Επιστημονικά Νέα

Ύπνος Στάδια: Οι συμβουλές των ειδικών για να κοιμάστε καλύτερα

Ύπνος Στάδια: Οι συμβουλές των ειδικών για να κοιμάστε καλύτερα

Ύπνος Στάδια: Οι ενήλικες δεν χρειάζονται μόνο επτά έως εννέα ώρες ύπνου ανά ημέρα, αλλά πρέπει επίσης να έχουν ποιοτικό ύπνο για να μεταβαίνουν σε κύκλους πλήρους ύπνου, συμπεριλαμβανομένου του βαθύ ύπνου, λέει η κλινική ψυχολόγος και συγγραφέας Whitney Roban.

«Είναι σε αυτό το στάδιο του βαθύ ύπνου που ο εγκέφαλός μας ενοποιεί και επεξεργάζεται πληροφορίες από την ημέρα, κάτι που είναι πολύ σημαντικό σε αγχωτικές περιόδους όπως η κρίση του κορωνοϊού», λέει. «Η μεγαλύτερη αιτία βλάβης στην ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου μας είναι το άγχος. Ο εγκέφαλός μας και το σώμα μας πρέπει να χαλαρώσουν για να κοιμηθούν. Το σώμα μας απελευθερώνει κορτιζόλη σε περιόδους στρες, γεγονός που οδηγεί σε χαμηλότερα επίπεδα μελατονίνης και δυσκολία στον ύπνο καθώς και σε διακοπή του ύπνου. “

«Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για να είμαστε σε θέση να λαμβάνουμε καλές αποφάσεις, να ρυθμίζουμε καλά τα συναισθήματα, να είμαστε σε καλύτερη διάθεση, να ενισχύσουμε την ανοσία, να βελτιώσουμε την προσοχή και τη μνήμη, να μειώσουμε την αρτηριακή πίεση, να διατηρήσουμε υγιές βάρος, να μειώσουμε τον διαβήτη και να διατηρήσουμε την καρδιά μας υγιή», λέει.

Βάλτε το τηλέφωνο μακριά

«Με όλο το άγχος για την πανδημία Covid-19, πολλοί άνθρωποι είναι κατανοητά κολλημένοι στα τηλέφωνά τους αυτή τη στιγμή, συνεχώς ελέγχουν ιστοτόπους ειδήσεων και μιλούν με μέλη της οικογένειας», λέει ο επικυρωμένος προπονητής της επιστήμης ύπνου Μάθιου Ρος, συνιδρυτής και COO του The Slumber Yard. “Ωστόσο, η συνεχής επαφή με το τηλέφωνό σας μπορεί να εμποδίσει τόσο την παραγωγικότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και την ποιότητα του ύπνου σας τη νύχτα.”

Το να έχετε το τηλέφωνό σας δίπλα σας μπορεί να σας κάνει να νιώσετε άγχος, προσθέτει. “Όταν το τηλέφωνό σας είναι προσιτό, θα μπείτε στον πειρασμό να ελέγξετε τις ειδήσεις και να σκεφτείτε την τρέχουσα κρίση, η οποία προφανώς θα προκαλέσει άγχος.” Προτείνει τη φόρτιση του τηλεφώνου σας σε διαφορετικό δωμάτιο τη νύχτα.

Τεντωθείτε πριν από το κρεβάτι

Ο Ross συνιστά να κάνετε ασκήσεις τεντώματος περίπου 15 έως 30 λεπτά πριν ξαπλώσετε. «Είναι συχνά δύσκολο να κοιμηθείς όταν οι μύες σου είναι τεταμένοι και σφιχτοί, κάτι που μπορεί να συμβεί σε περιόδους ακραίου στρες», λέει. «Αν κοιμηθείς σφιχτά, πιθανότατα θα καταλήξεις να γυρίζεις συχνά για να βρεις μια άνετη θέση. Το τέντωμα θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε τους μύες σας και να χαλαρώσετε το σώμα σας για ύπνο. “

Φορέστε μάσκα ματιών ή ωτοασπίδες

Ο πιστοποιημένος προπονητής της επιστήμης ύπνου, Jason Piper, ιδρυτής του Build Better Sleep, συμφωνεί ότι ενώ ο ύπνος είναι σημαντικός συνεχώς, ο σωστός ύπνος υψηλής ποιότητας κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα σε κορυφαία κατάσταση, να χειριστείτε το άγχος καλύτερα, βελτιώστε τη διάθεσή σας και γίνετε πιο ανθεκτικοί. Ο ύπνος σε ένα εντελώς σκοτεινό και ήσυχο δωμάτιο βοηθά στη μέγιστη παραγωγή μελατονίνης, σύμφωνα με τον Piper.

Γράψτε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης

Η πιστοποιημένη ειδική στον ύπνο, Μάρθα Λιούις, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Complete Sleep Solution, λέει ότι αφιερώνοντας λίγα λεπτά για να σκεφτείτε την ημέρα σας και να σκεφτείτε αυτό που είστε ευγνώμονες μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο. Αναφέρει μια αγγλική μελέτη 400 ενηλίκων που διαπίστωσε ότι η ευγνωμοσύνη αύξησε την ποιότητα του ύπνου, μείωσε το χρόνο που χρειάστηκε για να κοιμηθεί κάποιος και επιμήκυνε το χρονικό διάστημα που οι άνθρωποι κοιμόντουσαν.

