Επιστημονικά Νέα

Ύπνος Στάδια: Οι συμβουλές των ειδικών για να κοιμάστε καλύτερα

Ύπνος Στάδια: Οι συμβουλές των ειδικών για να κοιμάστε καλύτερα

Ύπνος Στάδια: Οι ενήλικες δεν χρειάζονται μόνο επτά έως εννέα ώρες ύπνου ανά ημέρα, αλλά πρέπει επίσης να έχουν ποιοτικό ύπνο για να μεταβαίνουν σε κύκλους πλήρους ύπνου, συμπεριλαμβανομένου του βαθύ ύπνου, λέει η κλινική ψυχολόγος και συγγραφέας Whitney Roban.

«Είναι σε αυτό το στάδιο του βαθύ ύπνου που ο εγκέφαλός μας ενοποιεί και επεξεργάζεται πληροφορίες από την ημέρα, κάτι που είναι πολύ σημαντικό σε αγχωτικές περιόδους όπως η κρίση του κορωνοϊού», λέει. «Η μεγαλύτερη αιτία βλάβης στην ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου μας είναι το άγχος. Ο εγκέφαλός μας και το σώμα μας πρέπει να χαλαρώσουν για να κοιμηθούν. Το σώμα μας απελευθερώνει κορτιζόλη σε περιόδους στρες, γεγονός που οδηγεί σε χαμηλότερα επίπεδα μελατονίνης και δυσκολία στον ύπνο καθώς και σε διακοπή του ύπνου. “

«Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για να είμαστε σε θέση να λαμβάνουμε καλές αποφάσεις, να ρυθμίζουμε καλά τα συναισθήματα, να είμαστε σε καλύτερη διάθεση, να ενισχύσουμε την ανοσία, να βελτιώσουμε την προσοχή και τη μνήμη, να μειώσουμε την αρτηριακή πίεση, να διατηρήσουμε υγιές βάρος, να μειώσουμε τον διαβήτη και να διατηρήσουμε την καρδιά μας υγιή», λέει.

Βάλτε το τηλέφωνο μακριά

«Με όλο το άγχος για την πανδημία Covid-19, πολλοί άνθρωποι είναι κατανοητά κολλημένοι στα τηλέφωνά τους αυτή τη στιγμή, συνεχώς ελέγχουν ιστοτόπους ειδήσεων και μιλούν με μέλη της οικογένειας», λέει ο επικυρωμένος προπονητής της επιστήμης ύπνου Μάθιου Ρος, συνιδρυτής και COO του The Slumber Yard. “Ωστόσο, η συνεχής επαφή με το τηλέφωνό σας μπορεί να εμποδίσει τόσο την παραγωγικότητα κατά τη διάρκεια της ημέρας όσο και την ποιότητα του ύπνου σας τη νύχτα.”

Το να έχετε το τηλέφωνό σας δίπλα σας μπορεί να σας κάνει να νιώσετε άγχος, προσθέτει. “Όταν το τηλέφωνό σας είναι προσιτό, θα μπείτε στον πειρασμό να ελέγξετε τις ειδήσεις και να σκεφτείτε την τρέχουσα κρίση, η οποία προφανώς θα προκαλέσει άγχος.” Προτείνει τη φόρτιση του τηλεφώνου σας σε διαφορετικό δωμάτιο τη νύχτα.

Τεντωθείτε πριν από το κρεβάτι

Ο Ross συνιστά να κάνετε ασκήσεις τεντώματος περίπου 15 έως 30 λεπτά πριν ξαπλώσετε. «Είναι συχνά δύσκολο να κοιμηθείς όταν οι μύες σου είναι τεταμένοι και σφιχτοί, κάτι που μπορεί να συμβεί σε περιόδους ακραίου στρες», λέει. «Αν κοιμηθείς σφιχτά, πιθανότατα θα καταλήξεις να γυρίζεις συχνά για να βρεις μια άνετη θέση. Το τέντωμα θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε τους μύες σας και να χαλαρώσετε το σώμα σας για ύπνο. “

