Διατροφή

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Διατροφικές εναλλακτικές σε σχέση με τη φαρμακευτική αγωγή

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Διατροφικές εναλλακτικές σε σχέση με τη φαρμακευτική αγωγή

Επανεξέτασαν προϋπάρχουσες έρευνες από διάφορα εργαστηριακά πειράματα υπό διαφορετικές συνθήκες και κατέληξαν σε 33 τροφές που αποδεδειγμένα μειώνουν τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και επιβραδύνουν την εξέλιξη της νόσου.

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια αυτοάνοση νόσος που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον πλανήτη. Το ότι είναι αυτοάνοσο σημαίνει ότι το σώμα δεν αναγνωρίζει τα δικά του υγιή κύτταρα και τους επιτίθεται σαν να είναι ξένα. Αυτό προκαλεί φλεγμονή στις αρθρώσεις, κάτι που μεταφράζεται σε δυσκαμψία, πρήξιμο, πόνο και ορισμένες φορές παραμόρφωση. Τα γνωστά αντιρευματικά φάρμακα συνήθως αποτελούν την πρώτη γραμμή θεραπείας γι’ αυτή τη νόσο, για την οποία δεν υπάρχει γνωστή θεραπεία αυτή τη στιγμή. Αν κάποιος ζει με ρευματοειδή αρθρίτιδα δεν θα δει μεγάλες αλλαγές στη χρήση αυτών των φαρμάκων, οπότε οι αποκαλούμενοι τροποποιητές βιολογικής απόκρισης (“biologicals”) είναι η δεύτερη γραμμή θεραπείας.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι ερευνητές της νέας μελέτης, τα biologicals είναι ακριβά και μπορεί να έχουν σοβαρές παρενέργειες. Έτσι, ερευνητές από το Ινστιτούτο Βιομηχανικής Τεχνολογίας Kalinga στο Bhubaneswar της Ινδίας θέλησαν να εξερευνήσουν τις διατροφικές εναλλακτικές σε σχέση με τη φαρμακευτική αγωγή που υπάρχει διαθέσιμη.

Επανεξέτασαν προϋπάρχουσες έρευνες από διάφορα εργαστηριακά πειράματα υπό διαφορετικές συνθήκες και κατέληξαν σε 33 τροφές που αποδεδειγμένα μειώνουν τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και επιβραδύνουν την εξέλιξη της νόσου.

Οι τροφές που αποδεδειγμένα ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Οι ερευνητές κατηγοριοποιούν τις τροφές σε 8 κατηγορίες: φρούτα, δημητριακά, όσπρια, δημητριακά, μπαχαρικά, βότανα, έλαια και ανάμεικτα. Στα φρούτα περιλαμβάνουν τα δαμάσκηνα, τα γκρέιπφρουτ, τα σταφύλια, τα μύρτιλα, τις μπανάνες, το ρόδι, το μάνγκο, τα ροδάκινα και τα μήλα. Στα δημητριακά ανάμεσα σε άλλα αναφέρονται ιδιαίτερα η βρώμη, το ψωμί ολικής αλέσεως και το ρύζι ολικής αλέσεως. Στα μπαχαρικά ιδιαίτερη θέση καταλαμβάνουν ο κουρκουμάς και το τζίντζερ.

Στην κορυφή φιγουράρουν επίσης το ελαιόλαδο, το ιχθυέλαιο, το πράσινο τσάι και το γιαούρτι. Αυτά μπορούν να μειώσουν το επίπεδο των κυτοκινών, των ουσιών που εκκρίνονται από ανοσοποιητικά κύτταρα και προκαλούν φλεγμονές σε άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα. Επίσης μειώνουν το οξειδωτικό στρες, βελτιώνοντας την ικανότητα του σώματος να απομακρύνει τοξίνες.

