Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Επιστημονικά Νέα

Εγκυμοσύνη: Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε να τρώμε συκώτι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Εγκυμοσύνη: Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε να τρώμε συκώτι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Εγκυμοσύνη: Ενώ το συκώτι παρέχει πολλά οφέλη για την υγεία, η υψηλή περιεκτικότητά του σε ρετινόλη μπορεί να είναι επιβλαβής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στην εγκυμοσύνη. Ενώ ορισμένα τρόφιμα προσφέρουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά για την ανάπτυξη του μωρού σας, άλλα μπορεί να είναι επιβλαβή. Το συκώτι είναι ένα από τα τρόφιμα που πρέπει να αποφεύγουν οι έγκυες γυναίκες, παρά τα οφέλη του για την υγεία σε άλλες περιπτώσεις. Ας δούμε γιατί.

 

Υψηλή Περιεκτικότητα σε Βιταμίνη Α

Υψηλή Περιεκτικότητα σε Βιταμίνη Α

Το συκώτι αποτελεί μια εξαιρετική πηγή θρεπτικών συστατικών, όπως ο σίδηρος, η πρωτεΐνη και οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Ωστόσο, περιέχει επίσης πολύ υψηλή ποσότητα βιταμίνης Α σε μορφή ρετινόλης. Αυτή η μορφή της βιταμίνης Α αποθηκεύεται στον οργανισμό σας, σε αντίθεση με τη βήτα-καροτένη που βρίσκεται σε φρούτα και λαχανικά, η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α μόνο όταν χρειαστεί. Η υπερβολική πρόσληψη ρετινόλης κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες επιπτώσεις για το αναπτυσσόμενο μωρό σας, όπως γενετικές ανωμαλίες και ελαττώματα του νευρικού σωλήνα.

Ποια Ποσότητα Συκωτιού Είναι Ασφαλής;

Ενώ είναι καλύτερο να αποφεύγετε εντελώς το συκώτι κατά το πρώτο τρίμηνο, όταν το μωρό σας είναι πιο ευάλωτο, ίσως αναρωτιέστε αν μπορείτε να το καταναλώσετε περιστασιακά αργότερα στην εγκυμοσύνη. Η συνιστώμενη ποσότητα θεωρείται γενικά ότι είναι περίπου 1,5 ουγκιά (40 γραμμάρια) μία ή δύο φορές το μήνα. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μιλήσετε στο γιατρό σας σχετικά με την συγκεκριμένη περίπτωσή σας και τις διατροφικές σας ανάγκες. Εναλλακτικά, μπορείτε να λάβετε την απαραίτητη βιταμίνη Α μέσω προγεννητικών βιταμινών που συνιστώνται από τον γιατρό σας και από τροφές πλούσιες σε βήτα-καροτένη, όπως καρότα, γλυκοπατάτες και σκούρα φυλλώδη λαχανικά.

Ποια Ποσότητα Συκωτιού Είναι Ασφαλής;

Η υγιεινή διατροφή κατά την εγκυμοσύνη είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία τόσο εσάς όσο και του μωρού σας. Ενώ το συκώτι προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία, η υψηλή περιεκτικότητα του σε ρετινόλη μπορεί να είναι επιβλαβής κατά την εγκυμοσύνη. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με τη διατροφή σας και βρείτε εναλλακτικούς τρόπους για να λάβετε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Προτεραιότητα σας πρέπει να είναι η ασφαλής εγκυμοσύνη και η υγιής ανάπτυξη του μωρού σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Δύο Έλληνες επιστήμονες μελετούν τις επιπτώσεις της ζέστης κατά την εγκυμοσύνη

Τα προγεννητικά συμπληρώματα υπολείπονται πολύ σε κρίσιμη διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

Πώς να φροντίσετε την μέση σας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

Τι μπορεί να μειώσει την ουλίτιδα που σχετίζεται με την εγκυμοσύνη;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μπορεί το κρύο νερό να είναι η λύση για γρήγορη ανακούφιση από τις ημικρανίες;

Ημικρανίες ανακούφιση: Οι ημικρανίες μπορεί να είναι έντονα εξουθενωτικές, με αποτέλεσμα πολλοί να αναζητούν διάφορες θεραπείες για ανακούφιση. Μια αντισυμβατική μέθοδος που ορισμένοι άνθρωποι βρίσκουν χρήσιμη

Μπορεί το συμπλήρωμα ψευδαργύρου να μας προφυλάξει από εγκεφαλικό επεισόδιο;

Εγκεφαλικό ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος είναι ένα απαραίτητο ιχνοστοιχείο που παίζει καθοριστικό ρόλο σε διάφορες φυσιολογικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης του ανοσοποιητικού συστήματος,

Αναλύοντας τη σύνδεση μεταξύ της ενδομητρίωσης και του καρκίνου των ωοθηκών

Ενδομητρίωση καρκίνος: Η έρευνα έχει δείξει πιθανή συσχέτιση μεταξύ της ενδομητρίωσης και του αυξημένου κινδύνου καρκίνου των ωοθηκών, αν και αυτός ο κίνδυνος γενικά θεωρείται μέτριος

5 Συχνές παρανοήσεις και οι αληθινές εξηγήσεις για την υπογονιμότητα

Υπογονιμότητα: Η υπογονιμότητα μπορεί να είναι ένα δύσκολο και συναισθηματικό ταξίδι, που συχνά περιβάλλεται από μύθους και παρανοήσεις. Η κατανόηση της αλήθειας πίσω από αυτούς τους μύθους

Close Icon