Διατροφή

Φρουκτόζη: μπορεί να έχει αισθητές επιπτώσεις στην υγεία

Φρουκτόζη: μπορεί να έχει αισθητές επιπτώσεις στην υγεία


Η άμετρη κατανάλωση της φρουκτόζης μπορεί να έχει αισθητές επιπτώσεις στην υγεία.

Η φρουκτόζη είχε κατακλύσει την αγορά αποκτώντας για μεγάλο διάστημα τη φήμη του ιδανικού υποκατάστατου της κοινής ζάχαρης.

Χρησιμοποιήθηκε για την παρασκευή κάθε είδους διατροφικών προϊόντων για διαβητικούς, όπως σοκολάτες και μπισκότα φρουκτόζης, ενώ δεν άργησε να εξαπλωθεί και σε προϊόντα που απευθύνονταν σε όλες τις καταναλωτικές ομάδες.

Κι ενώ οι ευεργετικές ιδιότητες της φρουκτόζης διαφημίζονταν ευρέως, πολλαπλασιάζονται οι ενδείξεις και τα περιστατικά που καταδεικνύουν μάλλον το αντίθετο.

Έχει διαπιστωθεί ότι η κατανάλωση φρουκτόζης, που αποτελεί φυσικό συστατικό πολλών φρούτων και λαχανικών, μπορεί να προκαλέσει στομαχικές διαταραχές και δυσπεψία.
Τα δυσάρεστα συμπτώματα γίνονται σε πολλούς ανθρώπους αισθητά αμέσως μετά την κατανάλωση μιας τροφής που περιέχει φρουκτόζη.
Αυτά μπορεί να ξεκινούν από αίσθημα φουσκώματος και να φτάνουν μέχρι στομαχικούς σπασμούς και οξεία διάρροια.
Σε κάποιες περιπτώσεις λέγεται μάλιστα ότι μπορεί να προκληθεί αδυναμία συγκέντρωσης και κακή διάθεση, η οποία μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε καταθλιπτικές εκδηλώσεις.
Εν δυνάμει επικίνδυνη και για τους υγιείς

Το γερμανικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Αξιολόγησης Κινδύνων (BfR) απευθύνει το τελευταίο διάστημα συστάσεις σε ασθενείς που πάσχουν από διαβήτη να αποφεύγουν την κατανάλωση φρουκτόζης που εμπεριέχεται σε πολλά διατροφικά προϊόντα.

Ωστόσο, οι προειδοποιήσεις του BfR δεν ισχύουν μόνο για τους διαβητικούς. «Μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης προκαλούν επιπτώσεις στη λειτουργία του μεταβολισμού όλων των ανθρώπων, επειδή η φρουκτόζη συμβάλλει στην ταχύτερη και σε μεγαλύτερες ποσότητες παραγωγή λιπαρών οξέων συγκριτικά με την κοινή ζάχαρη», υπογραμμίζει ο Στέφαν Μπίσοφ, διευθυντής του Ινστιτούτου Διατροφικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου του Χόενχαϊμ.

Ωστόσο, ο κίνδυνος που απορρέει από την υπερβολική κατανάλωση φρουκτόζης, δεν αφήνει ανεπηρέαστους ούτε τους υγιείς ανθρώπους.
Ακόμη και αυτοί ενδέχεται να υποστούν βλάβες στην υγεία τους έπειτα από μακροχρόνια και συστηματική κατανάλωση της συγκεκριμένης ουσίας.

Μεταξύ άλλων αρνητικών, η φρουκτόζη μπορεί να αλλάξει τις τιμές των λιπιδίων που περιέχονται στο αίμα και να συμβάλει στο σχηματισμό πρωτεϊνών που προκαλούν αγγειακές βλάβες.

Τα προϊόντα ειδικά για διαβητικούς έχουν αποσυρθεί στο μεταξύ από τα ράφια των γερμανικών σούπερ μάρκετ, ωστόσο η φρουκτόζη εξακολουθεί να κρύβεται στα συστατικά πολλών κοινών διατροφικών προϊόντων όπως είναι για παράδειγμα τα έτοιμα γεύματα και τα αναψυκτικά.

Πολύ συχνά μάλιστα, τεχνητά επεξεργασμένη φρουκτόζη περιέχεται σε γιαούρτι, παγωτό, κονσέρβες, σάλτσες ντομάτας (κέτσαπ) και πολλά άλλα προϊόντα διατροφής που καταναλώνονται κατά κόρον στην καθημερινότητα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τι λάθος κάνεις με το φαγητό και μπλοκάρεις την πρόοδο σου στην προπόνηση

Τα ευεργετικά οφέλη της βρώμης στην υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η υγιεινή διατροφή βοηθά τον πλανήτη

Υγιεινή διατροφή περιβάλλον: Σχεδόν όλες οι τροφές που σχετίζονται με καλύτερη υγεία έχουν τις μικρότερες συνέπειες για το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή και τους φυσικούς πόρους όπως το νερό.

Τρία απλά βήματα που θα σε βοηθήσουν να μειώσεις το βάρος σου

Απώλεια βάρους: Στη ζωή του κάθε ανθρώπου υπάρχουν περίοδοι, που δημιουργείται η ανάγκη άμεσης απώλειας βάρος. Είτε για αισθητικούς, είτε για ιατρικούς σκοπούς, όταν ξεκινά μια πιο επιθετική προσπάθεια μείωσης βάρους είναι απαραίτητο να έχει ορισμένο χρόνο εφαρμογής, χωρίς να παρατείνεται.

Λόγοι για την ένταξη της πρωτεΐνης στο καθημερινό διατροφικό σας πρόγραμμα

Μια από τις συνέπειες του χρόνου είναι ότι οι μύες μας σταδιακά ατροφούν και αυτό είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους μειώνεται η ποιότητα της ζωής του ατόμου καθώς έτσι τραυματίζεται πιο εύκολα.

Εύκολη συνταγή για σπιτική μαγιονέζα χωρίς γλουτένη

Διατροφή: Παραδοσιακά, η μαγιονέζα μπορεί να παρασκευαστεί από φυσικά συστατικά που δεν περιέχουν γλουτένη, συχνά, ωστόσο, προστιθέμενα μπαχαρικά ή υλικά θα μπορούσαν να κάνουν την κοινή μαγιονέζα της αγοράς ακατάλληλη για εκείνους που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Εάν, λοιπόν, θέλετε να αποφύγετε τους εξονυχιστικούς ελέγχους στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ, μπορείτε να παρασκευάσετε εύκολα στο σπίτι τη δική σας μαγιονέζα και να διασφαλίσετε ότι δεν θα περιέχει γλουτένη.

Τα ευεργετικά οφέλη του γκρέιπφρουτ

Γκρέιπφρουτ: Το γκρέιπφρουτ είναι ένα εσπεριδοειδές με γεύση που μπορεί να κυμαίνεται από γλυκόπικρο έως ξινό. Περιέχει μια σειρά από βασικές βιταμίνες και μέταλλα. Οι άνθρωποι μπορούν να καταναλώσουν ολόκληρα τα φρούτα ή ως χυμό ή πολτό.

Η χημεία του τσαγιού

Τσάι: Ποιο είναι το πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό; Θα τολμήσουμε να πούμε ότι η απάντηση είναι το τσάι. Είναι γνωστό ότι οι αρχαίοι πολιτισμοί το έπιναν. Ωστόσο, οι πρώτες περιγραφές στη βιβλιογραφία για τη χρήση του τσαγιού χρονολογούνται περίπου 300 χρόνια πριν.