Ψυχική Υγεία

Αθλητική ψυχολογία: Πού εστιάζει για να προωθήσει την απόδοση

Αθλητική ψυχολογία: Πού εστιάζει για να προωθήσει την απόδοση

Αθλητική ψυχολογία: Οι μελέτες δείχνουν πως οι αθλητές που εστιάζουν στην προσπάθεια και όχι στο αποτέλεσμα, απολαμβάνουν περισσότερο το άθλημά τους, έχουν λιγότερες απουσίες από τις προπονήσεις και προσεγγίζουν τον αγώνα ως πρόκληση και όχι ως απειλή. Έχουν μάλιστα, περισσότερες πιθανότητες να συνεχίσουν τον αθλητισμό για περισσότερα χρόνια. Ειδικά, το στοιχείο του να αντιλαμβάνεται ο αθλητής τον αγώνα ως μια ωραία πρόκληση αντί για μια απειλή, είναι που συμβάλλει τα μέγιστα στην επίτευξη της αυτοπεποίθησης, της συγκέντρωσης και της σωματικής απόδοσης που τελικά θα τον βοηθήσουν να έχει την υψηλότερη δυνατή επίδοση.

Η ύπαρξη και η εστίαση σε αβεβαιότητες, δημιουργεί άγχος, μειωμένη συγκέντρωση και καταστροφολογία και απογοήτευση όταν υπάρξουν δυσκολίες, ή τα πράγματα δεν πάνε καλά. Αυτό συμβαίνει και όταν ένας αθλητής εστιάζει στο αποτέλεσμα του αγώνα, επικεντρώνεται σε κάτι που είναι:

  • Στο μέλλον
  • Δεν είναι 100% στο δικό του έλεγχο

Το να εστιάζει λοιπόν ο αθλητής εμμονικά στο αποτέλεσμα, δεν τον βοηθά σε αυτό που επιδιώκει.

Μια κινέζικη παροιμία λέει:

«Ο τοξότης που κοιτάζει το χρυσό βραβείο, τυφλώνεται και αστοχεί». Οι κινέζοι ήξεραν αθλητική ψυχολογία!

Είναι αυτονόητο πως ο αθλητής θέλει έντονα και διεκδικεί τη νίκη. Για να την επιτύχει, θα έχει πολύ καλύτερες πιθανότητες αν εστιάσει στο παρόν και σε αυτά που ο ίδιος μπορεί να ελέγξει. Σε αντίθεση με τα παραπάνω δηλαδή:

  • Στο παρόν (αυτή τη στιγμή και όχι μετά από 1 ή 90 λεπτά που θα έχει τελειώσει ο αγώνας, ή μετά από την εκτέλεση αυτή της βολής).
  • Στη διαδικασία και όχι στο αποτέλεσμα (εννοείται και θέλω πολύ να κερδίσω και για να το καταφέρω, χρειάζεται να εστιάσω στην διαδικασία της προσπάθειάς μου (τώρα που κάνω ζέσταμα/ τώρα που αγωνίζομαι).

Οι μελέτες δείχνουν πως οι αθλητές που εστιάζουν στην προσπάθεια και όχι στο αποτέλεσμα, απολαμβάνουν περισσότερο το άθλημά τους, έχουν λιγότερες απουσίες από τις προπονήσεις και προσεγγίζουν τον αγώνα ως πρόκληση και όχι ως απειλή. Έχουν μάλιστα, περισσότερες πιθανότητες να συνεχίσουν τον αθλητισμό για περισσότερα χρόνια. Ειδικά, το στοιχείο του να αντιλαμβάνεται ο αθλητής τον αγώνα ως μια ωραία πρόκληση αντί για μια απειλή, είναι που συμβάλλει τα μέγιστα στην επίτευξη της αυτοπεποίθησης, της συγκέντρωσης και της σωματικής απόδοσης που τελικά θα τον βοηθήσουν να έχει την υψηλότερη δυνατή επίδοση. Βεβαίως, αρκετές φορές, ο αθλητής είτε έχει έντονα αγχώδη στοιχεία στην προσωπικότητά του, είτε έχει “ενδυναμώσει” πολύ τον μη-λειτουργικό τρόπο σκέψης και δράσης και δυσκολεύεται να υιοθετήσει έναν τρόπο σκέψης και εστίασης που να τον/την βοηθά. Σε αυτή την περίπτωση κρίνεται χρήσιμη η συνεργασία με έναν αθλητικό ψυχολόγο, ώστε να προπονήσει εκτός από τον σώμα και τις νοητικές δεξιότητες που θα τον/την βοηθήσουν στην αθλητική του προσπάθεια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Η σημασία της αθλητικής ψυχολογίας στην αποκατάσταση των τραυματισμών

