Διατροφή

Διατροφή: Πώς θα πάρετε τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεστε [vid]

Διατροφή: Πώς θα πάρετε τις βιταμίνες και τα μέταλλα που χρειάζεστε [vid]

Διατροφή: Είναι γνωστό πως αυτό που τρώτε μπορεί να επηρεάσει την υγεία, την ενέργεια και την ευημερία σας με πολλούς τρόπους. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό μιας καλής διατροφής είναι η ποικιλία.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η ποικιλία είναι το αλατοπίπερο της ζωής. Μια ισορροπημένη διατροφή περιλαμβάνει ποικιλία τροφών που είναι πηγή σημαντικών βιταμινών, μετάλλων και άλλων θρεπτικών συστατικών. Η κατανάλωση του σωστού μείγματος βιταμινών και μετάλλων θα σας βοηθήσει να νιώσετε και να φαίνεστε καλύτερα σε οποιαδήποτε ηλικία.

  • Ο κανόνας των πολύχρομων γευμάτων

Για να βεβαιωθείτε ότι το πρόγραμμα διατροφής σας περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε, επιλέξτε ένα ουράνιο τόξο από πολύχρωμα τρόφιμα. Οι χρωστικές που δίνουν στα τρόφιμα το χρώμα τους είναι επίσης οι θρεπτικές ουσίες που μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρκίνου και χρόνιων παθήσεων.

Φυσικά, τα τρόφιμα με τη περισσότερη «χρωστική ουσία» είναι κυρίως τα φρούτα και τα λαχανικά. Να λοιπόν ένας ακόμη λόγος για να γεμίσετε το πιάτο σας με αυτά τα σούπερ φαγητά που είναι γεμάτα φυτικές ίνες, έχουν λίγες θερμίδες και λιπαρά. Τα φρούτα και τα λαχανικά μπορούν να μειώσουν τις ελεύθερες ρίζες – ασταθή μόρια στο σώμα που καταστρέφουν τα κύτταρα και πιστεύεται ότι συμβάλλουν στην ανάπτυξη πολλών ασθενειών.

  • Βιταμίνες και Αντιοξειδωτικά

Μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά έχει συνδεθεί με μια σειρά από δραστηριότητες που προάγουν την υγεία και καταπολεμούν τις ασθένειες στο σώμα. Τα αντιοξειδωτικά (E, C και A, μαζί με το σελήνιο) και η βιταμίνη D είναι επίσης γνωστό ότι βοηθούν στην καταπολέμηση των δυσάρεστων ελεύθερων ριζών – αιτία πολλών ασθενειών.

Ακολουθεί μια λίστα με πλούσια σε αντιοξειδωτικά τρόφιμα:

  1. Βιταμίνη Α και β-καροτένιο: Κολοκύθα, καρότα, σπανάκι, γλυκοπατάτες, πεπόνια, σκούρα πράσινα σαλατικά και μάνγκο.
  2. Βιταμίνη C: Εσπεριδοειδή, φράουλες, πιπεριές, κουνουπίδι, μπρόκολο, ντομάτες, γλυκοπατάτες, σπαράγγια.
  3. Βιταμίνη Ε: Φυτικό έλαιο, αμύγδαλα, δημητριακά ολικής αλέσεως, φύτρο σιταριού, γλυκοπατάτες.
  4. Σελήνιο: Σολομός, μπακαλιάρος.

Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που ζουν στις βόρειες χώρες μπορεί να εχούν χαμηλά επίπεδα βιταμινής D. Χωρίς επαρκή βιταμίνη D, το σώμα σας δεν μπορεί να απορροφήσει σωστά το ασβέστιο. Σύμφωνα με μια πρόσφατη ελβετική μελέτη, οι ηλικιωμένοι μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο τραυματισμού από πτώσεις με συμπλήρωμα βιταμίνης D.Η καλύτερη πηγή βιταμίνης D είναι ο ήλιος. Άλλες καλές πηγές περιλαμβάνουν:

  1. Χυμοί πορτοκαλιού. Οι εταιρείες παραγωγής χυμών προσθέτουν τώρα στα προϊόντα τους, τόσο ασβέστιο όσο και βιταμίνη D για καλύτερη απορρόφηση.
  2. Σολομός και σκουμπρί
  3. Αυγά

Δείτε στο παρακάτω βίντεο όσα πρέπει να γνωρίζετε για την βιταμίνη D και τη συμβολή της στην καλή απορρόφηση του ασβεστίου:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ KAI ΥΓΕΙΑ: 6 Συμβουλές για μείωση βάρους

Οι φυτικές τροφές μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων [vid]

Διατροφή και υγεία: Το μυστικό για ευτυχισμένη ζωή.

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι είναι το καλαμποκάλευρο και ποια η θρεπτική του αξία

Άμυλο καλαμποκιού: Για να φτιάξουν άμυλο καλαμποκιού, που μερικές φορές αποκαλείται άμυλο αραβοσίτου, οι αγρότες διαχωρίζουν πρώτα το πίτουρο, το φύτρο και το ενδοσπέρμιο των κόκκων του καλαμποκιού. Στη συνέχεια, το άμυλο από το ενδοσπέρμιο των πυρήνων εξάγεται μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται υγρή άλεση. Τέλος, το καλαμποκάλευρο αποξηραίνεται και συσκευάζεται. Το άμυλο καλαμποκιού θεωρείται τρόφιμο υψηλής επεξεργασίας. Εκτός από το ότι χρησιμοποιείται ως κοινό πρόσθετο τροφίμων, το καλαμποκάλευρο έχει πολλές εμπορικές χρήσεις. Μπορεί να βρεθεί σε μπαταρίες, βρεφική πούδρα, βιοπλαστικά, σπίρτα και καλλυντικά.

Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στη στήριξη των σωματικών λειτουργιών

Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στη στήριξη των σωματικών λειτουργιών καθιστά σημαντική την ισορροπία τους στον οργανισμό, είτε μέσω συμπληρωμάτων είτε μέσω μιας διατροφής πλούσιας σε τροφές φυτικής προέλευσης. Η ανισορροπία ηλεκτρολυτών συνήθως οφείλεται σε κακή διατροφή, διάρροιες, εμετούς ή υπερβολικό ιδρώτα.

Τολμάτε να δοκιμάσετε μοσχάρι ταρτάρ;

Μοσχάρι ταρτάρ: Η αυθεντική γεύση του μοσχαριού αναδεικνύεται αρμονικά μέσα από αυτή την συνταγή για beef tartare. Είναι 100% ασφαλής για κατανάλωση και υπόσχεται να σας εκπλήξει γαστρονομικά από την πρώτη μπουκιά.