Ωστόσο, οι συγγραφείς προειδοποιούν επίσης τους ανθρώπους με ρευματοειδή αρθρίτιδα ενάντια στην ενσωμάτωση αυτών των τροφών στη διατροφή τους σε υπερβολικό βαθμό ή/και χωρίς να συμβουλευτούν τον γιατρό τους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ρευματοειδής αρθρίτιδα πρόληψη: Αλλάξτε διατροφικές συνήθειες

Νέα εξέλιξη στη θεραπεία ασθενών με ρευματοειδή αρθρίτιδα

Τι να αποφεύγετε στην διατροφή σας αν έχετε αρθρίτιδα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το ανθεκτικό άμυλο είναι απαραίτητο σε μια υγιεινή διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο: Η τακτική κατανάλωση τροφών που περιέχουν ανθεκτικό άμυλο, μαζί με άφθονα φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς, μπορεί να βελτιώσει την υγεία και να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης μιας σειράς χρόνιων ασθενειών, όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου, ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις.

Ξεκινάμε την εβδομάδα με μοσχάρι στιφάδο

Μοσχάρι στιφάδο: Η εβδομάδα ξεκινάει με μοσχάρι στιφάδο. Ένα φαγητό χορταστικό, θρεπτικό και νόστιμο. Το κρέας σιγοβράζει με τα κρεμμύδια και το γαστρονομικό αποτέλεσμα δεν παίζεται!

Το σημερινό δείπνο έχει νηστίσιμη τάρτα μανιταριών

Νηστίσιμη τάρτα μανιταριών: Τα μανιτάρια είναι το απόλυτο νηστίσιμο φαγητό και πολύ υγιεινό. Για τους αρχαίους Αιγύπτιους θεωρούνταν το ελιξίριο της αθανασίας. Θεωρούνται εξαιρετική τροφή, καθώς περιέχουν αμελητέες ποσότητες λίπους και σακχάρων, αλλά σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών και πρωτεΐνης.

Φτιάχνουμε χαλβά σιμιγδαλένιο με αμύγδαλα

Χαλβάς σιμιγδαλένιος με αμύγδαλα: Είναι μία από τις πιο κλασικές χειμερινές συνταγές, αν και πολλοί το φτιάχνουν και το καλοκαίρι. Σίγουρα πάντως, είναι μία συνταγή, που είναι και γλυκιά, αλλά και θρεπτική, καθώς περιέχει βασικά συστατικά της ελληνικής κουζίνας, όπως το ελαιόλαδο, το σιμιγδάλι και τα αμύγδαλα.

Άρωμα ανατολής σε μία συνταγή που θα σας ταξιδέψει

Λιβανέζικα ψωμάκια: Αν συνηθίζετε να φτιάχνετε ψωμί στο σπίτι, αυτή η συνταγή θα σας καταπλήξει. Θα μπορούσατε να τα φάτε είτε σαν συνοδευτικό με το φαγητό σας, είτε να φτιάξετε με αυτά φοβερά σάντουιτς.

Φτιάξτε μοσχάρι κοκκινιστό και διεκδικήστε συγχαρητήρια από όλους

Μοσχάρι κοκκινιστό: Το μοσχάρι αποτελεί βασικό κομμάτι στη διατροφή μικρών και μεγάλων, χάρη στην πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας και την πληθώρα βιταμινών και ιχνοστοιχείων που περιέχει. Όμως ταυτόχρονα πρόκειται για ένα πολύ γευστικό κρέας, το οποίο αν μαγειρευτεί σωστά μπορεί να κλέψει την παράσταση.

Τάρτα μπανάνας με γιαούρτι, εύκολη και υγιεινή

Τάρτα μπανάνας: Η τάρτα μπανάνας είναι ένα υπέροχο γλυκό, που θα το καταναλώσεις σιγά σιγά (αν έχεις εγκράτεια..) χωρίς όμως να σε λιγώσει, ή να σε πιάσει το στομάχι σου, και χωρίς να νιώσεις τύψεις γιατί είναι αρκετά υγιεινό.