Γιατί ο αθλητισμός αποτελεί εγγύηση για γερή ψυχολογία

Η αθλητική ψυχολογία προωθεί την φυσική και ψυχική ευεξία των αθλητών

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη άνοιας

Άνοια: Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τροποποιώντας τους παράγοντες κινδύνου - που μπορούμε να αλλάξουμε - ο κίνδυνος άνοιας θα μπορούσε να μειωθεί περίπου στο ένα τρίτο. Είναι επίσης σημαντικό να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό που κάνει καλό στην καρδιά σας κάνει επίσης καλό στον εγκέφαλό μας.

Jade Stone : Τα ενεργειακά οφέλη της στην ψυχική υγεία

Jade Stone :  Ορισμένοι πιστεύουν ότι κρύσταλλοι και πέτρες μεταφέρουν ισχυρές ενέργειες που βοηθούν στη σωματική και συναισθηματική θεραπεία. Χρησιμοποιούνται για αυτούς τους σκοπούς για αιώνες. Διαφορετικοί κρύσταλλοι και πέτρες πιστεύεται ότι αξιοποιούν τις δικές τους ενέργειες και παρέχουν μοναδικά οφέλη.

Υπάρχει κάτι θεραπευτικό στη θάλασσα

Κολύμπι: Υπάρχει κάτι θεραπευτικό στη θάλασσα, λένε οι άνθρωποι που κολυμπούν συχνά, κι η επιστήμη έχει δώσει τις δικές της εκτιμήσεις γι' αυτό το γεγονός.

Νευρικά ύπο διεγερμένη δραστηριότητα : Αίτια που την προκαλούν

Νευρικά ΥΠΟ διεγερμένη δραστηριότητα : Το τετάνιο μπορεί να είναι αποτέλεσμα ανισορροπίας ηλεκτρολυτών . Τις περισσότερες φορές, είναι ένα δραματικά χαμηλό επίπεδο ασβεστίου , επίσης γνωστό ως υποκαλιαιμία

Τι είναι και πώς επηρεάζει τη ζωή μας η τοξική θετικότητα

Την επομένη φορά που κάποιος μοιραστεί μαζί μου μια δική του δύσκολη στιγμή, αντί να πω: «Mην το σκέφτεσαι, μείνε θετικός-ή», μπορώ να πω: «Πες μου πώς νιώθεις. Σε ακούω» ή αντί για «Όλα θα πάνε καλά στο τέλος», μπορώ να πω: «Είναι πολύ δύσκολο. Σε καταλαβαίνω».

Γιατί διαπράττουν το έγκλημα οι δράστες

Όταν λοιπόν ο δράστης ακούσει φράσεις όπως «έχω βρει άλλον/η σύντροφο», «θα σε χωρίσω» και άλλα, χάνει τον έλεγχο και πραγματοποιεί το έγκλημα με το ελάχιστο έναυσμα που μπορεί να του δοθεί.

Σχιζοφρένεια : Συμπτώματα να τα αναγνωρίσετε

Σχιζοφρένεια : Ένα άτομο με σχιζοφρένεια μπορεί να βιώσει παραληρητική σκέψη, συμπεριλαμβανομένων παρανοϊκών σκέψεων. Μπορεί να μην είναι δυνατό για το άτομο να κάνει διάκριση μεταξύ αυτής και της τακτικής σκέψης.

Όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο καλύτερα θυμάστε

Αθλητισμός Εγκέφαλος: Η τακτική άσκηση είναι από καιρό γνωστό ότι βελτιώνει και διατηρεί βασικές πτυχές της γνωστικής λειτουργίας, όπως η δυνατότητα προσοχής και συγκέντρωσης, η μάθηση και η μνήμη. Μειώνει επίσης τον κίνδυνο νόσου του Αλτσχάιμερ σε ηλικιωμένους ενήλικες.