Διατροφή

Περιττά κιλά: Πόσο καιρό χρειάζεται για να χάσετε

Περιττά κιλά: Πόσο καιρό χρειάζεται για να χάσετε

Περιττά κιλά: Ένα πράγμα που έχω μάθει με την πάροδο των ετών είναι ότι δεν υπάρχει τρόπος να προβλέψουμε με ακρίβεια πόσο καιρό θα χρειαστεί για να χάσουμε βάρος.

Αλλά είναι χρήσιμο να κατανοήσουμε τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την απώλεια βάρους. Αυτή η γνώση μπορεί σας βοηθήσει έτσι ώστε να μη νιώθετε απογοητευμένοι με τον ρυθμό με τον οποίο χάνετε βάρος. Ακολουθούν ορισμένες πληροφορίες σχετικά με το πώς λειτουργεί η απώλεια βάρους και γιατί η απόρριψη περιοριστικών διαιτών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να δείτε τα αποτελέσματα.

Η αργή, σταθερή απώλεια βάρους είναι γενικά καλύτερη

Μπορεί να έχετε ακούσει ότι ένα υγιές ποσοστό απώλειας βάρους είναι μισό έως ένα κιλό την εβδομάδα. Σύμφωνα με το CDC, τα άτομα που χάνουν κιλά σε αυτό τον ρυθμό, μπορούν να διατηρήσουν την απώλεια μακροπρόθεσμα. Και ενώ πολλοί θα ήθελαν να χάσουν βάρος γρηγορότερα, ακόμη και η μέτρια απώλεια έχει αποδειχθεί ότι οδηγεί σε οφέλη για την υγεία, όπως βελτιώσεις στην αρτηριακή πίεση, τη χοληστερόλη στο αίμα.

Γιατί μερικοί άνθρωποι χάνουν βάρος πιο γρήγορα; Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα απώλειας βάρους. Ο πρώτος παράγοντας είναι απλώς το πόσο βάρος πρέπει να χάσετε. Με απλά  λόγια, τα άτομα που είναι παχύσαρκα μπορούν να χάσουν τα πρώτα κιλά πιο γρήγορα. Αλλά καθώς χάνετε βάρος, το έλλειμμα μειώνεται, και αυτός είναι ο λόγος που το ποσοστό απώλειας βάρους μειώνεται όσο πλησιάζετε στον στόχο σας, ανεξάρτητα από το πού ξεκινήσατε.

Είναι επίσης σημαντικό να σημειώσω πως εάν μπείτε στον πειρασμό να τρώτε όσο το δυνατόν λιγότερες θερμίδες, μην το κάνετε. Η μεγάλη μείωση των θερμίδων μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την απώλεια βάρους – επειδή το σώμα σας μπορεί να ξεκινήσει τη λειτουργία επιβίωσης, να διατηρεί δηλαδή τις θερμίδες και να αντισταθεί στην απώλεια. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν τρώτε πολύ λιγότερες θερμίδες από ό, τι χρειάζεται για να υποστηρίξετε ένα υγιές βάρος.

Για παράδειγμα, εάν χρειάζονται 1.600 θερμίδες για να φτάσετε στο ιδανικό σας βάρος και μειώσετε την πρόσληψη σε 1.200, είναι πιθανό να αντισταθείτε στην απώλεια βάρους ή να χάσετε μυϊκή μάζα. Το τελευταίο μπορεί να αποδυναμώσει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού, να αυξήσει τον κίνδυνο τραυματισμού και να μειώσει τις πιθανότητες να διατηρηθεί το βάρος μακροπρόθεσμα.

Οι διακυμάνσεις βάρους είναι φυσιολογικές.

Η απώλεια βάρους δεν είναι πάντα γραμμική. Είναι φυσιολογικό το σωματικό σας βάρος να αλλάζει από μέρα σε μέρα, ακόμη και από ώρα σε ώρα. Όταν ανεβαίνετε σε μια ζυγαριά, αυτό που βλέπετε αφορά τα πάντα  – όχι μόνο τους μύες, τα οστά και το σωματικό λίπος σας, αλλά και τον όγκο του νερού (που μπορεί να αλλάξει γρήγορα) και τα άπεπτα τρόφιμα. Εάν για παράδειγμα έχετε κατακράτηση νερού λόγω της εμμήνου ρύσεως ή επειδή φάγατε ένα αλμυρό γεύμα, το βάρος σας θα είναι υψηλότερο, ακόμα και αν έχετε χάσει ταυτόχρονα σωματικό λίπος.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι τα προσωπικά σας σχέδια. Μην ανησυχείτε για τις προσωρινές ή προβλέψιμες διακυμάνσεις. Από την άλλη πλευρά, εάν παρατηρήσετε σταθερή αύξηση του βάρους σας ή εάν τα ρούχα σας γίνονται πιο σφιχτά, εξετάστε τις διατροφικές σας συνήθειες. Παραγγέλνετε φαγητό πιο συχνά (που μπορεί να σημαίνει επιπλέον κρυμμένες θερμίδες) ή τσιμπολογάτε συχνά λόγω στρες; Εάν ναι, πρέπει να αντιμετωπίσετε αυτά τα ζητήματα και στη συνέχεια να συνεχίσετε να βλέπετε αποτελέσματα.

Να είστε υπομονετικοί και να μην αποθαρρύνεστε.