«Εφόσον η ευγνωμοσύνη ενεργοποιεί τον υποθάλαμό μας και ο υποθάλαμος μας ελέγχει τον ύπνο μας, όταν είμαστε ευγνώμονες, μας διευκολύνει να κοιμηθούμε», λέει. Συνιστά τη χρήση ημερολόγιων ευγνωμοσύνης για να γράψετε τρία πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες κάθε μέρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Μύθοι και Αλήθειες για την παχυσαρκία

Η εκπληκτικά ενυδατική δύναμη του ροδόνερου

Σημάδια αρρωστημένης σχέσης με το φαγητό

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μείωση των ασθενειών εν μέσω πανδημίας

Οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης είχαν το υψηλότερο ποσοστό απουσίας ασθένειας πέρυσι (3,5 τοις εκατό) και το προηγούμενο έτος, καθώς τα νοσοκομεία γέμισαν αφυκτικά από μαζική εισροή ασθενών Covid.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από άγχος και κατάθλιψη εμφανίζουν νωρίτερα Αλτσχάιμερ

Κατάθλιψη: Οι άνθρωποι με κατάθλιψη ή άγχος που εμφανίζουν Αλτσχάιμερ εκδηλώνουν συχνά τα πρώτα συμπτώματα αυτής της συχνότερης μορφής άνοιας σε πιο μικρή ηλικία, σε σχέση με όσους, επίσης, παθαίνουν τη νευροεκφυλιστική νόσο αλλά δεν έχουν άγχος ή κατάθλιψη.

Κορωνοϊός: 10 φορές υψηλότερη θνησιμότητα σε χώρες όπου οι περισσότεροι ενήλικες είναι υπέρβαροι

Κορωνοϊός Μελέτη Παχυσαρκία: Ο κίνδυνος θανάτου από το κορωνοϊό είναι περίπου 10 φορές υψηλότερος σε χώρες όπου το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού είναι υπέρβαρο, σύμφωνα με έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη, 03/03, από το Παγκόσμιο Φόρουμ Παχυσαρκίας. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μέχρι το τέλος του έτους 2020, τα παγκόσμια ποσοστά θνησιμότητας Covid-19 ήταν πάνω από 10 φορές υψηλότερα σε χώρες όπου περισσότεροι από τους μισούς ενήλικες είναι υπέρβαροι, σε σύγκριση με χώρες όπου λιγότεροι από τους μισούς είναι υπέρβαροι.

Ερευνητές εξετάζουν τη συμβολή θαλασσινών εκχυλισμάτων στη θεραπεία του καρκίνου

Θάλασσα Επιστήμη Υγεία: Τα χιτωνοφόρα είναι ένα είδος θαλάσσιας ζωής που εντάσσεται στην συνομοταξία των χορδωτών. Ένα είδος χιτωνοφόρων που συγκεντρώνεται σε συστάδες και μοιάζει με σφουγγάρι, λέγεται πως περιέχει μια ουσία που μπορεί να συμβάλει στην καταπολέμηση του καρκίνου. Το εκχύλισμα χρησιμοποιείται για τη θεραπεία ασθενών με καρκίνο του μαστού και προκαταρκτικές μελέτες έχουν δείξει ότι μπορεί να προκαλέσει συρρίκνωση των όγκων. Ωστόσο, εάν και το έκδοχο φαίνεται να παίζει κάποιο ρόλο στην αντιμετώπιση ενός ευρέος φάσματος καρκίνων, θα πρέπει να γίνουν περισσότερες μελέτες, προτού τα φάρμακα είναι έτοιμα για ευρείας κλίμακας δοκιμές σε ανθρώπους, επισημαίνουν οι ερευνητές.

Έρευνα για την αναγκαιότητα του δεύτερου εμβολιασμού

Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα αυτής της μελέτης παρέχουν πιθανή ελπίδα ότι ορισμένα άτομα ενδέχεται να είναι σε θέση να εγκαταλείψουν έναν δεύτερο εμβολιασμό, ο οποίος θα μπορούσε να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο στις στρατηγικές διανομής εμβολίων - τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Αποτελεσματικότερη πρόβλεψη των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη για τους νέους

Καρδιακές παθήσεις και διαβήτης: Ο τύπος χοληστερόλης που παράγεται καθώς καταναλώνουμε τρόφιμα είναι ο ισχυρότερος προγνωστικός παράγοντας κινδύνου για την υγεία από την πιο συχνά δοκιμασμένη "κακή" χοληστερόλη, σύμφωνα με μελέτες.

Επιστημονική έρευνα εντοπίζει τη σχέση παχυσαρκίας με βακτηριακές λοιμώξεις

«Διαπιστώσαμε ότι όταν τα ποντίκια τρέφονται με τροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και γίνονται παχύσαρκα, τα λιποκύτταρα του δέρματος διευρύνονται και χάνουν την ικανότητα να καταπολεμούν τη βακτηριακή εισβολή κατά τη διάρκεια μιας δερματικής λοίμωξης».

Αθλητισμός Γυναίκες: Ακράτεια ούρων λόγω stress

Αθλητισμός Γυναίκες Ακράτεια ούρων: Η ακράτεια ούρων, είναι ένα συνηθισμένο γυναικείο φαινόμενο που σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να προκαλεί αμηχανία και να εμποδίζει τις γυναίκες να ασκούνται. Ερευνητές από την Ιταλία θέλησαν να μελετήσουν το φαινόμενο της ακράτειας ούρων στο γενικό πληθυσμό των γυναικών που ασκούνται ή συμμετέχουν σε αθλήματα για σκοπούς αναψυχής προκειμένου να δουν ποιες γυναίκες κινδυνεύουν περισσότερο να εμφανίσουν ακράτεια ούρων, αλλά και τι μπορεί να γίνει για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο.