Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Νυχτερινή εφίδρωση: 4 καταστάσεις που προκαλούν νυχτερινές εφιδρώσεις

Νυχτερινή εφίδρωση: 4 καταστάσεις που προκαλούν νυχτερινές εφιδρώσεις

Νυχτερινή εφίδρωση: Οι νυχτερινές εφιδρώσεις είναι συνηθισμένες για τους περισσότερους άνδρες και γυναίκες και συνήθως δεν προκαλεί ανησυχία.

Οι νυχτερινές εφιδρώσεις είναι συνηθισμένες για τους περισσότερους άνδρες και γυναίκες και συνήθως δεν προκαλεί ανησυχία. Αλλά αν συμβαίνει τακτικά ή υπερβολικά, θα μπορούσε να είναι σημάδι ενός υποκείμενου προβλήματος υγείας που δεν πρέπει να αγνοηθεί. Σύμφωνα με έναν ειδικό, οι νυχτερινές εφιδρώσεις μπορεί να προκληθούν από ελλείψεις σε θρεπτικά συστατικά.

Η διατροφολόγος για τη δημόσια υγεία Dr Emma Derbyshire, από την Υπηρεσία Πληροφοριών για τα Συμπληρώματα Υγείας και Τροφίμων, είπε ότι θα μπορούσε να είναι σημάδι έλλειψης σημαντικών βιταμινών και μετάλλων. Τέτοιες ελλείψεις μπορεί να σχετίζονται με τη βιταμίνη Β12, η οποία βοηθά το σώμα να επισκευάσει τις πληγές και είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη ροή του οξυγόνου. Μπορεί επίσης να είναι αποτέλεσμα της έλλειψης βιταμίνης D, η οποία είναι κοινή στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς προέρχεται κυρίως από το ηλιακό φως.

Ελλείψεις βιταμινών

Ο Δρ Derbyshire είπε: “Πολλοί από εμάς έχουμε ελλείψεις σε βιταμίνες και μέταλλα. Η βιταμίνη D είναι δύσκολο να ληφθεί από τη διατροφή επειδή τόσο λίγα τρόφιμα την περιέχουν και ο τρόπος ζωής στην πόλη, σε εσωτερικούς χώρους καθώς και η χρήση αντηλιακού (που είναι απαραίτητος) μπορεί να οδηγήσει σε ελλείψεις βιταμίνης D. Η έλλειψη βιταμίνης Β12, η οποία είναι κοινή σε άτομα άνω των 50 ετών και σε άτομα που μειώνουν ή αποφεύγουν το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα ψάρια, μπορεί να προκαλέσει έντονη νυχτερινή εφίδρωση”.

Ο Dr Derbyshire συνιστά να τρώτε μια υγιεινή διατροφή με φρούτα, λαχανικά και άπαχες πρωτεΐνες γεμάτα θρεπτικά συστατικά. “Εάν δεν έχετε πάρει βιταμίνη D κατά τη διάρκεια του χειμώνα, τα επίπεδά σας πιθανότατα θα είναι χαμηλά, οπότε συμπληρώστε τώρα ένα συμπλήρωμα με τα συνιστώμενα 10 μικρογραμμάρια βιταμίνης D την ημέρα και επίσης βεβαιωθείτε ότι τα επίπεδα Β12 σας συμπληρώνονται με ένα συμπλήρωμα”. Οι νυχτερινές εφιδρώσεις μπορεί επίσης να προκληθούν από συναισθηματικά προβλήματα, τα οποία επηρεάζονται επίσης από την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών και ορμονικά προβλήματα.

Άγχος και στρες

Όπως συμβαίνει με πολλά προβλήματα ύπνου γενικά, η εφίδρωση κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να προκληθεί από αυξημένο στρες και άγχος. Ο Dr Derbyshire είπε: “Το άγχος, οι κρίσεις πανικού και το στρες είναι επίσης μια κοινή αιτία νυχτερινής εφίδρωσης. Οι ανισορροπίες των μετάλλων είναι συχνές εκεί όπου εμφανίζεται συχνά η εφίδρωση. Ο ιδρώτας έχει βρεθεί ότι περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις καλίου, νατρίου, ασβεστίου, μαγνησίου και σιδήρου.”

