Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επιστημονικά Νέα

Ο καλός ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για τα νευροδιαφορετικά παιδιά

Ο καλός ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για τα νευροδιαφορετικά παιδιά

Τα παιδιά με ποικίλες παθήσεις, όπως ο αυτισμός και η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας ή ΔΕΠΥ, είναι ακόμη πιο ευαίσθητα στις επιπτώσεις του κακού ύπνου.

Οι περισσότεροι από εμάς είμαστε πολύ εξοικειωμένοι με τις συνέπειες ενός κακού νυχτερινού ύπνου – είτε πρόκειται για διακοπή ύπνου είτε απλώς για πολύ λίγο. Εάν είστε γονιός με παιδιά στο σπίτι, συχνά αφήνει εσάς και τα παιδιά σας στην άκρη. Τα παιδιά με ποικίλες παθήσεις, όπως ο αυτισμός και η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής/υπερκινητικότητας ή ΔΕΠΥ, είναι ακόμη πιο ευαίσθητα στις επιπτώσεις του κακού ύπνου, δεδομένης της συναισθηματικής αντιδραστικότητας και της παρορμητικότητάς τους. απροσεξία και υπερκινητικότητα σε παιδιά με διαταραχή του φάσματος του αυτισμού.

Η επιστήμη πίσω από τις δυσκολίες ύπνου

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για τους οποίους τα παιδιά με νευροδιάφορα είδη δεν κοιμούνται καλά, συμπεριλαμβανομένων ιατρικών παθήσεων, βιολογικών αιτιών και παραγόντων συμπεριφοράς και περιβάλλοντος. Ιατρικές καταστάσεις, όπως η αποφρακτική άπνοια ύπνου ή η επιληψία, μπορεί να επηρεάσουν τον ύπνο του παιδιού. Τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία ιατρικών καταστάσεων, όπως τα αντικαταθλιπτικά για διαταραχές της διάθεσης ή διεγερτικά για τη ΔΕΠΥ, μπορούν να διαταράξουν περαιτέρω τον ύπνο. Οι βιολογικές αιτίες περιλαμβάνουν γονίδια που επηρεάζουν τον ύπνο και προβλήματα με την επεξεργασία χημικών ουσιών του εγκεφάλου, όπως η μελατονίνη.

Συμπεριφορικοί και περιβαλλοντικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των κοινών ενόχων της αυξημένης καφεΐνης, του υπερβολικού χρόνου οθόνης και της πολύ μικρής σωματικής δραστηριότητας, ή οποιοσδήποτε συνδυασμός αυτών, μπορούν επίσης να επηρεάσουν τον ύπνο. Τα παιδιά με νευροδιάφορα συχνά δυσκολεύονται να κατανοήσουν τι αναμένεται από αυτά την ώρα του ύπνου και δυσκολεύονται να μεταβούν από τις δραστηριότητες μετά το δείπνο στις ρουτίνες πριν τον ύπνο. Περιγράφουν επίσης ότι έχουν πρόβλημα να «σβήσουν τον εγκέφαλό τους» όταν είναι ώρα να κοιμηθούν.

Αντιμετώπιση προβλημάτων ύπνου

Όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορούν να αντιμετωπιστούν και να αντιμετωπιστούν. Μια ενδελεχής αξιολόγηση από τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης του παιδιού μπορεί να αποκαλύψει μια ιατρική αιτία ή φαρμακευτική αγωγή που παρεμποδίζει τον ύπνο. Οι συμπεριφορικές προσεγγίσεις μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στη βελτίωση του ύπνου. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Αλλαγές στις ημερήσιες συνήθειες, συμπεριλαμβανομένης της άφθονο πρωινό και σωματικής δραστηριότητας.
  • Αλλαγές στις βραδινές συνήθειες, όπως αφαίρεση όλων των οθονών (τηλεόραση, υπολογιστές, τηλέφωνα κ.λπ.) και καθιέρωση χαλαρωτικών ρουτινών πριν τον ύπνο.
  • Τροποποιήσεις στον τρόπο με τον οποίο ένας γονέας αλληλεπιδρά με το παιδί του για εκείνες τις οικογένειες που θα ήθελαν ένα παιδί να κοιμηθεί και να κοιμάται ανεξάρτητα.

