Διατροφή

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Διατροφικές εναλλακτικές σε σχέση με τη φαρμακευτική αγωγή

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Διατροφικές εναλλακτικές σε σχέση με τη φαρμακευτική αγωγή

Επανεξέτασαν προϋπάρχουσες έρευνες από διάφορα εργαστηριακά πειράματα υπό διαφορετικές συνθήκες και κατέληξαν σε 33 τροφές που αποδεδειγμένα μειώνουν τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και επιβραδύνουν την εξέλιξη της νόσου.

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μια αυτοάνοση νόσος που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους σε όλον τον πλανήτη. Το ότι είναι αυτοάνοσο σημαίνει ότι το σώμα δεν αναγνωρίζει τα δικά του υγιή κύτταρα και τους επιτίθεται σαν να είναι ξένα. Αυτό προκαλεί φλεγμονή στις αρθρώσεις, κάτι που μεταφράζεται σε δυσκαμψία, πρήξιμο, πόνο και ορισμένες φορές παραμόρφωση. Τα γνωστά αντιρευματικά φάρμακα συνήθως αποτελούν την πρώτη γραμμή θεραπείας γι’ αυτή τη νόσο, για την οποία δεν υπάρχει γνωστή θεραπεία αυτή τη στιγμή. Αν κάποιος ζει με ρευματοειδή αρθρίτιδα δεν θα δει μεγάλες αλλαγές στη χρήση αυτών των φαρμάκων, οπότε οι αποκαλούμενοι τροποποιητές βιολογικής απόκρισης (“biologicals”) είναι η δεύτερη γραμμή θεραπείας.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν οι ερευνητές της νέας μελέτης, τα biologicals είναι ακριβά και μπορεί να έχουν σοβαρές παρενέργειες. Έτσι, ερευνητές από το Ινστιτούτο Βιομηχανικής Τεχνολογίας Kalinga στο Bhubaneswar της Ινδίας θέλησαν να εξερευνήσουν τις διατροφικές εναλλακτικές σε σχέση με τη φαρμακευτική αγωγή που υπάρχει διαθέσιμη.

Επανεξέτασαν προϋπάρχουσες έρευνες από διάφορα εργαστηριακά πειράματα υπό διαφορετικές συνθήκες και κατέληξαν σε 33 τροφές που αποδεδειγμένα μειώνουν τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και επιβραδύνουν την εξέλιξη της νόσου.

Οι τροφές που αποδεδειγμένα ανακουφίζουν από τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας

Οι ερευνητές κατηγοριοποιούν τις τροφές σε 8 κατηγορίες: φρούτα, δημητριακά, όσπρια, δημητριακά, μπαχαρικά, βότανα, έλαια και ανάμεικτα. Στα φρούτα περιλαμβάνουν τα δαμάσκηνα, τα γκρέιπφρουτ, τα σταφύλια, τα μύρτιλα, τις μπανάνες, το ρόδι, το μάνγκο, τα ροδάκινα και τα μήλα. Στα δημητριακά ανάμεσα σε άλλα αναφέρονται ιδιαίτερα η βρώμη, το ψωμί ολικής αλέσεως και το ρύζι ολικής αλέσεως. Στα μπαχαρικά ιδιαίτερη θέση καταλαμβάνουν ο κουρκουμάς και το τζίντζερ.

Στην κορυφή φιγουράρουν επίσης το ελαιόλαδο, το ιχθυέλαιο, το πράσινο τσάι και το γιαούρτι. Αυτά μπορούν να μειώσουν το επίπεδο των κυτοκινών, των ουσιών που εκκρίνονται από ανοσοποιητικά κύτταρα και προκαλούν φλεγμονές σε άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα. Επίσης μειώνουν το οξειδωτικό στρες, βελτιώνοντας την ικανότητα του σώματος να απομακρύνει τοξίνες.

Ωστόσο, οι συγγραφείς προειδοποιούν επίσης τους ανθρώπους με ρευματοειδή αρθρίτιδα ενάντια στην ενσωμάτωση αυτών των τροφών στη διατροφή τους σε υπερβολικό βαθμό ή/και χωρίς να συμβουλευτούν τον γιατρό τους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ρευματοειδής αρθρίτιδα πρόληψη: Αλλάξτε διατροφικές συνήθειες

Νέα εξέλιξη στη θεραπεία ασθενών με ρευματοειδή αρθρίτιδα

Τι να αποφεύγετε στην διατροφή σας αν έχετε αρθρίτιδα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι πρέπει να τρώτε όταν κάνετε winter sports;

Διατροφή: Ακολουθούν μερικές στρατηγικές για να βελτιστοποιήσετε τη διατροφή σας και να σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον χειμώνα!

Η κατανάλωση ψαριών προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία μας

Ψάρια: Η βιταμίνη D είναι μια θρεπτική ουσία που λειτουργεί σαν στεροειδής ορμόνη στο σώμα, ενώ τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ζωτικής σημασίας για τη βέλτιστη λειτουργία του σώματος και του εγκεφάλου και συνδέονται στενά με τον μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών.

Πώς μπορούμε να μαγειρέψουμε τα μανιτάρια;

Μανιτάρια: Τα μανιτάρια είναι το καρποφόρο σώμα ενός μύκητα που ως επί το πλείστον ζει κάτω από το έδαφος ως ένα πολύπλοκο δίκτυο «ριζών» που ονομάζεται μυκήλιο.