Ψυχική Υγεία

Αυτοεκτίμηση: Μύθοι και αλήθειες

Αυτοεκτίμηση: Μύθοι και αλήθειες
  1. Μύθος: Είτε έχουμε αυτοεκτίμηση, είτε δεν έχουμε

Η αυτοεκτίμηση μπορεί να φαίνεται τόσο άπιαστη και δύσκολη που πολλοί καταδικάζουν τον εαυτό τους σε «αιώνια» χαμηλή αυτοεκτίμηση. Φαντάζονται ότι κάποιοι έχουν το ταλέντο του να αγαπούν τον εαυτό τους λόγω των εκπληκτικών γονιών, των τέλειων παιδιών ή των τυχερών γονιδίων και ότι εκείνοι έχουν χάσει αυτή την ευκαιρία.

Αλήθεια: Η αυτοεκτίμηση μαθαίνεται μέσα από μια σειρά αλληλεπιδράσεων με το περιβάλλον και τους άλλους στο πέρασμα των χρόνων και μέσω των αντιδράσεών μας σε αυτές τις εμπειρίες. Ξεκινήστε αντιλαμβανόμενοι τα εμπόδια ως ευκαιρίες για ανάπτυξη και νέες γνώσεις. Όταν δεν πετυχαίνετε ή νιώθετε απόρριψη αντί να τα παρατάτε, δοκιμάστε να πάρετε στις αποσκευές σας το νέο μάθημα και να προχωρήσετε με το κεφάλι ψηλά.

  1. Μύθος: Η προσωπική δουλειά θα αυξήσει την αυτοεκτίμησή σας

Είναι συνηθισμένο να ακούμε τους ανθρώπους να λένε ότι θα δουλέψουν με τον εαυτό τους, ότι θα κάνουν ένα διάλειμμα από τη ζωή ή τις σχέσεις για να ανακαλύψουν και να αποδεχτούν τους εαυτούς τους. Η πραγματικότητα είναι ότι δεν μπορείτε να απομονωθείτε από τη ζωή και να περιμένετε ότι έτσι θα νιώσετε καλύτερα.

Αλήθεια: Η αυτοεκτίμηση είναι μια διαδικασία που αναπτύσσεται μέσα στο χρόνο. Χρειάζεται αλληλεπίδραση με τους άλλους και τον κόσμο. Η ανάπτυξη θα έρθει μέσω των εμπειριών, είτε θετικών, είτε αρνητικών. Ξεφορτωθείτε μόνο τις τοξικές σχέσεις, εκείνες που μας κρατούν στον πάτο.

  1. Μύθος: Τα λαμπερά νέα πράγματα (συμπεριλαμβανομένων των ερωτικών συναισθημάτων) θα φέρουν την αυτοεκτίμηση

Είναι δελεαστικό να εναποθέσουμε τις ελπίδες μας στα υλικά αποκτήματα ή σε νέους ερωτικούς συντρόφους. Η πραγματικότητα είναι ότι κάθε φορά που προσπαθούμε να «αγοράσουμε» αυτοεκτίμηση ή να αποσπάσουμε την προσοχή μας με νέους συντρόφους χωρίς ουσιαστικό δέσιμο, απομακρυνόμαστε από τον μόνο άνθρωπο που μπορεί να μας κάνει να νιώσουμε ολόκληροι – τον εαυτό μας.

Αλήθεια: Η αυτοεκτίμηση δεν είναι εξαγοράσιμη. Όταν νιώθετε σαν να θέλετε να αγοράσετε κάτι ή να βγείτε ραντεβού με κάποιον, κάντε μια παύση και καθίστε λίγο μόνοι με τα συναισθήματά σας. Το πιθανότερο είναι ότι θέλετε να αποδράσετε από τον ίδιο τον εαυτό σας. Αντιθέτως, εσείς επιλέξτε να παλέψετε με τον εαυτό σας, να νιώσετε άνετα με αυτόν.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Οι διαφορές μεταξύ coaching και ψυχοθεραπείας

Αντιμετωπίστε το στρες στη σχέση σας πριν να εγκλωβιστείτε σε αυτήν

Ψυχολογικές θεωρίες αγάπης

Ψυχική υγεία: Ψυχολογικές θεωρίες της αγάπης. Γιατί οι άνθρωποι ερωτεύονται; Γιατί κάποιες μορφές αγάπης είναι τόσο μόνιμες και άλλες τόσο φευγαλέες; Ψυχολόγοι και ερευνητές έχουν προτείνει αρκετές διαφορετικές θεωρίες αγάπης για να εξηγήσουν πώς η αγάπη σχηματίζεται και αντέχει.