Ενώ οι συμπεριφορικές προσεγγίσεις μπορούν να είναι επιτυχείς στο να βοηθήσουν ένα νευροδιαφορετικό παιδί να κοιμηθεί, πρέπει να είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες του κάθε παιδιού και της οικογένειάς του. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν θέλουν όλες οι οικογένειες τα παιδιά τους να κοιμούνται μόνα τους. Για παράδειγμα, ορισμένοι πολιτισμοί εκτιμούν ένα οικογενειακό κρεβάτι και σε πολλές οικογένειες, τα παιδιά μοιράζονται ένα δωμάτιο με ένα ή περισσότερα αδέρφια ή άλλους συγγενείς. Επειδή υπάρχουν τόσοι πολλοί παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν διαταραχή του ύπνου, η αντιμετώπιση προβλημάτων ύπνου δεν μπορεί να είναι μια προσέγγιση που ταιριάζει σε όλους και θα πρέπει να γίνεται σε συνεργασία με τους γονείς.

Τα σκαμπανεβάσματα της μελατονίνης

Η μελατονίνη είναι μια φυσική ουσία που παράγεται στον εγκέφαλό σας όταν σκοτεινιάζει το βράδυ. Μας προκαλεί υπνηλία και βοηθά να ρυθμίσετε το εσωτερικό ρολόι του εγκεφάλου σας για να προάγει τον ύπνο. Η μελατονίνη μειώνει το άγχος και ηρεμεί έναν υπερδιεγερμένο εγκέφαλο. Η μελατονίνη είναι ένα από τα πιο μελετημένα συμπληρώματα για τον ύπνο και προσεκτικά σχεδιασμένες μελέτες έχουν δείξει ότι είναι ασφαλές και αποτελεσματικό, συμπεριλαμβανομένων μεγάλων αναδρομικών ανασκοπήσεων, συστηματικών ανασκοπήσεων και τυχαιοποιημένων κλινικών δοκιμών.

 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Κατανόηση της αϋπνίας και των επιπτώσεών της στην υγεία

Ποιος είναι ο αντίκτυπος του ύπνου στην συνολική μας υγεία και εμφάνιση;

Όνειρα - Πρόσφατα ευρήματα στη γνωστική νευροεπιστήμη

Ποιες είναι οι πιο συχνές αιτίες που νιώθουμε υπνηλία όλη την ημέρα;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η κλιματική αλλαγή επιδεινώνει καταστάσεις του εγκεφάλου όπως το εγκεφαλικό και το Αλτσχάιμερ

Έρευνα κλιματική αλλαγή: Η ισχυρή σχέση μεταξύ του κλίματος και των εγκεφαλικών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένων των εγκεφαλικών επεισοδίων και των λοιμώξεων του νευρικού συστήματος.

Γιατί η αντίληψη του πόνου στη θερμότητα μειώνεται με την ηλικία;

Πόνος γήρανση: Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η γήρανση σχετίζεται με μείωση της αντίληψης του πόνου στη θερμότητα, όπως αποδεικνύεται από τα αυξημένα όρια και τη μείωση της διακριτικότητας.

Πόσες πληροφορίες μπορούν να χωρέσουν οι συνάψεις μας

Νευροεπιστήμη: Για να κατανοήσουν πώς ο εγκέφαλος μαθαίνει και διατηρεί πληροφορίες, οι επιστήμονες προσπαθούν να ποσοτικοποιήσουν πόσο ισχυρότερη έχει γίνει μια σύναψη μέσω της μάθησης και πόσο ισχυρότερη μπορεί να γίνει.

Close Icon