Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Πρωτεϊνικές Δίαιτες: Μπορεί να επηρεάσουν το μικροβίωμα του εντέρου και τη σύνθεση του σώματος

Πρωτεϊνικές Δίαιτες: Μπορεί να επηρεάσουν το μικροβίωμα του εντέρου και τη σύνθεση του σώματος

Η έρευνα διεξήχθη από τον Adejumo στο εργαστήριο Marcell, στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις του Σικάγο και παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής  Εταιρεία Μικροβιολογίας ASM Microbe 2024 στην Ατλάντα της Τζόρτζια, στις 15 Ιουνίου 2024.

Πρωτεϊνικές Δίαιτες: Νέα έρευνα έχει ρίξει φως στις επιπτώσεις των πλούσιων σε πρωτεΐνες διαιτών στο μικροβίωμα του εντέρου και στη γενική υγεία. Παρά την αυξανόμενη πρόσληψη πρωτεϊνών στις δυτικές δίαιτες, ειδικά μεταξύ αθλητών και ατόμων με παχυσαρκία, η τύχη της άπεπτης πρωτεΐνης και ο αντίκτυπός της στην ανθρώπινη υγεία παραμένει σε μεγάλο βαθμό άγνωστος.

Μια νέα μελέτη, που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Μικροβιολογίας  ASM Microbe, διερευνά πώς η υπερβολική άπεπτη πρωτεΐνη στο κόλον μπορεί να ζυμωθεί για να παράγει ωφέλιμους μεταβολίτες, όπως λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας (SCFAs) ή να οδηγήσει στην παραγωγή επιβλαβών μεταβολιτών όπως η αμμωνία και τα σουλφίδια που συνδέονται με γαστρεντερικές διαταραχές και άλλα θέματα υγείας. Η ερευνητική ομάδα διεξήγαγε μια σειρά πειραμάτων σε ποντίκια, ανακαλύπτοντας ότι η μετάβαση σε μια διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες είχε ως αποτέλεσμα σημαντική απώλεια βάρους, μειωμένο σωματικό λίπος και προκάλεσε άμεσες αλλαγές στο μικροβίωμα του εντέρου. Η μελέτη συνέκρινε επίσης διαφορετικές πρωτεϊνικές δίαιτες για να εξετάσει τις επιδράσεις μεμονωμένων αμινοξέων στη σύνθεση και τη δραστηριότητα του μικροβιώματος του εντέρου. Σημειωτέον, τα ποντίκια που κατανάλωναν αρωματικές πρωτεΐνες πλούσιες σε αμινοξέα παρουσίασαν τη μεγαλύτερη απώλεια βάρους και λίπους σε σύγκριση με εκείνα που ακολουθούσαν τυπικές πρωτεϊνικές δίαιτες πλούσιες σε αμινοξέα διακλαδισμένης αλυσίδας.

«Αυτά τα ευρήματα παρέχουν μια κρίσιμη βάση για την κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι πρωτεϊνικές δίαιτες επηρεάζουν το μικροβίωμα του εντέρου και ανοίγουν πόρτες για περαιτέρω έρευνες σχετικά με τον ρόλο της διατροφής στην προαγωγή ενός υγιούς εντέρου και της συνολικής υγείας», δήλωσε ο Samson Adejumo, υποψήφιος διδάκτορας στη Βιολογία, στο Πανεπιστήμιο του Illinois του Chicago. Για να εμβαθύνει στις επιδράσεις των αμινοξέων σε δίαιτες πλούσιες σε πρωτεΐνες στα βακτήρια του εντέρου, η ομάδα διεξήγαγε ένα πείραμα τεσσάρων εβδομάδων με 16 ποντίκια. Αρχικά, δόθηκε στα ποντίκια μια τυπική δίαιτα τροφής για δύο εβδομάδες, ακολουθούμενη από ισονερογενείς δίαιτες πλούσιες σε πρωτεΐνες εμπλουτισμένες με είτε διακλαδισμένη αλυσίδα είτε με αρωματικά αμινοξέα για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Συλλέχθηκαν καθημερινά δείγματα κοπράνων και εβδομαδιαίες μετρήσεις σύστασης σώματος για την παρακολούθηση των αλλαγών στη μάζα λίπους και χωρίς λίπος. Εξήχθη DNA από τα κόπρανα και πραγματοποιήθηκε αλληλούχιση για την ανάλυση της μικροβιακής σύνθεσης και της δυναμικής κατά την περίοδο της μελέτης. Η σύγκριση της μικροβιακής σύνθεσης μεταξύ των τεσσάρων πρωτεϊνικών ομάδων αποκάλυψε σημαντικά διαφορετική αφθονία μικροβιακών ταξινομήσεων και σύνθεση μετά τον εμπλουτισμό πρωτεΐνης