Η απώλεια βάρους είναι περίπλοκη και κανείς δεν μπορεί ρεαλιστικά να προβλέψει ακριβώς πόσα κιλά θα χάσετε εντός ενός δεδομένου χρονικού πλαισίου. Η αλήθεια είναι ότι η εστίαση σε υγιείς, ισορροπημένες συνήθειες τις οποίες μπορείτε να διατηρήσετε, είναι πολύ πιο σημαντική. Υπάρχουν πάρα πολλοί που χάνουν κιλά ακολουθώντας αυστηρές δίαιτα και στο τέλος καταλήγουν με τα ίδια και περισσότερα κιλά από πριν.

Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρους, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να επικεντρωθείτε στην ευρύτερη εικόνα, να είστε συνεπείς ακολουθώντας υγιείς συνήθειες (αυτό δεν σημαίνει ότι είστε τέλειοι) και να παραμείνετε υπομονετικοί. Και ακόμη και αν χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να φτάσετε στον στόχο σας, είναι πολύ πιο πιθανό να διατηρήσετε το βάρος μακροπρόθεσμα και να αισθανθείτε πολύ πιο ευτυχισμένοι και υγιείς στην πορεία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Έξυπνα διατροφικά tricks για όσους θέλουν να κόψουν το κάπνισμα

Καθημερινή αποτοξίνωση χωρίς δίαιτα: Δείτε τον τρόπο, είναι απλός

Έξι απλά βήματα για να καταναλώνεις σωστά τα γεύματα σου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το σημερινό δείπνο έχει νηστίσιμη τάρτα μανιταριών

Νηστίσιμη τάρτα μανιταριών: Τα μανιτάρια είναι το απόλυτο νηστίσιμο φαγητό και πολύ υγιεινό. Για τους αρχαίους Αιγύπτιους θεωρούνταν το ελιξίριο της αθανασίας. Θεωρούνται εξαιρετική τροφή, καθώς περιέχουν αμελητέες ποσότητες λίπους και σακχάρων, αλλά σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών και πρωτεΐνης.

Φτιάχνουμε χαλβά σιμιγδαλένιο με αμύγδαλα

Χαλβάς σιμιγδαλένιος με αμύγδαλα: Είναι μία από τις πιο κλασικές χειμερινές συνταγές, αν και πολλοί το φτιάχνουν και το καλοκαίρι. Σίγουρα πάντως, είναι μία συνταγή, που είναι και γλυκιά, αλλά και θρεπτική, καθώς περιέχει βασικά συστατικά της ελληνικής κουζίνας, όπως το ελαιόλαδο, το σιμιγδάλι και τα αμύγδαλα.

Άρωμα ανατολής σε μία συνταγή που θα σας ταξιδέψει

Λιβανέζικα ψωμάκια: Αν συνηθίζετε να φτιάχνετε ψωμί στο σπίτι, αυτή η συνταγή θα σας καταπλήξει. Θα μπορούσατε να τα φάτε είτε σαν συνοδευτικό με το φαγητό σας, είτε να φτιάξετε με αυτά φοβερά σάντουιτς.

Φτιάξτε μοσχάρι κοκκινιστό και διεκδικήστε συγχαρητήρια από όλους

Μοσχάρι κοκκινιστό: Το μοσχάρι αποτελεί βασικό κομμάτι στη διατροφή μικρών και μεγάλων, χάρη στην πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας και την πληθώρα βιταμινών και ιχνοστοιχείων που περιέχει. Όμως ταυτόχρονα πρόκειται για ένα πολύ γευστικό κρέας, το οποίο αν μαγειρευτεί σωστά μπορεί να κλέψει την παράσταση.

Τάρτα μπανάνας με γιαούρτι, εύκολη και υγιεινή

Τάρτα μπανάνας: Η τάρτα μπανάνας είναι ένα υπέροχο γλυκό, που θα το καταναλώσεις σιγά σιγά (αν έχεις εγκράτεια..) χωρίς όμως να σε λιγώσει, ή να σε πιάσει το στομάχι σου, και χωρίς να νιώσεις τύψεις γιατί είναι αρκετά υγιεινό.

Συμβουλές Chef για πίτσα στο σπίτι

Το μυστικό είναι να ψήνουμε πρώτα τη ζύμη με τη σάλτσα μας για 7-8 λεπτά και έπειτα να προσθέτουμε τα υλικά μας και να την ψήσουμε για άλλα 7-8 λεπτά μέχρι να καλοψηθεί και να αποκτήσει η κρούστα μας το καφετί καλοψημένο χρώμα.

Γιατί είναι σημαντικό να καταναλώνεις ανθεκτικό άμυλο και που θα το βρεις

Ανθεκτικό άμυλο: Η ποσότητα του ανθεκτικού αμύλου αλλάζει με τη θερμότητα. Η βρώμη και οι πράσινες μπανάνες χάνουν μέρος του ανθεκτικού αμύλου τους όταν μαγειρεύονται. Ένας άλλος τύπος ανθεκτικού αμύλου παρασκευάζεται κατά τη διαδικασία μαγειρέματος και ψύξης. Το μαγειρεμένο ρύζι που έχει ψυχθεί έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε ανθεκτικό άμυλο από το ρύζι που μαγειρεύτηκε και δεν ψύχθηκε.

Ένα κλασικό φαγητό που ενθουσιάζει μικρούς και μεγάλους

Παστίτσιο: Ένα από τα πιο κλασικά, αλλά λίγο μπελαλίδικα φαγητά, είναι το παστίτσιο. Είναι όμως ένα φαγητό, που θα χορτάσει όλη την οικογένεια και που αν κάνουμε λίγο περισσότερη ποσότητα, δεν θα χρειαστεί να μαγειρέψουμε την επόμενη μέρα.