Διατροφή

Υγιεινή Διατροφή : Τα οφέλη της στον οργανισμό

Υγιεινή Διατροφή : Τα οφέλη της στον οργανισμό

Υγιεινή Διατροφή :Ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή έχει πολλά οφέλη για την υγεία, όπως η οικοδόμηση ισχυρών οστών, η προστασία της καρδιάς, η πρόληψη των ασθενειών και η ενίσχυση της διάθεσης.

Μια υγιεινή διατροφή περιλαμβάνει συνήθως πυκνά θρεπτικά τρόφιμα από όλες τις μεγάλες ομάδες τροφίμων, όπως άπαχες πρωτεΐνες, δημητριακά ολικής αλέσεως, υγιεινά λίπη και φρούτα και λαχανικά πολλών χρωμάτων.Η υγιεινή διατροφή σημαίνει επίσης την αντικατάσταση τροφίμων που περιέχουν trans λιπαρά, πρόσθετο αλάτι και ζάχαρη με πιο θρεπτικές επιλογές.

Ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή έχει πολλά οφέλη για την υγεία, όπως η οικοδόμηση ισχυρών οστών, η προστασία της καρδιάς, η πρόληψη των ασθενειών και η ενίσχυση της διάθεσης.

 

Σύμφωνα με την Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων , οι καρδιακές παθήσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου για ενήλικες στις Ηνωμένες Πολιτείες.  Οι μισοί ενήλικες των ΗΠΑ ζουν με κάποια μορφή καρδιαγγειακής νόσου. Η υψηλή αρτηριακή πίεση ή η υπέρταση, είναι μια αυξανόμενη ανησυχία στις ΗΠΑ. Η κατάσταση μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή προσβολή , καρδιακή ανεπάρκεια και εγκεφαλικό επεισόδιο .

Οι διατροφικές προσεγγίσεις για να σταματήσουν τη δίαιτα υπέρτασης, γνωστή ως Διατροφή DASH, περιλαμβάνει πολλά υγιεινά τρόφιμα για την καρδιά. Το πρόγραμμα προτείνει τα εξής:

  • τρώει πολλά λαχανικά, φρούτα και δημητριακά ολικής αλέσεως
  • επιλέγοντας γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λιπαρά ή χαμηλά λιπαρά, ψάρια, πουλερικά, φασόλια, ξηρούς καρπούς και φυτικά έλαια
  • τον περιορισμό της πρόσληψης κορεσμένων και trans λιπαρών, όπως λιπαρά κρέατα και γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά
  • περιορισμός ποτών και τροφίμων που περιέχουν πρόσθετα σάκχαρα
  • περιορίζοντας την πρόσληψη νατρίου σε λιγότερο από 2.300 χιλιοστόγραμμα την ημέρα – ιδανικά 1.500 mg ημερησίως – και αυξάνοντας την κατανάλωση καλίου, μαγνησίου και ασβεστίου

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της υγείας της καρδιάς. Το AHA δηλώνει ότι οι φυτικές ίνες βοηθούν στη βελτίωση της χοληστερόλης στο αίμα και μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικού επεισοδίου, παχυσαρκίας και διαβήτη τύπου .

Η συσχέτιση λιπαρών και καρδιακών παθήσεων

  • Η ιατρική κοινότητα έχει από καιρό αναγνωρίσει τη σχέση μεταξύ τρανς λιπαρών και καρδιακών παθήσεων, όπως η στεφανιαία νόσος .
  • Ο περιορισμός ορισμένων τύπων λιπών μπορεί επίσης να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς. Για παράδειγμα, η εξάλειψη των trans λιπαρών μειώνει τα επίπεδα της λιποπρωτεΐνης χοληστερόλης χαμηλής πυκνότητας . Αυτός ο τύπος χοληστερόλης προκαλεί συγκέντρωση πλάκας στις αρτηρίες, αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου.

Η μείωση της αρτηριακής πίεσης μπορεί επίσης να προωθήσει την υγεία της καρδιάς. Ένα άτομο μπορεί να το επιτύχει περιορίζοντας την πρόσληψη αλατιού σε όχι περισσότερο από 1.500 χιλιοστόγραμμα την ημέρα.

Ακολουθεί βίντεο για υγιεινή διατροφή

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σε διαζύγιο οδηγούνται οι σχέσεις Οδυσσέα Έρσης και Μιλτιάδη Κατερίνας

Πώς θα επιταχύνετε τον μεταβολισμό σας μετά τα 40

Εμβόλιο Κορωνοϊός : 12 χρονες συμμετάσχουν στην δοκιμή εμβολίων

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τροφές που πρέπει να τρώμε όταν είμαστε άρρωστοι για ταχύτερη ανάρρωση

Τροφές ανάρρωση: Είτε πρόκειται για κρυολόγημα είτε βήχα, στομαχικές διαταραχές ή πυρετό, το φαγητό είναι γενικά το τελευταίο πράγμα στο οποίο τείνουμε να εστιάζουμε όταν είμαστε άρρωστοι.

Συμβουλές για να χάσετε βάρος γρήγορα

Απώλεια βάρους: Εφαρμόζοντας αυτές τις συμβουλές και κάνοντας βιώσιμες αλλαγές στον τρόπο ζωής, μπορείτε να επιτύχετε τους στόχους σας για απώλεια βάρους και να βελτιώσετε τη συνολική υγεία και ευεξία σας.

Λαχανικά χωρίς άμυλο: Οι θρεπτικοί σύμμαχοι της διατροφής σας

Λαχανικά χωρίς άμυλο: Τα μη αμυλούχα λαχανικά είναι μια εξαιρετική προσθήκη στη διατροφή σας. Είναι νόστιμα, θρεπτικά και μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τους διατροφικούς σας στόχους.

Λαζάνια με σπανάκι, ντομάτα και πράσο

Περιέχει αρκετά λαχανικά, μυρωδικά και τα λαζάνια, ως βασική πηγή υδατάνθρακα. Η μερίδα είναι χορταστική και μας δίνει 570 θερμίδες, κάτι που αποτελεί ένα πλούσιο και χορταστικό γεύμα.