Διατροφή

Δίαιτα χωρίς λακτόζη : Οι τροφές που πρέπει να αποφύγετε

Δίαιτα χωρίς λακτόζη : Οι τροφές που πρέπει να αποφύγετε

Δίαιτα χωρίς λακτόζη : Η διατροφή χωρίς λακτόζη είναι ένα συνηθισμένο πρότυπο διατροφής που εξαλείφει ή περιορίζει τη λακτόζη, έναν τύπο ζάχαρης στο γάλα.

Η λακτόζη είναι ένας τύπος απλής ζάχαρης που βρίσκεται φυσικά στο γάλα και στα γαλακτοκομικά προϊόντα. Συνήθως διασπάται από τη λακτάση, ένα ένζυμο στο λεπτό έντερο. Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι δεν μπορούν να παράγουν λακτάση, γεγονός που οδηγεί σε αδυναμία πέψης της λακτόζης στο γάλα. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι περίπου το 65% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει δυσανεξία στη λακτόζη , πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούν να αφομοιώσουν τη λακτόζη .

Για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, η κατανάλωση προϊόντων που περιέχουν λακτόζη μπορεί να προκαλέσει ανεπιθύμητες ενέργειες όπως πόνο στο στομάχι, φούσκωμα και διάρροια.

Τρόφιμα προς αποφυγή

Γαλακτοκομικά προϊόντα

  • Ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν χαμηλές ποσότητες λακτόζης και μπορούν να γίνουν ανεκτά από πολλά άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη.
  • Το βούτυρο περιέχει μόνο ίχνη και είναι απίθανο να προκαλέσει συμπτώματα για εκείνους με δυσανεξία στη λακτόζη, εκτός εάν καταναλώνονται πολύ υψηλές ποσότητες. Συγκεκριμένα, το διαυγές βούτυρο δεν περιέχει σχεδόν καθόλου λακτόζη .
  • Εν τω μεταξύ, ορισμένοι τύποι γιαουρτιού περιέχουν ευεργετικά βακτήρια που μπορούν να βοηθήσουν στην πέψη της λακτόζης .
  • Άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα που συχνά περιέχουν χαμηλές ποσότητες λακτόζης περιλαμβάνουν κεφίρ, σκύρα, ηλικιωμένα ή σκληρά τυριά και βαριά κρέμα .

Αν και αυτά τα τρόφιμα μπορεί να είναι καλά ανεκτά από εκείνους με ήπια δυσανεξία στη λακτόζη, τα άτομα με αλλεργία στο γάλα ή εκείνα που αποφεύγουν τη λακτόζη για άλλους λόγους μπορεί να θέλουν να εξαλείψουν αυτά τα συστατικά από τη διατροφή τους.

Ακολουθούν ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα που μπορεί να θέλετε να αποφύγετε ως μέρος μιας διατροφής χωρίς λακτόζη:

  • γάλα – όλοι οι τύποι αγελαδινού γάλακτος, κατσικίσιο γάλα και βουβάλου
  • τυρί – ειδικά μαλακά τυριά, όπως τυρί κρέμας, τυρί cottage, μοτσαρέλα και ρικότα
  • βούτυρο
  • γιαούρτι
  • παγωτό, παγωμένο γιαούρτι και σερβέτο με βάση τα γαλακτοκομικά προϊόντα
  • βουτυρόγαλα
  • κρέμα γάλακτος
  • χτυπημένη κρέμα

Έτοιμα τρόφιμα

Εδώ είναι μερικά τρόφιμα που μπορεί να περιέχουν λακτόζη:

  • γεύματα ευκολίας
  • στιγμιαία μίξη πατάτας
  • σάλτσες με κρέμα ή τυριά, σούπες και σάλτσες
  • ψωμί, τορτίγιες, κράκερ και μπισκότα
  • ψημένα προϊόντα και επιδόρπια
  • κρεμ λαχανικά
  • καραμέλες, συμπεριλαμβανομένων σοκολατών και ζαχαροπλαστικών
  • βάφλα, τηγανίτα, μάφιν και μείγματα κέικ
  • Δημητριακά πρωινού
  • επεξεργασμένα κρέατα, συμπεριλαμβανομένων χοτ ντογκ, μπέικον, λουκάνικο και αλλαντικά
  • στιγμιαίος καφές
  • σάλτσες σαλάτας
  • αρωματισμένα πατατάκια

Ακολουθεί βίντεο για την λακτόζη

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ορός Προσώπου : Τα οφέλη του στην επιδερμίδα

Επανεξετάζεται το πλαίσιο λειτουργίας της εστίασης - Τι θα γίνει με τους κλειστούς χώρους

Χαμηλή λίμπιντος Άνδρες : Αίτια που συμβαίνει

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσο καλό μας κάνουν τα vegan φαγητά;

Vegan διατροφή: Μια vegan διατροφή αποκλείει όλα τα ζωικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων του κρέατος, των γαλακτοκομικών και των αυγών. Όταν οι άνθρωποι την ακολουθούν σωστά, μια vegan δίαιτα μπορεί να είναι εξαιρετικά θρεπτική, να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών και να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Είναι ασφαλής η απόψυξη στα μικροκύματα;

Απόψυξη μικροκύματα: Η χρήση του φούρνου μικροκυμάτων σας για την απόψυξη των τροφίμων είναι ασφαλής, αλλά πρέπει να μαγειρέψετε το φαγητό αμέσως μετά την ολοκλήρωση της απόψυξης, για να μην αναπτυχθούν επιβλαβή βακτήρια.

Πόσα ροφήματα με καφεΐνη μπορούν να προκαλέσουν ημικρανία;

Καφές ημικρανία: Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι άνθρωποι που έπιναν τρία ή περισσότερα ροφήματα με καφεΐνη είχαν υψηλότερες πιθανότητες να αναπτύξουν πονοκέφαλο την επόμενη μέρα, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η ποσότητα καφεΐνης δεν σταμάτησε την ημικρανία. 

Καιρός να εμπιστευτείτε τις αισθήσεις σας και να μαγειρέψετε!

Διαισθητική μαγειρική: Μην δεσμεύεστε από την αλληλουχία βημάτων μιας συνταγής, ούτε από την στείρα αναπαραγωγή υλικών. Προσαρμόστε κάθε πιάτο στα γούστα σας, έχοντας εμπιστοσύνη στις αισθήσεις σας!

Νόστιμο σάντουιτς για τη δουλειά

Σνακ: Φτιάξτε ένα νόστιμο, υγιεινό και vegan σνακ για την εργασία σας ή τη βόλτα σας. Γνωρίστε πώς να τρώτε υγιεινά, χωρίς να στερείστε τις λαχταριστές γεύσεις.

5 τροφές που μειώνουν την πίεση

Υπέρταση: Η αλλαγή της διατροφής μπορεί να μειώσει σημαντικά την υψηλή πίεση, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Παρακάτω θα βρείτε 5 τροφές που συνίσταται να καταναλώνετε καθημερινά.

Φτιάξτε το πιο νόστιμο παγωτό φράουλα!

Παγωτό: Το παγωτό είναι η καλύτερη επιλογή γλυκού για το καλοκαίρι! Μπορείς να το απολαύσεις στην ξαπλώστρα σου, στη βόλτα σου ή και στο σπίτι σου με την παρέα σου!