ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Πώς θα βελτιώσετε την ικανότητα συγκέντρωσης και μνήμης

Πώς θα βελτιώσετε την ικανότητα συγκέντρωσης και μνήμης

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει τον εαυτό σας να έχει την προσοχή του στραμμένη κάπου αλλού, τη στιγμή που θα έπρεπε να είναι συγκεντρωμένη σε μια συγκεκριμένη εργασία. Τα φαινόμενο αυτό μπορεί να αποτελεί καθημερινότητα για κάποιους ανθρώπους, γι’αυτό και οι περισσότεροι από εμάς δεν του δίνουμε ιδιαίτερη σημασία.

Όπως, όμως, επισημαίνει ο Δρ. Joel Salinas, νευρολόγος από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, μπορεί να σχετίζεται με μια αρκετά ευάλωτη εγκεφαλική διαδικασία, την εκτελεστική λειτουργία, που μας βοηθά να προγραμματίζουμε, να παίρνουμε αποφάσεις και -κυρίως- να συγκεντρωνόμαστε. Η εκτελεστική λειτουργία φτάνει στο αποκορύφωμά της στα πρώτα χρόνια της ενηλικίωσης και μετά αρχίζει σταδιακά να φθίνει, ευτυχώς με αρκετά αργούς ρυθμούς.

Αν έχετε στόχο να βελτιώσετε την ικανότητα συγκέντρωσης και μνήμης, υπάρχουν ορισμένες στρατηγικές που προτείνει ο Δρ. Salinas και μπορείτε να ακολουθήσετε για να το πετύχετε. Εντοπίστε την έλλειψη προσοχής σας. Παρατηρείστε σε τι κατάσταση βρίσκεστε όταν χάνετε τη συγκέντρωσή σας. Για παράδειγμα, όταν διαβάζετε ένα βιβλίο και νιώθετε ότι η προσοχή σας αποδυναμώνεται, κάνετε μια νοητή επισήμανση όταν συμβαίνει.

Κάνετε διαλογισμό. Το είδος διαλογισμού που λέγεται ενσυνειδητότητα σας διδάσκει πώς να επαναφέρετε σκέψεις του παρελθόντος στο παρόν, όταν το μυαλό σας κλονίζεται, ενώ σας βοηθά και να διαχειριστείτε το στρες και το άγχος, τα οποία μπορεί να συμβάλουν στην έλλειψη συγκέντρωσης.

Διώξτε τους περισπασμούς. Αλλάξτε αντικείμενα που βρίσκονται στο χώρο και ίσως σας αποσπούν την προσοχή, όπως αντικείμενα που παράγουν ήχους ή φως. Επιπλέον, απενεργοποιήστε τις ειδοποιήσεις στο κινητό σας τηλέφωνο, όταν απαιτείται προσήλωση και ενεργοποιήστε τους αποκλεισμούς στο διαδίκτυο για να μην μπείτε στον πειρασμό.

Δουλέψτε σε χρονικά όρια. Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η εργασία σε μικρά διαστήματα χρόνου, με περιόδους ανάπαυσης στο μεταξύ, μπορεί να βοηθήσει στη συγκέντρωση, καθώς η προσοχή μας τείνει να φθίνει μετά από κάποιο χρονικό σημείο. Το πόσο μεγάλο θα είναι το διάστημα εργασίας εξαρτάται από τις δυνατότητες του καθενός.

Απασχολήστε το μυαλό σας. Κάνετε περισσότερες δραστηριότητες που εμπλέκουν τις ικανότητες της εκτελεστικής σας λειτουργίας, όπως η εκμάθηση μιας νέα δεξιότητας. Η διαδικασία αυτή απαιτεί συγκέντρωση και προσοχή, διεγείροντας έτσι και την πνευματική προσπάθεια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μικροβίωμα εντέρου LOVEphage: Επιστήμονες ανακαλύπτουν νέο εντερικό ιό

2 Πανεύκολες συνταγές με σολομό που θα γλείφεις τα δάχτυλά σου!

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς είναι οι σχέσεις με έναν Δίδυμο;

Σχέσεις Δίδυμοι: Καθένα από τα ζώδια έχει τις ξεχωριστές του χάρες, ενώ οι σχέσεις με κάθε ζώδιο παρουσιάζουν διαφορετική δυναμική. Πώς είναι ένας Δίδυμος σε σχέση;

Το νοσηλευτικό προσωπικό σκέφτεται την αυτοκτονία περισσότερο από άλλες ομάδες εργαζομένων

Mayo Clinic: Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτή η έρευνα διεξήχθη, αρχής γενομένης στα τέλη του 2017, με τη συλλογή δεδομένων να πραγματοποιείται το 2018, προτού οποιοσδήποτε από συμμετέχοντες νοσηλευτές και νοσηλεύτριες έρθει αντιμέτωπος/η με τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19. 

Πώς να απαλλαγείτε γρήγορα από έναν πονοκέφαλο

Πονοκέφαλος Ημικρανία Αντιμετώπιση: Πιείτε λίγο τσάι, καφέ ή κάτι με λίγη καφεΐνη. Αν την καταναλώσετε αρκετά νωρίς, αμέσως μετά την έναρξη του πόνου, θα μπορούσε να τον απαλύνει. Μπορεί επίσης να βοηθήσει τα μη συνταγογραφούμενα αναλγητικά να λειτουργήσουν καλύτερα.