Οι πιο συχνοί μύθοι για τις κρίσεις πανικού

Κρίσεις πανικού: Οι πιο συνηθισμένοι μύθοι που τις συνοδεύουν. Υπάρχουν πολλές παρεξηγήσεις και ψευδείς υποθέσεις για τις κρίσεις πανικού, οι οποίες μπορούν να κάνουν απογοητευτική την εξήγηση της κατάστασής σας σε άλλους. Οι μύθοι για τις κρίσεις πανικού μπορούν να οδηγήσουν σε εσφαλμένη διάγνωση των συμπτωμάτων σας ή να σας κάνουν να πιστεύετε ότι είστε αδύναμοι επειδή δεν είστε σε θέση να διαχειριστείτε τα συμπτώματά σας.

7 φράσεις που χρησιμοποιούν οι gashlighters για να μπερδεύουν και να ελέγχουν

"Δεν έχω ιδέα για τι πράγμα μιλάς" Απλό, κι όμως αποτελεσματικό. Αυτή η δήλωση μπορεί να εμπλουτιστεί με ένα «…αλλά χρειάζεται να ηρεμήσεις». Ο gashlighter μπορεί απλώς να ισχυριστεί ότι δεν έχει ιδέα γιατί έχουμε εκνευριστεί ή θυμώσει και καμία γνώση για τις κατηγορίες που του προσάπτουμε. Απλώς δεν γνωρίζουν. Και ακριβώς επειδή παίζουν το χαρτί του αθώου τόσο αποτελεσματικά, εμείς μένουμε με το ερώτημα μήπως υπερβάλλουμε ή μήπως εμείς τελικά φταίμε σε κάτι.

Πώς θα χτίσουμε υγιή σχέση με εσωστρεφή σύντροφο

Προσπαθήστε να μην το παίρνετε προσωπικά αν ο/η σύντροφός σας χρειάζεται χρόνο να αποφορτιστεί και να μείνει μόνος/η. Είναι πολύ συνηθισμένο οι εσωστρεφείς να χρειάζονται περισσότερο ποιοτικό χρόνο με τον εαυτό σας συγκριτικά με τους εξωστρεφείς.

Τροφές που αποδυναμώνουν το άγχος και άλλες που το επιτείνουν

Θα μπορούσαν οι επεξεργασμένες τροφές, όπως το hot dog, το λουκάνικο, οι πίτσες και τα κέικ να προκαλούν άγχος; Ερευνητές στο Λονδίνο βρήκαν ότι μια τέτοια διατροφή αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης.

Πάνω από 100 οι καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση μετά τη Μπεκατώρου

Η συγκλονιστική εξομολόγηση της Σοφίας Μπεκατώρου, έδωσε θάρρος στην κοπέλα, και η μαρτυρία της το περασμένο Σάββατο ξεκίνησε μια χιονοστιβάδα αποκαλύψεων, που ακόμη είναι άγνωστο ποιους θα παρασύρει.

Τι σημαίνει τοκοφοβία και πώς εκδηλώνεται

Τοκοφοβία: Φόβος εγκυμοσύνης και τοκετού. Η εγκυμοσύνη και ο τοκετός είναι πολύ σημαντικά γεγονότα στη ζωή μιας γυναίκας. Αν και πολλοί το βιώνουν ως στιγμή χαράς και γιορτής, για πολλούς άλλους είναι πηγή ανησυχίας - μπορεί ακόμη και να είναι και  ανάμεικτα τα συναισθήματα. Για άλλους, κρύβει έναν πραγματικό «παράλογο φόβο», όχι μόνο του τοκετού, αλλά και του ίδιου του γεγονότος της εγκυμοσύνης.

Πώς να ξεχωρίζουμε το άγχος από την ανησυχία για καλύτερη αντιμετώπιση

Για πολλούς ανθρώπους, η ανησυχία πηγαινοέρχεται και τα αποτελέσματα δεν επηρεάζουν την καθημερινότητά σας. Αλλά το άγχος προκαλεί ένα άβολο συναίσθημα, αρκετά έντονο ώστε να επηρεάσει την ποιότητα ζωής σας.