Διατροφή

Ρευματοειδής αρθρίτιδα πρόληψη: Αλλάξτε διατροφικές συνήθειες

Ρευματοειδής αρθρίτιδα πρόληψη: Αλλάξτε διατροφικές συνήθειες

Ρευματοειδής αρθρίτιδα πρόληψη: Τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής στην πρόληψη της ρευματοειδούς αρθρίτιδας ανέδειξε πρόσφατη έρευνα, τα οποία είναι πολλαπλάσια για μια συγκεκριμένη πληθυσμιακή ομάδα. Tα αποτελέσματα μιας ανάλυσης που δημοσιεύεται στο Arthritis & Rheumatology διαπίστωσαν πως η δίαιτα μεσογειακού τύπου, ανάμεσα στα πολλαπλά της οφέλη, μπορεί να συμβάλει στην πρόληψη της ρευματοειδούς αρθρίτιδας σε ενεργούς και πρώην καπνιστές. Στην ανάλυση συμπεριελήφθησαν στοιχεία από 62.629 Γαλλίδες που συμμετείχαν σε μια μελέτη με ερωτηματολόγιο περί τη διατροφή, με έτος έναρξής της το 1990. Από το συνολικό δείγμα, 480 γυναίκες εμφάνισαν ρευματοειδή αρθρίτιδα. Η υιοθέτηση της μεσογειακής διατροφής δεν συσχετίστηκε με τον κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας συνολικά ωστόσο, στις ενεργές και πρώην καπνίστριες συνδέθηκε με μειωμένο κίνδυνο:

  • 383 περιπτώσεις ρευματοειδούς αρθρίτιδας ανά 1 εκατομμύριο γυναίκες ετησίως στην ομάδα αυξημένης προσήλωσης στη μεσογειακή διατροφή
  • 515 περιπτώσεις ανά 1 εκατομμύριο γυναίκες ετησίως στην ομάδα μειωμένης προσήλωσης

Ως προς τις συμμετέχουσες που δεν είχαν καπνίσει ποτέ, η αυστηρή τήρηση της μεσογειακής διατροφής έδωσε 358 περιπτώσεις της πάθησης ανά 1 εκατομμύριο γυναίκες ετησίως. Διαβάστε ακόμη: Διατροφή φλεγμονές: η αλλαγή του εντερικού μικροβιώματος

arthritida.jpg

Σε συμφωνία με παλαιότερα ευρήματα

Προηγούμενες έρευνες είχαν αναδείξει πλήθος οφελών για την υγεία χάρη στη μεσογειακή διατροφή, η οποία είναι πλούσια σε ελαιόλαδο, δημητριακά, φρούτα και λαχανικά, ψάρια και με μέτρια περιεκτικότητα σε γαλακτοκομικά προϊόντα, κρέας και κρασί. Μελέτη του Ινστιτούτου Karolinska της Σουηδίας, η οποία δημοσιεύτηκε στο Arthritis Research & Therapy το 2018, διαπίστωσε πως η τήρηση μιας δίαιτας μεσογειακού τύπου μείωσε τον κίνδυνο ρευματοειδούς αρθρίτιδας σε ορισμένες πληθυσμιακές ομάδες. Τα ευρήματα προέκυψαν από τα δεδομένα 1.721 ασθενών από τη σουηδική επιδημιολογική έρευνα για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα καθώς και στοιχεία 3.677 υγιών ατόμων σε αντιστοιχία ηλικίας, φύλου και γεωγραφικής περιοχής.

chopping-vegetables-660.jpg

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σήμερα η Google τιμά με Doodle την πίτσα!

Ποιες τροφές ωφελούν την σκλήρυνση κατά πλάκας;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Δοκιμάστε μπιφτέκια σολομού με βρώμη

Μπιφτέκια σολομού: Ο σολομός είναι ένα λιπαρό ψάρι, το οποίο έχει πολλά οφέλη για τον οργανισμό. Αποτελεί πηγή Ω-3 λιπαρών οξέων, πρωτεϊνών, βιταμίνης Β12 κι άλλων βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων.

Ένα πιάτο σοφιστικέ και γκουρμέ, ιδανικό για ένα σπέσιαλ ελαφρύ δείπνο, τα φιλετα τσιπούρας με σπανάκι φλορεντίν σε σφολιατα

Μιλάμε για πολύ υψηλό εστιατορικό επίπεδο, μαζί με όλη τη κομψή θαλπωρή ενός σπιτικού, όπου ο οικοδεσπότης έμπρακτα αποδεικνύει ότι διαθέτει και λεπτό γούστο αλλά και μαγειρική ικανότητα.

Μπεκρή μεζέ: Μια λιχουδιά με μοσχάρι που θα λατρέψει όλη η παρέα

Μπεκρή μεζέ: Αν σκοπεύετε να καλέσετε την παρέα σας σύντομα στο σπίτι σας για φαγητό, ίσως θα μπορούσατε να ετοιμάσετε κάτι που οι περισσότεροι το έχουν φάει μόνο βγαίνοντας έξω σε κάποια ταβέρνα.

Ζουμερό σουφλέ ζυμαρικών με φρέσκο σολομό

Σολομός συνταγή: Ο σολομός αποτελεί τροφή με πλούσια διατροφική αξία. Είναι πηγή πρωτεϊνών και βιταμινών. Είναι πλούσιος σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Επίσης είναι γνωστός και για τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα που περιέχει.

Γιατί είναι σημαντική η κατανάλωση αμύλου και φυτικών ινών στη διατροφή

Άμυλο Υδατάνθρακες: Μια διατροφή που δίνει έμφαση στα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα φρούτα είναι σχεδόν πάντα χαμηλή σε λιπαρά που μπορούν να βλάψουν την υγεία και υψηλή σε διαιτητικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συνεργάζονται και μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των κινδύνων παχυσαρκίας, καρκίνου, καρδιαγγειακών παθήσεων, διαβήτη, οδοντικής τερηδόνας, γαστρεντερικών διαταραχών και υποσιτισμού.

Πράσινη σαλάτα με μέλι, βαλσάμικο και αμύγδαλα

Σαλάτα με αμύγδαλα: Οι σαλάτες εχουν γίνει πιο περίπλοκες, με πιο ψαγμένα υλικά και πολλές φορές αντικαθιστούν ακόμα και το κυρίως, ιδιαίτερα αν θέλουμε να φάμε κάτι ελαφρύ, χορταστικό και με λιγοστές θερμίδες.

Λινγκουίνι με βότκα και λαχανικά

Λινγκουίνι με βότκα και λαχανικά: Το πιάτο που θα δούμε σήμερα σίγουρα δεν είναι ούτε ένα πιάτο συνηθισμένο, ούτε κάτι που θα φτιάχνετε κάθε εβδομάδα. Εκτός κι αν είστε μερακλήδες! Είναι όμως ένα εντυπωσιακό πιάτο και οπτικά, αλλά και γευστικά.