Διατροφή

Μεσογειακή διατροφή: Οι 10 χρυσοί κανόνες για να την ακολουθήσεις

Μεσογειακή διατροφή: Οι 10 χρυσοί κανόνες για να την ακολουθήσεις

Μεσογειακή διατροφή: Υπάρχουν πάνω από 20 χώρες που συνορεύουν με τη Μεσόγειο Θάλασσα με πολύ διαφορετικούς πολιτισμούς και πολλές διαφορές στη διατροφή τους.

Πολλοί τύποι διατροφής σε ολόκληρη τη Μεσόγειο δεν είναι σύμφωνοι με το πρότυπο της Μεσογειακής Διατροφής, ακόμη και στην ίδια χώρα, όπως έχει παρατηρηθεί από τους ερευνητές. Επιστημονικά στοιχεία υπάρχουν κυρίως για τη διατροφή της Ελλάδας, της Ιταλίας και της Ισπανίας. Έτσι, αυτός ο αυστηρότερος ορισμός μας βοηθά να παρέχουμε πιο συγκεκριμένες οδηγίες κάνοντας τη μεσογειακή διατροφή πιο κατανοητή.

 

Ακολουθούν οι 10 χρυσοί κανόνες του μεσογειακού τρόπου διατροφής:

  1. Τα τρόφιμα προέρχονται κυρίως από φυτικές πηγές, όπως φρούτα και λαχανικά, φασόλια, ξηρούς καρπούς, δημητριακά. Τα λαχανικά είναι το κυρίως πιάτο, ενώ το κρέας ή τα πουλερικά είναι ένα συμπληρωματικό πιάτο, το οποίο δεν καταναλώνεται καθημερινά.
  2. Η επεξεργασία των τροφίμων είναι ελάχιστη. Τα γεύματα αποτελούνται από απλά σπιτικά πιάτα με βάση τα λαχανικά.
  3. Προτιμώνται τα τοπικά και εποχιακά τρόφιμα (που μεγιστοποιούν συχνά την περιεκτικότητα σε μικροθρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά, τα οποία προωθούν την καλή υγεία) και είναι καλύτερα για το περιβάλλον.
  4. Το ελαιόλαδο είναι η βασική πηγή λιπαρών, αντικαθιστώντας άλλα λίπη και έλαια (συμπεριλαμβανομένου του βουτύρου και της μαργαρίνης). Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο χρησιμοποιείται για όλες τις ανάγκες μαγειρέματος, όπως το ψήσιμο, το σοτάρισμα και το τηγάνισμα.
  5. Καθημερινή κατανάλωση χαμηλής έως μέτριας ποσότητας τυριού και γιαουρτιού.

         6. Εβδομαδιαία κατανάλωση χαμηλών έως μέτριων ποσοτήτων ψαριών και πουλερικών (πρόσφατη έρευνα                       δείχνει ότι τα ψάρια προτιμώνται κάπως από τα πουλερικά) και κατανάλωση από μηδέν έως τεσσάρων                         αυγών την εβδομάδα.

7. Φρέσκα φρούτα ως τυπικό καθημερινό επιδόρπιο. Τα γλυκά με σημαντική ποσότητα ζάχαρης (συχνά και                      μελιού) και κορεσμένων λιπαρών, καταναλώνονται όχι περισσότερο από μερικές φορές την εβδομάδα και                    συνήθως κατά τη διάρκεια των διακοπών μόνο.

8. Το κόκκινο κρέας καταναλώνεται μερικές φορές το μήνα (πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι εάν καταναλώνετε                   κόκκινο κρέας, η κατανάλωσή του πρέπει να περιορίζεται σε 340 έως 450 γραμμάρια ανά μήνα).

9. Μέτρια κατανάλωση κρασιού, συνήθως μαζί με τα γεύματα. Περίπου ένα έως δύο ποτήρια την ημέρα για                      τους άνδρες και ένα ποτήρι την ημέρα για τις γυναίκες.

10. Η πραγματική μεσογειακή διατροφή είναι μια μέτρια διατροφή υδατανθράκων (περίπου                                                   40% υδατάνθρακες) με μέτριο έως ελαφρώς αυξημένο λίπος (35-40%).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σαρκοφαγική Δίαιτα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν την ξεκινήσεις

Η μεσογειακή διατροφή βοηθάει στην απώλεια βάρους σε ενήλικες και παιδιά

Διατροφή φλεγμονές: η αλλαγή του εντερικού μικροβιώματος

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι θαυματουργές ιδιότητες του καρότου και στα φύλλα του

Φύλλα καρότου: Όλοι γνωρίζουμε για τις εξαιρετικές ιδιότητες του καρότου, καθώς και για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Εξίσου υγιεινά όμως είναι και τα φύλλα καρότου, τα οποία συχνά παραβλέπουμε.

Τα οφέλη των αμυλούχων τροφών για την υγεία

Άμυλο διατροφή: Το άμυλο είναι η πιο σημαντική πηγή ενέργειας για τον άνθρωπο. Το σώμα αφομοιώνει το άμυλο μεταβολίζοντας το σε γλυκόζη, η οποία περνά στην κυκλοφορία του αίματος και κυκλοφορεί στο σώμα. Η γλυκόζη τροφοδοτεί σχεδόν κάθε κύτταρο, ιστό και όργανο του σώματος.

Περουβιανό κοτόπουλο με αβοκάντο και σαλάτα κινόα

Περουβιανό κοτόπουλο: Γεύσεις από την Λατινική Αμερική προσφέρουν ένα γεύμα γεμάτο πρωτεΐνη, που το χαρακτηρίζει η φρεσκάδα. Μια πανδαισία χρωμάτων, υφών και ποιοτικών υλικών στο πιάτο σας.

Μπακαλιάρος με αμύγδαλα: Λαχταριστή συνταγή της Αργεντινής με αρωματικά βότανα

Μπακαλιάρος με αμύγδαλα: Δοκιμάστε μια συνταγή με ψάρι από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού Ωκεανού και την μακρινή Αργεντινή, σε συνδυασμό με αρωματικά βότανα και καβουρδισμένα αμύγδαλα.

Patacon με μπανάνες: Μια συνταγή από την Κολομβία που αξίζει να τολμήσετε

Patacon με μπανάνες: Τα patacon είναι πολύ ευέλικτη συνταγή και μπορούν εύκολα να αναμειχθούν με πολλά άλλα συστατικά, όπως το γουακαμόλε ή το τυρί. Να θυμάστε ότι σερβίρετε ζεστό και ρίχνετε από πάνω τους μια πρέζα αλάτι.

Bacon Cheeseburger Pasta: Ζυμαρικά με μπέικον και γεύση burger που θα σας ξετρελάνουν

Bacon Cheeseburger Pasta: Εάν βρίσκεστε σε δίλημμα για το φαγητό που θέλετε να απολαύσετε και το μυαλό σας έχει χωριστεί ανάμεσα σε burger και ζυμαρικά, τότε αυτή εδώ η συνταγή πρόκειται να σας λύσει τα χέρια και να σας συναρπάσει γευστικά!

Πώς λειτουργεί η τάση προς την ανθυγιεινή διατροφή και πώς να τη σταματήσουμε

Κάποια στιγμή, ένας γιατρός μου εξήγησε ότι η κατανάλωση μεγάλων δόσεων αλατιού αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού ανεξαρτήτως της αρτηριακής πίεσης. Με άλλα λόγια, η χαμηλή μου πίεση δεν με προστατεύει από τον κίνδυνο, ενώ εγώ δεν το γνώριζα καν αυτό.