Φορέστε μάσκα ματιών ή ωτοασπίδες

Ο πιστοποιημένος προπονητής της επιστήμης ύπνου, Jason Piper, ιδρυτής του Build Better Sleep, συμφωνεί ότι ενώ ο ύπνος είναι σημαντικός συνεχώς, ο σωστός ύπνος υψηλής ποιότητας κατά τη διάρκεια μιας πανδημίας θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα σε κορυφαία κατάσταση, να χειριστείτε το άγχος καλύτερα, βελτιώστε τη διάθεσή σας και γίνετε πιο ανθεκτικοί. Ο ύπνος σε ένα εντελώς σκοτεινό και ήσυχο δωμάτιο βοηθά στη μέγιστη παραγωγή μελατονίνης, σύμφωνα με τον Piper.

Γράψτε ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης

Η πιστοποιημένη ειδική στον ύπνο, Μάρθα Λιούις, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Complete Sleep Solution, λέει ότι αφιερώνοντας λίγα λεπτά για να σκεφτείτε την ημέρα σας και να σκεφτείτε αυτό που είστε ευγνώμονες μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο. Αναφέρει μια αγγλική μελέτη 400 ενηλίκων που διαπίστωσε ότι η ευγνωμοσύνη αύξησε την ποιότητα του ύπνου, μείωσε το χρόνο που χρειάστηκε για να κοιμηθεί κάποιος και επιμήκυνε το χρονικό διάστημα που οι άνθρωποι κοιμόντουσαν.

«Εφόσον η ευγνωμοσύνη ενεργοποιεί τον υποθάλαμό μας και ο υποθάλαμος μας ελέγχει τον ύπνο μας, όταν είμαστε ευγνώμονες, μας διευκολύνει να κοιμηθούμε», λέει. Συνιστά τη χρήση ημερολόγιων ευγνωμοσύνης για να γράψετε τρία πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες κάθε μέρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Μύθοι και Αλήθειες για την παχυσαρκία

Η εκπληκτικά ενυδατική δύναμη του ροδόνερου

Σημάδια αρρωστημένης σχέσης με το φαγητό

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Διάστημα : Υπάρχουν ηφαίστεια στους πλανήτες

Διάστημα : Αν και μπορεί να είναι απειλή για την ανθρώπινη ζωή, τα ηφαίστεια μπορεί επίσης να είναι και ο λόγος για την ύπαρξή μας. Τα υποβρύχια ηφαίστεια δημιουργούν θερμές πηγές που ονομάζονται υδροθερμικοί αεραγωγοί, που ορισμένοι επιστήμονες πιστεύουν ότι μπορεί να είναι εκεί που ξεκίνησε η ζωή στη Γη.

Γενετικά τροποποιημένα κουνούπια απελευθερώθηκαν για πρώτη φορά στις ΗΠΑ

Μεταδοτικές ασθένειες: Έπειτα από μια δεκαετία προσπαθειών για την εξασφάλιση άδειας από την ομοσπονδιακή Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA), η βρετανική εταιρεία βιοτεχνολογίας Oxitec ξεκίνησε τη δοκιμή στα τέλη Απριλίου με στόχο να μειώσει τον πληθυσμό του Aedes aegypti, ενός είδους κουνουπιού που ενοχοποιείται για κρούσματα δάγκειου και κίτρινου πυρετού τα τελευταία δέκα χρόνια.

Μαγνητικό πεδίο γης : Οι καρχαρίες το χρησιμοποιούν για την πλοήγηση τους στην θάλασσα

Μαγνητικό πεδίο γης οι καρχαρίες, δεν χρειάζονται τίποτα περισσότερο από το σώμα τους - και το μαγνητικό πεδίο της Γης, αφού ορισμένοι καρχαρίες μπορούν να διαβάσουν το πεδίο της Γης σαν χάρτη και να το χρησιμοποιήσουν για να πλοηγηθούν στις ανοιχτές θάλασσες. 

