Διατροφή

Διατροφή πεπτικό σύστημα: Τροφές που καταπολεμούν το φούσκωμα

Διατροφή πεπτικό σύστημα: Τροφές που καταπολεμούν το φούσκωμα

Διατροφή πεπτικό σύστημα: Υπάρχουν τρόφιμα που ενισχύουν το φούσκωμα που νιώθουμε στο στομάχι, ενώ άλλα πάλι βοηθούν την πέψη και προλαμβάνουν προβλήματα.

Αισθάνεστε κι εσείς σαν παραφουσκωμένο μπαλόνι που είναι έτοιμο να σκάσει, χωρίς ουσιαστικό λόγο; Η λέξη άβολα είναι μάλλον πολύ λίγη για να περιγράψει την κοιλιακή σας κρίση. Θα αναρωτιέστε αν υπάρχει κάποιος τρόπος να νιώσετε ανακούφιση. Η απάντηση είναι θετική και η λύση μπορεί να βρίσκεται στο ντουλάπι ή στο ψυγείο σας, αφού ορισμένες τροφές μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του φουσκώματός σας, αντιμετωπίζοντας τα πεπτικά προβλήματα που κρύβονται πίσω από τη δυσάρεστη αυτή κατάσταση.  Ας ανοίξουμε λοιπόν τα ντουλάπια μας! 

Πώς λοιπόν, κάποιες τροφές μπορούν να ανακουφίσουν το φούσκωμα; 

Και τι τροφοδοτεί όλο αυτό το φούσκωμα;  Πιθανότατα, συνδέεται με εσωτερικά αέρια που συσσωρεύονται στο σώμα σας, λόγω λόγω δυσκοιλιότητας. Η φυσιολογική κίνηση του εντέρου μπορεί να επιτευχθεί προσαρμόζοντας αυτά που τρώτε και πίνετε. Βεβαιωθείτε ότι το πιάτο σας περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες και ότι καταναλώνετε αρκετό νερό. Οι φυτικές ίνες βοηθούν το φαγητό να περάσει από το πεπτικό σας σύστημα και αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό καθώς, αν η διαδικασία δεν γίνει με τον κατάλληλο ρυθμό, μετά θα έχετε δυσκοιλιότητα, ενώ αν γίνει πολύ γρήγορα, το αποτέλεσμα είναι διάρροια.

Δύο τύποι φυτικών ινών κρατούν τα πράγματα εντός χρονοδιαγράμματος:

  • Οι διαλυτές φυτικές ίνες σχηματίζουν ένα κολλώδες τζελ στο πεπτικό σας σύστημα, το οποίο επιβραδύνει την κυκλοφορία των τροφών στο σύστημά σας. Αυτό βοηθά στην προσθήκη όγκου στα κόπρανα ώστε να είναι λίγο πιο συμπαγή.
  •  Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες, συγκρατούνται στο νερό για να κάνουν τα κόπρανα πιο μαλακά βοηθώντας στη διέλευση τους.

 

Πώς βοηθά η ενυδάτωση;

Τα υγρά συνεργάζονται με τις φυτικές ίνες για να διατηρούν τη σωστή λειτουργία του πεπτικού σας συστήματος. Το να διατηρείτε το σώμα σας ενυδατωμένο παρέχει το νερό που μαλακώνει τα κόπρανα. Ποιες τροφές λοιπόν μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση του φουσκώματος; Η αφθονία διαφορετικών τροφίμων μπορεί να κρατήσει το έντερο σας υγιές και ταυτόχρονα να βοηθήσει την πέψη να λειτουργεί αποτελεσματικά.  

Πιο συγκεκριμένα για να αποφύγετε το φούσκωμα, δοκιμάστε τις παρακάτω τροφές: 

  • Κινόα
  • Πλιγούρι βρώμης
  • Πράσινο τσάι
  • Ανανάς
  • Παπαγια
  • Καρπούζι
  • Σέλινο 
  • Αγγούρια 
  • Τζίντζερ
  • Μήλα
  • Μούρα
  • Γιαούρτι 
  • Κεφίρ

Άλλη μια συμβουλή για να αποφύγετε το φούσκωμα

Η κατανάλωση  φαγητού από τις κατάλληλες για εσάς οικογένειες τροφίμων, είναι σημαντική για την πρόληψη του φουσκώματος, αλλά είναι επίσης σημαντικό να τρώτε αργά. Το να καταβροχθίζετε τα γεύματά σας μπορεί να γεμίσει με αέρα το στομάχι σας, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αυτή την αίσθηση παραφουσκωμένου μπαλονιού. 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Χάστε τα κιλά των διακοπών σε λίγες ημέρες

Συμπτώματα και αντιμετώπιση του καρκίνου λεπτού εντέρου

Πώς σχετίζεται ο ιός HIV με το μικροβίωμα;

Δοκιμάστε μπιφτέκια σολομού με βρώμη

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Βελγικό μοσχάρι Carbonnade με μπύρα

Μοσχάρι Carbonnade a la Flamande: Ταξιδεύουμε στο Βέλγιο και δοκιμάζουμε το εμβληματικό μοσχάρι carbonnade, παραδοσιακά μαγειρεμένο με τοπική μπύρα.

Τα προτερήματα της πρωτεΐνης στο πρωινό σας

Πρωινό πρωτεΐνη: Επιβραδύνοντας την απορρόφηση των υδατανθράκων και ενισχύοντας το αίσθημα του κορεσμού, η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη στα πλαίσια ενός υγιεινού πρωινού.

Γιατί νιώθουμε συνέχεια πεινασμένοι όλη την ημέρα;

Πείνα ακόρεστη: Ακόμα και αν έχουμε φάει, μερικές φορές αισθανόμαστε ότι πεινάμε πολύ. Αντί να καταφύγουμε σε υπερκατανάλωση, μπορούμε να εντρυφήσουμε στα βαθύτερα αίτια αυτής της ακόρεστης πείνας.

Οι θαυματουργές ιδιότητες του καρότου και στα φύλλα του

Φύλλα καρότου: Όλοι γνωρίζουμε για τις εξαιρετικές ιδιότητες του καρότου, καθώς και για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Εξίσου υγιεινά όμως είναι και τα φύλλα καρότου, τα οποία συχνά παραβλέπουμε.

Τα οφέλη των αμυλούχων τροφών για την υγεία

Άμυλο διατροφή: Το άμυλο είναι η πιο σημαντική πηγή ενέργειας για τον άνθρωπο. Το σώμα αφομοιώνει το άμυλο μεταβολίζοντας το σε γλυκόζη, η οποία περνά στην κυκλοφορία του αίματος και κυκλοφορεί στο σώμα. Η γλυκόζη τροφοδοτεί σχεδόν κάθε κύτταρο, ιστό και όργανο του σώματος.