Χρησιμοποιώντας τεχνικές μηχανικής μάθησης, οι ερευνητές προέβλεψαν πρωτεϊνικές δίαιτες βασισμένες σε μικροβιακά ταξινομικά είδη του εντέρου με ακρίβεια 97%, υποστηρίζοντας τη σχέση μεταξύ της διατροφής και των αλλαγών του μικροβιώματος. Συνολικά, τα γένη των βακτηρίων του εντέρου ανταποκρίθηκαν διαφορετικά στις διατροφικές αλλαγές, από τις κανονικές δίαιτες με υδατάνθρακες έως τις πρωτεϊνικές δίαιτες και, το πιο σημαντικό, σε διαφορετικές ομάδες αμινοξέων. Οι πιο ουσιαστικές αλλαγές σημειώθηκαν στην ομάδα που τροφοδοτήθηκε με αμινοξέα διακλαδισμένης αλυσίδας. Αν και είναι πολύ νωρίς για να δηλωθεί με βεβαιότητα ότι οι πρωτεϊνικές δίαιτες προκάλεσαν όλες τις παρατηρούμενες αλλαγές στη σύνθεση του σώματος και στα βακτήρια του εντέρου, το σταθερό μοτίβο αλλαγών υποδηλώνει έντονα τη σύνδεση μεταξύ της πρωτεϊνικής δίαιτας και των αλλοιώσεων του μικροβιώματος του εντέρου. Η έρευνα διεξήχθη από τον Adejumo στο εργαστήριο Marcell, στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόις του Σικάγο και παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής  Εταιρεία Μικροβιολογίας ASM Microbe 2024 στην Ατλάντα της Τζόρτζια, στις 15 Ιουνίου 2024.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Protein bars & shakes: Είναι υγιεινές επιλογές;

Λειτουργούν οι δίαιτες υψηλής περιεκτικότητας σε πρωτεΐνη;

Πρωτεΐνη και άγνωστο τοπίο: όλα όσα πρέπει να ξέρετε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μπορεί η κατανάλωση βιολογικών λαχανικών να μειώσει τις εξάρσεις του άσθματος;

Λαχανικά άσθμα: Τα βιολογικά (ή βιολογικά) λαχανικά συχνά προωθούνται για τα οφέλη τους στην υγεία, αλλά μπορούν να βοηθήσουν ειδικά στο άσθμα; Αν και δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για το άσθμα,

Νόστιμη συνταγή για κοκκινόψαρο στο φούρνο με λαχανικά

Συνταγή κοκκινόψαρο: Αυτή η συνταγή με κοκκινόψαρο φούρνου με λαχανικά είναι ένας νόστιμος και υγιεινός τρόπος για να απολαύσετε φρέσκα ψάρια και λαχανικά εποχής. Το ψάρι μαγειρεύεται τέλεια μέσα στο πακέτο αλουμινόχαρτου, κλειδώνοντας όλη την υγρασία και τις γεύσεις.

Μια γευστική συνταγή για κάθε περίσταση

Αλμυρά muffins: Τα αλμυρά μάφιν είναι μια ευέλικτη και νόστιμη προσθήκη σε κάθε γεύμα. Γεματισμένα με γευστικά υλικά, μπορούν να χρησιμεύσουν ως γρήγορο πρωινό, νόστιμο σνακ ή συνοδευτικό.

Πόση ποσότητα καφέ θεωρείται υπερβολική;

Καφές κατανάλωση: Ο καθορισμός του πόση ποσότητα καφέ είναι πολύ μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της συνολικής υγείας και ευεξίας. Ενώ ο καφές προσφέρει πολλά οφέλη, η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε διάφορα προβλήματα υγείας.

Πατάτες με αρωματική σάλτσα για εκλεπτυσμένους ουρανίσκους

Πατάτες σάλτσα: Οι πατάτες με αρωματική σάλτσα είναι ένα γευστικό και ανακουφιστικό πιάτο που είναι ιδανικό για ένα ζεστό δείπνο στο σπίτι. Αυτή η συνταγή είναι εύκολο να γίνει και απαιτεί απλά υλικά που μπορεί να έχετε ήδη στο ντουλάπι σας.

Τρόφιμα που βελτιώνουν τη γνωστική λειτουργία

Διατροφή εγκέφαλος: Ο εγκέφαλος ωφελείται σημαντικά από συγκεκριμένα τρόφιμα που είναι γνωστά για την ενίσχυση της γνωστικής λειτουργίας και της συνολικής ψυχικής υγείας.

Close Icon