Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Τρόφιμα ευτυχία: Επιλογές τροφίμων που θα μπορούσαν να σας κάνουν ευτυχισμένους

Τρόφιμα ευτυχία: Επιλογές τροφίμων που θα μπορούσαν να σας κάνουν ευτυχισμένους

Τρόφιμα ευτυχία: Η επίτευξη της ευτυχίας είναι ένας παγκόσμιος στόχος και πρόσφατες μελέτες έχουν διερευνήσει τη σχέση μεταξύ διατροφής και ψυχικής ευεξίας.

Η επίτευξη της ευτυχίας είναι ένας παγκόσμιος στόχος και πρόσφατες μελέτες έχουν διερευνήσει τη σχέση μεταξύ διατροφής και ψυχικής ευεξίας. Ορισμένες τροφές παίζουν ρόλο στην αύξηση των επιπέδων σεροτονίνης, γνωστής ως «ορμόνη της ευτυχίας», η οποία ρυθμίζει τη σταθερότητα της διάθεσης. Η μαύρη σοκολάτα έχει συνδεθεί με βελτιωμένη διάθεση σε μια συστηματική ανασκόπηση. Συστατικά όπως η τρυπτοφάνη, η θεοβρωμίνη και η φαινυλαιθυλαλανίνη συμβάλλουν σε αυτό το αποτέλεσμα. Η τρυπτοφάνη βοηθά στην παραγωγή σεροτονίνης, η θεοβρωμίνη δρα ως ενισχυτικό της διάθεσης και η φαινυλαιθυλαμίνη υποστηρίζει την παραγωγή ντοπαμίνης, ενεργώντας ως αντικαταθλιπτικό.

Οι μπανάνες επηρεάζουν έμμεσα τη ρύθμιση της διάθεσης μέσω της πλούσιας περιεκτικότητάς τους σε βιταμίνη Β6. Ενώ η σεροτονίνη στις μπανάνες δεν διαπερνά τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, η βιταμίνη Β6 είναι απαραίτητη για την παραγωγή σεροτονίνης. Μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα παρέχει περίπου το 25% της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης βιταμίνης Β6. Η καρύδα, με τα τριγλυκερίδια μέσης αλυσίδας (MCTs), μπορεί να ενισχύσει τα επίπεδα ενέργειας. Επιπλέον, μια μελέτη σε ζώα του 2017 υποδηλώνει ότι τα MCT από το γάλα καρύδας μπορεί να μειώσουν το άγχος. Αν και χρειάζεται περισσότερη έρευνα στους ανθρώπους, οι πιθανές ιδιότητες της καρύδας που ενισχύουν τη διάθεση είναι ενδιαφέρουσες. Τα μούρα, ιδιαίτερα πλούσια σε αντιοξειδωτικά (φλαβονοειδή), συνδέονται με βελτιωμένη ψυχική υγεία. Μια μετα-ανάλυση του 2016 τόνισε τη θετική συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης φρούτων και λαχανικών και της ενισχυμένης ψυχικής υγείας. Συγκεκριμένα, η πρόσληψη βατόμουρου έχει δείξει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα στην επιβράδυνση της γνωστικής έκπτωσης που σχετίζεται με τη γήρανση.

Το αβοκάντο, που συχνά κατηγορείται χιουμοριστικά για τις προκλήσεις των millennials να αγοράσουν σπίτι, συμβάλλει στην ευτυχία. Πλούσιο σε χολίνη, το αβοκάντο βοηθά στη ρύθμιση του νευρικού συστήματος και της διάθεσης. Μια μελέτη του 2020 συνέδεσε τα υγιή λίπη στο αβοκάντο με μειωμένο άγχος στις γυναίκες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Κατανόηση της πολυπλοκότητας της ευτυχίας και του μυαλού

Διατροφή & ψυχική υγεία: Μια σχέση που δεν πρέπει να παραβλέπουμε

Αναλαμβάνοντας εργασίες για μια πιο παραγωγική ζωή

Πώς μπορούμε να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας;

Η Θετική Ψυχολογία και οι Πρακτικές Εφαρμογές της

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες είναι οι τροφές που προάγουν την παραγωγή γάλακτος;

Θηλασμός: Επιλέγοντας μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, μπορείτε να ενισχύσετε την παραγωγή γάλακτος και να εξασφαλίσετε την υγεία τόσο τη δική σας όσο και του μωρού σας.

Frozen Yogurt: DIY παγωμένο γιαούρτι με μπανάνες

Frozen Yogurt: Το παγωμένο γιαούρτι με μπανάνες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δροσιστείτε σε μια ζεστή μέρα και είναι μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση για το παγωτό.

Οι καλύτεροι σύμμαχοι για την υγεία των αυτιών σας!

Μανιτάρια: Χάρη στην ποικιλία τους σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, τα μανιτάρια μπορούν να είναι ένας νόστιμος σύμμαχος για τη γενική υγεία σας, συμπεριλαμβανομένης της ακοής σας.

Ποια είναι η πιο διάσημη συνταγή στον κόσμο;

Διάσημη συνταγή: Ο εντοπισμός της μοναδικής «πιο διάσημης συνταγής» στον κόσμο είναι μια γευστική πρόκληση. Διαφορετικοί πολιτισμοί έχουν τα δικά τους πολύτιμα πιάτα, που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά.

Τι περιλαμβάνεται σε ένα κλασικό ελληνικό πρωινό;

Ελληνικό πρωινό: Ένα κλασικό ελληνικό πρωινό είναι ένας απολαυστικός συνδυασμός απλών, φρέσκων και θρεπτικών συστατικών, που αντικατοπτρίζει τις πλούσιες γαστρονομικές παραδόσεις της χώρας και την έμφαση στην υγεία και τη φιλοξενία.

Close Icon