Ψυχική Υγεία

Ακαταστασία: Πώς επηρεάζει την ψυχική μας υγεία

Ακαταστασία: Πώς επηρεάζει την ψυχική μας υγεία

Ακαταστασία: Πώς επηρεάζει την ψυχική μας υγεία. Πιάτα στο νεροχύτη, στοίβες από βρώμικα ρούχα στοιβαγμένα ψηλά, κουβέρτες και μαξιλάρια σε όλο το πάτωμα, ντουλάπια από αταξία, πάρα πολλά σκουπίδια στο γκαράζ, και ένας ανυπέρβλητος αριθμός αχρησιμοποίητων αντικειμένων που αποθηκεύονται σε όλο το σπίτι...κάνει αυτό τον ήχο οικείο;

Ζούμε σε μια υλιστική κουλτούρα, όπου η κοινωνία μας διδάσκει ότι όσο περισσότερα πράγματα έχουμε, τόσο πιο ευτυχισμένοι πρέπει να είμαστε, όταν στην πραγματικότητα αυτή η ακαταστασία μπορεί να προκαλέσει στάσιμη ενέργεια και πολύ άγχος. Ανεξέλεγκτες καταναλωτικές παρορμήσεις, συναισθηματική προσκόλληση σε πράγματα, συναισθηματικές ανησυχίες, φόβος για το να ξεφορτωθούμε πράγματα, η ανάγκη να κρατήσουμε τις μνήμες του παρελθόντος είναι μερικοί από τους πολλούς λόγους για τους οποίους τείνουμε να εμφυτεύουμε τα υπάρχοντά μας στα συναισθήματά μας.

Το να πετάμε πράγματα μπορεί συχνά να είναι οδυνηρό και μπορεί να είναι αντιπροσωπευτικό του να ξεχνάμε το παρελθόν και να εγκαταλείπουμε το μέλλον μας, έτσι συχνά βασιζόμαστε σε πράγματα με την ελπίδα ότι θα γίνουν χρήσιμα μια μέρα όταν στην πραγματικότητα θα προσθέσουν στο ψυχικό και συναισθηματικό μας άγχος. Σύμφωνα με το λεξικό, η ακαταστασία ορίζεται ως κάτι ακατάλληλο ή υπερσυμπληρωμένο με αντικείμενα. Αναφέρεται επίσης σε κατάσταση ή κατάσταση σύγχυσης. Ωστόσο, στην πραγματικότητα, η ακαταστασία είναι κάτι παραπάνω από ανικανότητα και πάρα πολλά φυσικά αντικείμενα, καθώς η ακαταστασία μπορεί επίσης να αναφέρεται σε συναισθηματικές και ψυχικές “αποσκευές”. 

Παλιές συνήθειες, δυσαρέσκεια, συννεφιασμένες σκέψεις, ακατάστατες σχέσεις, οικονομικά ανεξόφλητα χρέη, ένα σπασμένο βάζο, τζιν που δεν ταιριάζουν πλέον, ή οποιοδήποτε άλλο “πράγμα” που πρέπει να διαχειριστείς, δημιουργούν ακαταστασία. Όλη αυτή η σωματική, ψυχική και συναισθηματική ακαταστασία μπορεί να συμβάλει στην ανικανότητα να σκεφτόμαστε με σαφήνεια, που μπορεί να συμβάλει στο άγχος και τη χαμηλή ενέργεια. Η ακαταστασία μπορεί να κάνει δύσκολη την εκτέλεση εργασιών, την εύρεση όσων χρειάζεστε και την ομαλή και αποδοτική ζωή σας. Όταν ξοδεύουμε χρόνο κάθε μέρα ψάχνοντας μπορούμε να γίνουμε ξέφρενοι και αγχωμένοι, επιτρέποντας σε αυτή την αρνητική καθημερινή ενέργεια να συσσωρευτεί με τον καιρό.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι συμβουλεύουν διακοσμητές για πιο μοντέρνο και άνετο σαλόνι

Τιπς από μια σεξολόγο για σέξι κρεβατοκάμαρα

Οργανώστε την κουζίνα σας για καθαρούς πάγκους

Αλλάξτε διάθεση με νέο λουκ μέσα στην καραντίνα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το κολύμπι ως μέσο θεραπείας για άτομα με PTSD

Κολύμβηση: Η κολύμβηση προάγει τη διαδικασία που είναι γνωστή ως νευρογένεση του ιππόκαμπου. Η νευρογένεση του ιππόκαμπου είναι η αναγέννηση νέων εγκεφαλικών κυττάρων σε περιοχές του εγκεφάλου που ατροφούν κάτω από παρατεταμένες περιόδους στρες.

Το multitasking οδηγεί τα παιδιά σε περισσότερο άγχος

Multitasking άγχος παιδιά: Σε αντίθεση με τον συνολικό χρόνο πολυμέσων, το multitasking των μέσων σχετίζεται με πιο συχνή συμπεριφορά παρόμοια με τη ΔΕΠΥ, όπως αξιολογείται από τους δασκάλους τους.

Ποιες σχέσεις κινδυνεύουν από το folie à deux

Folie à deux σχέσεις: Οι Γάλλοι επινόησαν για πρώτη φορά τη φράση για να περιγράψουν την περίπτωση της Margaret και του Michael, ενός παντρεμένου ζευγαριού. Οι γιατροί δεν ήξεραν ποιος από τους δύο ξεκίνησε τον κύκλο της ψύχωσης. Όμως μπήκαν σε έναν βρόχο ανατροφοδότησης που ενίσχυε ο ένας τις αυταπάτες του άλλου.

Πώς επηρεάζει η φιλία την ψυχολογία;

Φιλικές σχέσεις: Ένας φίλος μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικά σημαντικό στήριγμα, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει χαρά, ευτυχία και πολύ γέλιο, που ως γνωστόν, είναι το καλύτερο φάρμακο.

Η άσκηση οφελεί το σώμα, την εγκεφαλική λειτουργία και συναισθηματική ευεξία των παιδιών σας

Αθλητισμός παιδιά: Ανακαλύψτε πώς η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βελτιώσει τη σωματική υγεία, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη διάθεση του παιδιού σας.

Πώς λειτουργεί η σχέση όταν ο ένας σύντροφος πάσχει από ψυχικό νόσημα;

Γάμος ψυχική υγεία: Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση όταν υπάρχει ψυχική ασθένεια γίνεται περίπλοκη, με τον σύζυγο που δεν πάσχει να μπαίνει συνήθως στην θέση του φροντιστή, από μόνος του. Γι’ αυτό και πλέον στην ψυχοθεραπεία θεωρείται δεδομένο ότι χρειάζεται βοήθεια εξίσου και ο σύντροφος που δεν πάσχει.

Μερικοί τρόποι που το κολύμπι σας ενδυναμώνει ψυχικά

Κολύμβηση: Η συμμετοχή σε μια ομάδα κολύμβησης στην πισίνα ή απλώς το να κολυμπάτε με παρέα στη θάλασσα, μπορεί όχι μόνο να είναι ευεργετικό για την υγεία σας, αλλά και για την προσωπικότητά σας και την κοινωνική σας ζωή. Έχοντας μια ομάδα ανθρώπων στο πλευρό σας που είναι έτοιμοι να σας στηρίξουν, ενισχύετε το αίσθημα του ανήκειν, και νιώθοντας πιο ασφαλείς, αυξάνετε την αυτοπεποίθησή σας. Η υποστήριξη και η ενθάρρυνση από τους άλλους είναι γνωστό ότι συμβάλουν στην καλή ψυχική κατάσταση.