεις πρέπει να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τον φαύλο κύκλο των αμφίδρομων επιδράσεων, όπου τα συμπτώματα ψυχικής ασθένειας οδηγούν τα άτομα να καπνίζουν περισσότερο, καθιστώντας πιο πιθανό τον εθισμό. Τα χαμηλότερα ποσοστά καπνίσματος θα βελτιώσουν τα συνολικά επίπεδα ψυχικής υγείας καθώς και τη σωματική».

Παράλληλα με την έκθεση, μια κοινή δημοσίευση της Action on Smoking and Health (ASH) και του Κέντρου Εφαρμογής Δημόσιας Ψυχικής Υγείας του Βασιλικού Κολλεγίου Ψυχιάτρων περιγράφει πώς μπορεί να υιοθετηθεί μια προσέγγιση δημόσιας ψυχικής υγείας για την αντιμετώπιση του καπνίσματος και τη μείωση των συνεπειών του στην ψυχική υγεία. Το NHS έχει δεσμευτεί να παράσχει υποστήριξη για τους καπνιστές και για όσους έχουν πρόσβαση σε υποστήριξη στην κοινότητα, αλλά αυτή περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό σε άτομα με σοβαρή ψυχική ασθένεια.

Ο Δρ Adrian James, πρόεδρος του Βασιλικού Κολλεγίου Ψυχιάτρων, δήλωσε: “Ο εθισμός στο κάπνισμα δεν είναι μια ασήμαντη υπόθεση, προκαλεί σοβαρή βλάβη τόσο στο σώμα όσο και στο μυαλό. Οι καπνιστές με ψυχικές παθήσεις μπορούν να σταματήσουν το κάπνισμα με τη σωστή υποστήριξη από επαγγελματίες υγείας. Είναι καθήκον μας ως ψυχιάτρων να τους προσφέρουμε τη βοήθεια που χρειάζονται για να το πετύχουν». Η Joanne Hart, πρώην καπνίστρια που έχει αναρρώσει από την κατάθλιψη, σημείωσε: “Η διακοπή του καπνίσματος άλλαξε τη ζωή μου προς το καλύτερο, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά. Είναι συγκλονιστικό που μαθαίνω ότι το κάπνισμα θα μπορούσε να ήταν ένας από τους λόγους για την κατάθλιψή μου. Ως καπνίστρια ήξερα ότι έκανα ζημιά στην υγεία μου, αλλά όταν οι καιροί ήταν δύσκολοι ήταν εύκολο να σκεφτεί κανείς ότι βοηθούσε ψυχικά – όλοι θα έπρεπε να γνωρίζουν ότι ισχύει το αντίθετο».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ο Καναδάς απαιτεί να τυπώνεται προειδοποίηση σε κάθε τσιγάρο

Διπλάσιο ποσοστό καπνίσματος στις πιο φτωχικές περιοχές των ΗΠΑ

Τα ποσοστά καπνίσματος τονίζουν τις κοινωνικές ανισότητες στην υγεία

Η πιθανότητα καρδιακών παθήσεων στους μεσήλικες αυξάνεται με το κάπνισμα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Χορός: Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με το υπέροχο συναίσθημα που έχουμε όταν περνάμε χρόνο στην πίστα. Από γάμους και γιορτές μέχρι μαθήματα αεροβικής ή ακόμα και μαθήματα χορού, η κίνηση του σώματός μας συχνά μας ανεβάζει τη διάθεση. Αποδεικνύεται ότι ο χορός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία και υπάρχει μια επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτές τις κινήσεις που τονώνουν τη διάθεση.

Η συμπεριφορική παρέμβαση μειώνει την κατάθλιψη σε ενήλικες με παχυσαρκία

Παχυσαρκία: Τα αποτελέσματα από μια πιλοτική κλινική δοκιμή δείχνουν ότι σε μια φυλετικά και εθνοτικά διαφορετική ομάδα ενηλίκων με παχυσαρκία και κατάθλιψη, μια ολοκληρωμένη συμπεριφορική παρέμβαση ήταν πιο αποτελεσματική από τη συνηθισμένη φροντίδα στη μείωση της κατάθλιψης και των συσχετιζόμενων συμπτωμάτων άγχους παρά στην προώθηση της απώλειας βάρους.