ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Γιατί τα άτομα με ΔΕΠΥ είναι πιθανό να πεθάνουν πρόωρα

Γιατί τα άτομα με ΔΕΠΥ είναι πιθανό να πεθάνουν πρόωρα

Σουηδοί ερευνητές πιστεύουν ότι ανακάλυψαν γιατί τα άτομα με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) είναι πιο πιθανό να πεθάνουν πρόωρα. Σύμφωνα με τη νέα μελέτη του Ινστιτούτου Καρολίνσκα, οι τυχαίοι τραυματισμοί, η αυτοκτονία και η κατάχρηση ουσιών παίζουν ρόλο, ενώ τα ψυχιατρικά προβλήματα τροφοδοτούν αυτούς τους παράγοντες. Οι ερευνητές εξέτασαν στοιχεία για περίπου 2,7 εκατομμύρια ανθρώπους που γεννήθηκαν στη Σουηδία από το 1983 έως το 2009. Από αυτούς, το 3,2% διαγνώστηκε με ΔΕΠΥ.

Ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου ήταν υψηλότερος στους ενήλικες με ΔΕΠΥ από ότι στα παιδιά με ΔΕΠΥ, ενώ όσοι είχαν διαγνωστεί με τη διαταραχή σε μεγαλύτερη ηλικία είχαν υψηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από όσους είχαν διαγνωστεί στα πρώτα στάδια της ζωής, σύμφωνα με τα ευρήματα. Οι τυχαίοι τραυματισμοί και η αυτοκτονία ήταν οι κύριες αιτίες θανάτου στα άτομα με ΔΕΠΥ, 35,8% και 31,4% αντίστοιχα. Συνολικά σημειώθηκαν 414 θάνατοι.

Η κατάχρηση ουσιών συνέβαλε σημαντικά στον κίνδυνο θανάτου λόγω αυτοκτονίας, ενώ ο αυξημένος κίνδυνος θανάτου λόγω τυχαίων τραυματισμών ήταν εμφανής μόνο σε εκείνους που δεν αντιμετώπιζαν ψυχιατρικά προβλήματα, ανέφεραν οι συντάκτες της μελέτης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι πρώιμες διαταραχές όπως ο αυτισμός σχετίζονταν περισσότερο με τον πρόωρο θάνατο λόγω φυσικών αιτίων, ενώ ψυχιατρικές παθήσεις που εκδηλώνονταν αργότερα, όπως η κατάχρηση ουσιών, συνδέονταν πιο στενά με το θάνατο λόγω μη φυσικών αιτίων. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι η ευαισθητοποίηση γύρω από τα ψυχιατρικά προβλήματα και η αντιμετώπισή τους μπορούν να συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου πρόωρου θανάτου των ανθρώπων με ΔΕΠΥ. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο JAMA Psychiatry.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σούπα σελινόριζας με πράσο και τζίντερ για τις χειμωνιάτικες μέρες

6 τρόποι που η θάλασσα ενισχύει την υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Άσκηση και αυτοάνοσο νόσημα - Πώς να ξεκινήσετε

Αθλητισμός: Για πολλά άτομα με αυτοάνοσες διαταραχές, η μέτρια, χαμηλής έντασης άσκηση και η σωματική δραστηριότητα μπορούν να αποφέρουν τεράστιο όφελος για την ποιότητα της ζωής τους. Ειδικότερα, η άσκηση ενισχύει τη σωματική σας ενέργεια. Η παραγωγή ενδορφινών είναι ένα φυσικό παυσίπονο. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής σε όλο το σώμα και συμβάλει επίσης στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους που επίσης συχνά συνοδεύουν τον χρόνιο πόνο.

Μια απλή και πεντανόστιμη συνταγή με μπρόκολο και αμύγδαλο

Μπρόκολο αμύγδαλο: Για να διασφαλίσετε στην καθημερινότητά σας την πρόσληψη σωστών τροφών όπως τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς καλό θα ήταν να βρείτε συνταγές που θα σας κεντρίσουν το ενδιαφέρον και θα περιέχουν και συστατικά που θα σας αρέσουν ιδιαίτερα.

Αρτηριακή υπέρταση: Ένας σιωπηλός «δολοφόνος»

«Ζαλίζομαι», «άνοιξε η μύτη μου», «έχω νευροπίεση». Ή «έχω ανεβεί σκάλες/έχω αθληθεί και μετρώντας την πίεσή μου είδα ότι ήταν υψηλή». Ή «μέτρησα την πίεσή μου και ήταν 150/90, τι να κάνω;» Πολλές από αυτές τις κουβέντες ακούγονται και λέγονται καθημερινά σε σπίτια ή σε ιατρεία και το κοινό σε όλες είναι ότι τα άτομα που τις λένε τις πιστεύουν.

Σήμερα η Google τιμά με Doodle την πίτσα!

Google Doodle πίτσα: Την ημέρα αυτή το 2007, η μαγειρική τέχνη του Ναπολιτάνου «Pizzaiuolo» εγγράφηκε στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO.

Δοκιμάστε μπιφτέκια σολομού με βρώμη

Μπιφτέκια σολομού: Ο σολομός είναι ένα λιπαρό ψάρι, το οποίο έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Αποτελεί πηγή Ω-3 λιπαρών οξέων, πρωτεϊνών, βιταμίνης Β12 κι άλλων βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.