Η μείωση της ανοσίας θα μπορούσε να προκαλέσει περιπτώσεις βλεννομυκητίασης

Πιστεύεται ότι αυτή η μείωση της ανοσίας θα μπορούσε να προκαλέσει αυτές τις περιπτώσεις βλεννομυκητίασης. Ο διαβήτης μειώνει την ανοσολογική άμυνα του σώματος, ο κορωνοϊός την επιδεινώνει και, στη συνέχεια, τα στεροειδή που βοηθούν στην καταπολέμηση της Covid-19 ενεργούν σαν να προστίθενται καύσιμα στη φωτιά», λέει ο Δρ Nair.

Για πρώτη φορά εντοπίστηκαν σπόγγοι να κινούνται στο βυθό

Αρκτική: Η κρατούσα αντίληψη που θέλει τους ενήλικες σπόγγους να περνούν όλη τη ζωή τους στο ίδιο σημείο καταρρίπτεται μετά την ανακάλυψη των πρώτων σφουγγαριών που σέρνονται στο βυθό. Οι σπόγγοι, μια από τις αρχαιότερες ομάδες ζώων, εμφανίστηκαν πριν από περίπου 600 εκατομμύρια χρόνια και θεωρούνται πιθανοί πρόγονοι όλων των υπόλοιπων ζώων, συμπεριλαμβανομένου του ανθρώπου (ένας άλλος υποψήφιος για τον τίτλο του προπάππου μας είναι τα κτενοφόρα, ζελατινώδη θαλάσσια πλάσματα που θυμίζουν μέδουσες αλλά δεν είναι).

Τι προσφέρει ο αθλητισμός στα παιδιά

Παιδιά και Αθλητισμός: Ποια είναι η κατάλληλη ηλικία; Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι από την προσχολική κιόλας ηλικία το παιδί είναι έτοιμο να ξεκινήσει μία αθλητική δραστηριότητα. Πρωτίστως όμως οι γονείς θα πρέπει να λάβουν υπόψιν τους το είδος του αθλήματος που αρέσει στο παιδί και ταιριάζει στις δεξιότητές του. Άλλωστε είναι σημαντικό το παιδί να αντλεί ευχαρίστηση μέσα από τη δραστηριότητα και όχι να καταπιέζεται.

Οι πυρηνικές αντιδράσεις συνεχίζονται στα λιωμένα πυρηνικά καύσιμα του Τσερνόμπιλ

Τσερνόμπιλ: Όταν ο αντιδραστήρας 4 του Τσερνόμπιλ εξερράγη πριν από 35 χρόνια, τα πυρηνικά καύσιμα έλιωσαν, διαπέρασαν τον ατσάλινο πυθμένα και χύθηκαν στα τσιμεντένια υπόγεια του εργοστασίου, όπου σχημάτισαν ένα ασυνήθιστο αμάλγαμα μαζί με τις λιωμένες ράβδους ελέγχου και την άμμο που χύθηκε στο σημείο για να σβήσει την πυρκαγιά. Η στερεοποιημένη «λάβα» είναι γνωστή ως κόριο, ένα υλικό που μοιάζει με τσιμέντο αλλά είναι άκρως ραδιενεργό και εκπέμπει επικίνδυνα νετρόνια από τη διάσπαση ισοτόπων ουρανίου.

Ο εντυπωσιακός πυρήνας του Κρόνου αποκαλύπτεται

Κρόνος: Δεν είχαμε μέχρι σήμερα πολλά στοιχεία για τον πυρήνα του Κρόνου. Επιστήμονες του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Καλιφόρνιας (Caltech) κατάφεραν μέσω της μελέτης των δακτυλίων του Κρόνου να κάνουν μια σειρά από διαπιστώσεις για τον πυρήνα του. Όπως οι σεισμοί βοηθούν τους γεωλόγους να κάνουν διαπιστώσεις για το τι βρίσκεται στο εσωτερικό της Γης και πώς λειτουργούν οι μηχανισμοί της έτσι και η μελέτη των δακτυλίων, η κίνηση τους, τα φαινόμενα τους και η αλληλεπίδραση τους με τον πλανήτη τους αποκαλύπτει σημαντικά στοιχεία γι’ αυτόν.