Διατροφή

Γλυκαντικά χωρίς θερμίδες: Οι κίνδυνοι που εγκυμονούν

Γλυκαντικά χωρίς θερμίδες: Οι κίνδυνοι που εγκυμονούν

Γλυκαντικά χωρίς θερμίδες: Η εύρεση της σωστής εναλλακτικής φυσικής ζάχαρης είναι στην πραγματικότητα πιο περίπλοκη από ό,τι νομίζετε.

Επαναλαμβανόμενα ακούμε ότι η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης στη διατροφή μας μπορεί να μας θέσει σε κίνδυνο να αναπτύξουμε προβλήματα υγείας όπως καρδιακές παθήσεις, χρόνια φλεγμονή, μεταβολικές αλλαγές και οδοντικά προβλήματα. Η αγάπη μας για τα γλυκά τρόφιμα οδήγησε στην παραγωγή εναλλακτικών ζάχαρης και τώρα κατακλυζόμαστε από επιλογές. Επιστήμονες της διατροφής και εγκεκριμένοι διαιτολόγοι εξηγούν τους διαφορετικούς τύπους υποκατάστατων ζάχαρης και τι πρέπει να γνωρίζετε για να προστατεύσετε την υγεία σας.

Παραδείγματα τεχνητών γλυκαντικών: ακεσουλφάμη Κ, ασπαρτάμη, νεοτάμη, σακχαρίνη, σουκραλόζη. Τα τεχνητά γλυκαντικά είναι συνθετικές χημικές ουσίες που προστίθενται στα τρόφιμα, έτσι ώστε οι γεύσεις μας να αντιλαμβάνονται μια γλυκιά γεύση χωρίς να προσθέτουν θερμίδες στη διατροφή μας.

«Είναι 200 ​​έως 600 φορές πιο γλυκά από τη ζάχαρη», λέει ο Christopher Gardner, Ph.D., επιστήμονας διατροφής στο Κέντρο Έρευνας και Πρόληψης του Στάνφορντ. Αυτό σημαίνει ότι ένα ελάχιστο ποσό απαιτείται για να γλυκαθούν τα πράγματα και το οποίο ουσιαστικά δεν έχει θερμιδική επίδραση. 

Μια μελέτη του 2019 διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που καταναλώνουν πολλά τεχνητά γλυκαντικά έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου. Άλλες έρευνες για τα ζώα δείχνουν μια σχέση μεταξύ της πρόσληψης τεχνητού γλυκαντικού και της παχυσαρκίας και του διαβήτη. “Τα τεχνητά γλυκαντικά είναι επίκινδυνα γιατί ξεγελούν τον εγκέφαλο σας να γεύεται ζάχαρη, αλλά τελικά το σώμα σας ξέρει ότι δεν το φάγατε, οπότε αυτό που καταλήγει να συμβαίνει είναι ότι είναι πιθανό να επιθυμείτε περισσότερη ζάχαρη!”, λέει η Laura Iu, R.D.N., πιστοποιημένη σύμβουλος διατροφής και ιδιοκτήτης της εταιρίας Laura Iu Nutrition.

Επιπλέον, υπάρχει το ζήτημα της ψυχολογικής ικανοποίησης, σύμφωνα με τον Gardner. Για παράδειγμα, μπορεί να φάτε ένα απογευματινό σνακ που περιέχει απλά ένα τεχνητό γλυκαντικό αλλά στη συνέχεια να δώσετε στον εαυτό σας την άδεια να καταναλώσει ένα ζαχαρούχο επιδόρπιο μετά, επειδή δεν τον περιποιηθήκατε νωρίτερα. «Το μεγαλύτερο πρόβλημά μου με όλα τα υποκατάστατα ζάχαρης ήταν ότι οι άνθρωποι βάζουν ζάχαρη σε άθλιες τροφές», λέει ο Gardner. «Το έκανε λίγο πιο υγιεινό; Σίγουρα, αλλά δεν το έκανε υγιεινό φαγητό. ”

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Με τη διατροφή των Okinawans θα τα εκατοστήσεις στην κυριολεξία

Αυτοφροντίδα: Συμβουλές για να νιώσεις αμέσως καλύτερα

Η άβολη παρενέργεια της κατανάλωσης μπανάνας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσο καλό κάνουν τα ροδάκινα στην υγεία μας;

Ροδάκινα: Τα ροδάκινα είναι ένα είδος πυρηνόκαρπου, μαζί με τα δαμάσκηνα, τα βερίκοκα, τα κεράσια και τα νεκταρίνια. Όπως υποδηλώνει το όνομα, τα πυρηνόκαρπα έχουν ένα κεντρικό κουκούτσι που μοιάζει με κουκούτσι. Τα ροδάκινα έρχονται σε λευκές και κίτρινες ποικιλίες και προσφέρουν αρκετές διατροφικές απολαβές.

Γιατί μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων μπορεί να μην βοηθήσει όλους να χάσουν βάρος;

Διατροφή: Ενώ η κατανάλωση μιας δίαιτας χαμηλής σε θερμίδες βοηθά στην απώλεια αυτών των επιπλέον κιλών, μπορεί να μην βοηθήσει τα άτομα με παχυσαρκία που αντιμετωπίζεται δύσκολα να χάσουν βάρος και να το διατηρήσουν

5 οφέλη υγείας για το πεπόνι

Πεπόνι: Έχοντας υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, το πεπόνι έχει μια ήπια υδαρή και ζαχαρώδη γεύση και είναι γεμάτο με βιταμίνες, μέταλλα, διαιτητικές ίνες, υδατάνθρακες, ηλεκτρολύτες και καροτενοειδή.

4 Σνακ για απώλεια βάρους

Διατροφή: Τα υγιεινά σνακ για απώλεια βάρους είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και ισορροπημένα.