Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Γκρέιπφρουτ – Ένας σύμμαχος διατροφής και υγείας

Γκρέιπφρουτ – Ένας σύμμαχος διατροφής και υγείας

Γκρέιπφρουτ: Περιέχει μερικές ισχυρές αντιοξειδωτικές φυτικές ενώσεις, οι οποίες πιθανώς ευθύνονται για πολλά από τα οφέλη για την ανθρώπινη υγεία.

 Το γκρέιπφρουτ είναι το αποτέλεσμα μιας φυσικής διασταύρωσης μεταξύ του γλυκού πόμελο (Citrus maxima Burm) με ένα γλυκό πορτοκάλι (Citrus sinensis), μια διαδικασία που συνέβη στο νησί Μπαρμπάντος κατά τον δέκατο όγδοο αιώνα. Το φυτό είναι πολυφυλλικό δέντρο ύψους 5-6 μ. με οβάλ, εναλλασσόμενα και λεπτά βαθουλωμένα φύλλα μήκους 7-15 cm, καθώς και λευκά άνθη.  Η φλούδα αποτελείται από μεγάλο αριθμό ενώσεων που μπορούν να ταξινομηθούν σε 7 κύριες ομάδες: τερπένια, σεσκιτερπένια υδρογονάνθρακες, αλκοόλες, αλδεΰδες, εστέρες, οξείδια και μια ποικιλία άλλων ενώσεων – με τα τερπένια να αποτελούν το 80%.

 

 

Ποια η διατροφική του αξία;

Το γκρέιπφρουτ είναι μια εξαιρετική πηγή:

  • βιταμίνης Α
  • βιταμίνης C
  • φυλλικού οξέος
  • βιταμίνης Β1
  • μαγνησίου
  • φυτικών ινών

Επιπλέον, περιέχει μερικές ισχυρές αντιοξειδωτικές φυτικές ενώσεις, οι οποίες πιθανώς ευθύνονται για πολλά από τα οφέλη για την ανθρώπινη υγεία , ένα εκ των οποίων είναι ο χαμηλός γλυκαιμικός δείκτης, που σημαίνει ότι δεν προκαλεί απότομες αυξομειώσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Ποια τα οφέλη του;

Είναι γνωστό ότι έχει μια ποικιλία φυτοθρεπτικών συστατικών, χαρακτηριστικό που έχει δώσει ώθηση σε έρευνες για τον προσδιορισμό των βιολογικών και βιοϊατρικών δραστηριοτήτων του, επιπλέον, επειδή η χρήση φυτών ή υποπροϊόντων τους φαίνεται μια ελκυστική ευεργετική στρατηγική χωρίς οικολογικές επιπτώσεις και μικρότερη παράπλευρη ζημιά από αυτή που προκαλείται από συνθετικές χημικές ουσίες. Τα επεξεργασμένα υπολείμματα φλούδας γκρέιπφρουτ θα μπορούσαν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη θρεπτικών προϊόντων ή ως θεραπευτικών παραγόντων για χρήση σε διάφορες φαρμακολογικές προσεγγίσεις.

Το αιθέριο έλαιό του βρέθηκε να έχει αντιβακτηριακή και αντιμυκητισιακή δράση. Κλινικές μελέτες δείχνουν ότι: είναι προστατευτικό κατά των επιπλοκών της παχυσαρκίας μέσω της μείωσης της αντίστασης στην ινσουλίνη, στη συσσώρευση λιπιδίων, στην υπέρταση και στη βελτίωση του οξειδωτικό στρες. Επίσης, καλό είναι να ξεκαθαριστεί ότι δεν υπάρχουν πειστικά ερευνητικά αποτελέσματα που να αποδεικνύουν ότι η κατανάλωση γκρέιπφρουτ θα μπορούσε να μειώσει το σωματικό βάρος και την περίμετρο της μέσης.

 

Πώς να το εντάξετε στη διατροφή σας;

Ψητά, με λίγο μέλι.

Το γκρέιπφρουτ είναι νόστιμο και δροσιστικό ως έχει, αλλά μην χάσεις την ευκαιρία να το δοκιμάσεις ψητό με λίγο μέλι από πάνω.

Σαν υλικό στα pancakes σου.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το χυμό του ως γλυκαντική ύλη για να φτιάξεις τη ζύμη των pancakes σου.

Σε σαλάτες

Ωραία ιδέα είναι να ταιριάξεις το γκρέιπφρουτ σαν εσπεριδοειδές μαζί με κάποιο λιπαρό ψάρι όπως είναι ο σολομός και αβοκάντο ως πηγή καλών λιπαρών.

Σε smoothie bowl στο πρωινό σου

Το γκρέιπφρουτ, μπορεί να συγκρατήσει τη γλυκύτητα από φρούτα όπως είναι τα κεράσια, η μπανάνα και το εκχύλισμα βανίλιας. Από εκεί και πέρα μπορείς να προσθέσεις επιπλέον granola, τριμμένη καρύδα, αμύγδαλα κομμένα σε φέτες ή άλειμμα ξηρών καρπών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποια είδη τροφών βοηθούν το έντερο να καθαρίσει από τοξίνες;

Μήλο: Αυτό ακριβώς που χρειαζόμαστε για μια γεμάτη ημέρα

Υγιεινή Διατροφή για το Ήπαρ με τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες

Επιλέξτε φρέσκα φρούτα αντί για αποξηραμένα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να φτιάξετε λιθρίνι και να τους εντυπωσιάσετε όλους;

Λιθρίνι φαγητό: Το λιθρίνι είναι ένα ευέλικτο και νόστιμο ψάρι που μπορεί να παρασκευαστεί χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους μαγειρέματος, καθεμία από τις οποίες αναδεικνύει τις μοναδικές του γεύσεις και υφές.

Πώς να φτιάξετε τον τέλειο ξιφία;

Μαγειρεύοντας ξιφία: Το μαγείρεμα του τέλειου ξιφία απαιτεί προσοχή στη λεπτομέρεια και μερικές βασικές τεχνικές για να διασφαλιστεί ότι παραμένει υγρό και γευστικό.

Πώς να μαγειρέψετε την τέλεια αθερίνα;

Αθερίνα μαγειρική: Το μαγείρεμα της αθερίνας, ενός μικρού και γευστικού ψαριού, είναι σχετικά εύκολο και μπορεί να οδηγήσει σε ένα νόστιμο γεύμα με ελάχιστη προσπάθεια.

Πώς να φτιάξετε την τέλεια φασολάδα;

Φασολάδα συνταγή: Η παρασκευή της τέλειας φασολάδας είναι μια απολαυστική γαστρονομική προσπάθεια, που συνδυάζει γεύσεις και υφές σε ένα ανακουφιστικό και θρεπτικό πιάτο.

Νοστιμιά και απόλαυση στο μεξικάνικο ρύζι με πιλάφι 

Μεξικό ρύζι: Αυτό το μεξικάνικο πιλάφι με ρύζι είναι ένα ευέλικτο πιάτο που συνδυάζεται καλά με μια ποικιλία από πιάτα εμπνευσμένα από το Μεξικό. Μπορεί να σερβιριστεί με tacos, enchiladas, burritos ή ψητά κρέατα.

Λόγοι που σας εμποδίζουν να φάτε καρπούζι

Καρπούζι: Εάν έχετε αλλεργίες, πεπτικά προβλήματα, διαβήτη ή είστε ευαίσθητοι σε ορισμένες ενώσεις τροφίμων, καλό είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας για να δείτε εάν το καρπούζι είναι κατάλληλο για εσάς.

Close Icon