Διατροφή

Eco-living: Οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση εποχιακών τροφίμων

Eco-living: Οφέλη για την υγεία από την κατανάλωση εποχιακών τροφίμων

Eco-living: Η κατανάλωση εποχιακών τροφίμων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την υγεία σας, καθώς και την ευημερία του πλανήτη.

Η κατανάλωση εποχιακών τροφίμων είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βελτιώσετε την υγεία σας, καθώς και την ευημερία του πλανήτη. Τα εποχιακά τρόφιμα είναι αυτά που καλλιεργούνται και συλλέγονται κατά τη διάρκεια της φυσικής καλλιεργητικής περιόδου τους (στην αιχμή της ωρίμανσης τους), αντί να αναγκάζονται να αναπτυχθούν σε αφύσικες συνθήκες ή να αποστέλλονται από μακρινά μέρη. Συχνά είναι πιο πυκνά σε θρεπτικά συστατικά και έχουν καλύτερη γεύση από τα τρόφιμα που καλλιεργούνται εκτός εποχής.

Κάνουν καλό στην υγεία σας

Τα εποχιακά τρόφιμα συλλέγονται στο αποκορύφωμα της ωρίμανσης τους, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να προσφέρουν περισσότερα οφέλη για την υγεία από τα τρόφιμα που καλλιεργούνται εκτός εποχής. Όταν τα τρόφιμα καλλιεργούνται εκτός εποχής, συχνά πρέπει να μεταφέρονται σε μεγάλες αποστάσεις, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια θρεπτικών συστατικών. Επιπλέον, τα τρόφιμα που καλλιεργούνται εκτός εποχής συχνά καλλιεργούνται σε τεχνητά περιβάλλοντα ή υποβάλλονται σε επεξεργασία με χημικές ουσίες για να τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν, γεγονός που μπορεί να μειώσει περαιτέρω την περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά.

Τρώγοντας εποχιακά τρόφιμα, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε τη μέγιστη ποσότητα θρεπτικών συστατικών από το φαγητό σας. Το καλοκαίρι, μπορείτε να απολαύσετε μούρα, πλούσια σε αντιοξειδωτικά και άλλα θρεπτικά συστατικά. Μπορεί να απολαύσετε την καλοσύνη μιας κολοκύθας κατά τη διάρκεια του χειμώνα, η οποία είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και βιταμίνη Α. Τρώγοντας μια ποικιλία εποχιακών τροφών, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε ένα ευρύ φάσμα θρεπτικών συστατικών που χρειάζεται το σώμα σας για να παραμείνει υγιές.

Έχουν καλύτερη γεύση

Τα εποχιακά τρόφιμα είναι συχνά πιο γευστικά από τα τρόφιμα που καλλιεργούνται εκτός εποχής. Γνωρίζατε ότι τα τρόφιμα εκτός εποχής μαζεύονται πριν ωριμάσουν πλήρως; Κατά συνέπεια, μπορεί να χαθεί η γεύση και η υφή. Επιπλέον, τα τρόφιμα που καλλιεργούνται εκτός εποχής συχνά καλλιεργούνται σε τεχνητά περιβάλλοντα ή υποβάλλονται σε επεξεργασία με χημικές ουσίες για να τους βοηθήσουν να αναπτυχθούν, γεγονός που μπορεί να μειώσει περαιτέρω τη γεύση τους.

Τρώγοντας εποχιακά φαγητά, μπορείτε να απολαύσετε την πλήρη γεύση του φαγητού σας. Για παράδειγμα, το καλοκαίρι, μπορείτε να απολαύσετε γλυκά, ζουμερά ροδάκινα που ξεχειλίζουν από γεύση. Μπορείτε να απολαύσετε τραγανά, τάρτα μήλα που είναι ιδανικά για ψήσιμο κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Τρώγοντας τροφές που είναι της εποχής, μπορείτε να απολαύσετε τη φυσική γεύση του φαγητού σας χωρίς πρόσθετα χημικά ή τεχνητές γεύσεις.

Είναι φιλικά προς το περιβάλλον

Η εποχική διατροφή είναι καλύτερη και για το περιβάλλον! Όταν τα τρόφιμα καλλιεργούνται εκτός εποχής και μεταφέρονται σε μεγάλες αποστάσεις, οδηγεί σε σημαντική ποσότητα εκπομπών άνθρακα. Επιπλέον, τα τρόφιμα που καλλιεργούνται εκτός εποχής συχνά καλλιεργούνται σε τεχνητό περιβάλλον, γεγονός που μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στη φύση. Τρώγοντας εποχιακά τρόφιμα, μπορείτε να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα και να συμβάλετε στην προστασία του περιβάλλοντος.

Είναι προσιτά

Τα εποχιακά προϊόντα είναι συχνά λιγότερο ακριβά από τα προϊόντα εκτός εποχής, καθώς δεν απαιτούν ακριβή μεταφορά ή αποθήκευση. Επιπλέον, όταν τα προϊόντα είναι στην εποχή τους, υπάρχει συχνά μια αφθονία, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα φρούτα βοηθούν στην πέψη

6 τροφές που ενισχύουν φυσικά την ντοπαμίνη

Κάντε αποτοξίνωση μετά τις ημέρες του Πάσχα

Τι είναι το Gut Hacking και τι προτείνουν οι διαιτολόγοι;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Γιατί το χαμομήλι θεωρείται ένα από τα καλύτερα βότανα;

Χαμομήλι: Το χαμομήλι είναι ένα ευέλικτο βότανο με ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων για την υγεία, από την προώθηση της χαλάρωσης και του καλύτερου ύπνου έως την υποστήριξη της υγείας του πεπτικού συστήματος, τη φροντίδα του δέρματος και πολλά άλλα.

Πόσο σημαντικά είναι τα μούρα για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου;

Μούρα: Η ενσωμάτωση μιας ποικιλίας μούρων στη διατροφή σας, είτε φρέσκα, κατεψυγμένα ή ως μέρος smoothies, σαλάτας ή επιδόρπιων, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αποκομίσετε αυτά τα οφέλη για την υγεία.

Μια υπέροχη vegan συνταγή με κουνουπίδι

Κουνουπίδι σουσάμι: Δεν χρειάζεστε πολλά και πολύπλοκα συστατικά για μπουκιές από κουνουπίδι με σουσάμι. Πρόκειται για μια Vegan συνταγή, που μπορούν να απολαύσουν όλοι.