Εξαιτίας αυτού, ο ειδικός υγείας συνιστά την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, όπως «μπανάνες, πατάτες, σκούρα φυλλώδη λαχανικά και εσπεριδοειδή». Εν τω μεταξύ, τα τρόφιμα που περιέχουν μαγνήσιο περιλαμβάνουν «αμύγδαλα, κάσιους, σπανάκι, φασόλια και σπόρους κολοκύθας – ενώ το ασβέστιο βρίσκεται στο γάλα, το γιαούρτι, τα αμύγδαλα και το μπρόκολο και ο σίδηρος στο κόκκινο κρέας, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα φασόλια.

Προβλήματα ορμονών

Οι νυχτερινές εφιδρώσεις μπορεί επίσης να προκύψουν λόγω ορμονικών προβλημάτων ή ανισορροπιών, που μπορεί να προκληθούν από διάφορες καταστάσεις. Ο Dr Derbyshire είπε: “Τα προβλήματα ορμονών μπορεί να συνδέονται με τις νυχτερινές εφιδρώσεις. Παραδείγματα περιλαμβάνουν υπερθυρεοειδισμό (υψηλά επίπεδα θυρεοειδικών ορμονών), διαβήτη και υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα και αλλαγές στις ορμόνες του φύλου.

Η ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος επινοείται από τον υποθάλαμο, ο οποίος είναι επίσης μέρος του ορμονικού συστήματος. Η δυσλειτουργία του υποθαλάμου μπορεί να είναι ένα υποκείμενο ζήτημα που σχετίζεται με ορμονικά προβλήματα και μπορεί επίσης να προκαλέσει νυχτερινές εφιδρώσεις.” Εάν ανησυχείτε ότι οι νυχτερινές εφιδρώσεις μπορεί να προκληθούν από κάποιο υποκείμενο πρόβλημα, μιλήστε με τον γιατρό σας για περαιτέρω συμβουλές.

Εμμηνόπαυση

Η έντονη νυχτερινή εφίδρωση είναι μια κοινή αιτία της εμμηνόπαυσης, η οποία είναι όταν η περίοδος μιας γυναίκας σταματά λόγω χαμηλότερων επιπέδων ορμονών. Ο Dr Derbyshire είπε: «Η εμμηνόπαυση είναι ένας βασικός λόγος για την εφίδρωση τη νύχτα. “Πολλές γυναίκες εμφανίζουν εξάψεις και νυχτερινές εφιδρώσεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την εμμηνόπαυση. Αυτό πιστεύεται ότι οφείλεται σε αλλαγές στην παραγωγή οιστρογόνων και προγεστερόνης.”

Ωστόσο, υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βοηθήσετε τις νυχτερινές εφιδρώσεις. Και πρόσθεσε: “Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως ο ύπνος σε ένα δροσερό δωμάτιο και η αποφυγή του αλκοόλ, μπορεί να βοηθήσουν. Η έρευνα έχει βρει ότι το μαγνήσιο βοηθά στη μείωση των εξάψεων. Το μαγνήσιο βρίσκεται στους ξηρούς καρπούς, τους σπόρους, τα δημητριακά και τα φασόλια, αλλά το ένα τέταρτο των ενήλικων γυναικών δεν επιτυγχάνει την ελάχιστη συνιστώμενη πρόσληψη μαγνησίου. Ως αποτέλεσμα, γεφυρώνονται τα διατροφικά κενά με πολυβιταμινούχο και πολυμεταλλικό συμπλήρωμα που περιέχει μαγνήσιο.”

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

6 συνήθεις ερωτήσεις για το λέμφωμα Hodgkin

Για ποιους λόγους πονάνε τα πόδια σας;

Η γιόγκα βοηθά με τη νυχτερινή εφίδρωση & τη διάθεση στην εμμηνόπαυση

Γιατί ιδρώνουμε στον ύπνο μας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μπορούν τα κοινωνικά δίκτυα να προκαλέσουν διαταραχή προσωπικότητας Oistrian; 

Οι άνθρωποι που περνούν υπερβολικό χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να αποσυνδεθούν από τις πραγματικές σχέσεις και δραστηριότητες, οδηγώντας σε μια αίσθηση αποσύνδεσης και απομάκρυνσης από τον κόσμο γύρω τους.

Πώς η online αυτοβοήθεια είναι ευεργετική για τη διαταραχή υπερφαγίας;

Υπερφαγία: Μια διαδικτυακή παρέμβαση γνωσιακής συμπεριφοράς αυτοβοήθειας οδηγεί σε σημαντικές μειώσεις στα επεισόδια υπερφαγίας και βελτιώσεις στα αποτελέσματα της ψυχικής υγείας, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη.

Close Icon