Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Αυγά: Γιατί τα αυγά αποτελούν βασικό συστατικό της διατροφή μας;

Αυγά: Γιατί τα αυγά αποτελούν βασικό συστατικό της διατροφή μας;

Αυγά: Τα αυγά είναι πλούσια σε πολλά θρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία της καρδιάς, όπως η βεταΐνη και η χολίνη.

Oι άνθρωποι απολαμβάνουν και τρέφονται με αυγά. Τόσο το ασπράδι όσο και ο κρόκος του αυγού είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων πρωτεϊνών, βιταμινών και μετάλλων. Ο κρόκος περιέχει λιποδιαλυτές βιταμίνες (όπως βιταμίνες D και E) και απαραίτητα λιπαρά οξέα. ενώ το μεγαλύτερο μέρος της πρωτεΐνης βρίσκεται στο ασπράδι του αυγού.

Προσθέστε τα αυγά στο γεύμα σας

Τα αυγά είναι ένα σημαντικό και ευέλικτο συστατικό για το μαγείρεμα και η ιδιαίτερη χημική τους σύνθεση είναι το κλειδί για πολλές σημαντικές αντιδράσεις ψησίματος. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι αυγών, με το πιο κοινό να είναι το κοτόπουλο, ενώ πιο γκουρμέ επιλογές μπορεί να περιλαμβάνουν πάπια, χήνα και ορτύκια.

Ανακαλύψτε την πλήρη γκάμα οδηγών για οφέλη για την υγεία ή δείτε μερικές από τις καλύτερες συνταγές με αυγά, από το brunch μας με μανιτάρια μέχρι τη σαλάτα μας με αυγά και φακές με ταμάρι και κάρδαμο.

Τα 5 κορυφαία οφέλη των αυγών για την υγεία

1. Εξαιρετικά θρεπτικό

Τα ολόκληρα αυγά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, προμηθεύοντας σχεδόν κάθε θρεπτικό συστατικό που χρειάζεστε. Είναι χρήσιμες πηγές ορισμένων από τα δύσκολα προσλαμβανόμενα θρεπτικά συστατικά όπως οι βιταμίνες D και B12 καθώς και το μεταλλικό ιώδιο. Τα αυγά θεωρούνται ως «πλήρης» πηγή πρωτεΐνης καθώς περιέχουν και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα, τα οποία πρέπει να λαμβάνουμε από τη διατροφή μας.

Επιπλέον, εάν επιλέξετε μάρκες εμπλουτισμένες με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, λόγω της διατροφής που ταΐζουν τα κοτόπουλα, θα επωφεληθείτε από υψηλότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα καθώς και λιποδιαλυτές βιταμίνες όπως οι βιταμίνες Α και Ε.

2. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία της καρδιάς

Τα αυγά είναι πλούσια σε πολλά θρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία της καρδιάς, όπως η βεταΐνη και η χολίνη. Μια μελέτη σχεδόν μισού εκατομμυρίου ανθρώπων στην Κίνα δείχνει ότι η κατανάλωση ενός αυγού την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού, αν και οι ειδικοί τονίζουν ότι τα αυγά πρέπει να καταναλώνονται ως μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής για να είναι ωφέλιμα.

3. Πηγή χολίνης

Τα αυγά είναι μια από τις καλύτερες διατροφικές πηγές χολίνης. Αυτή η ελάχιστα πολυσυζητημένη θρεπτική ουσία χρειάζεται από όλους μας για το σχηματισμό των κυτταρικών μεμβρανών και για τη λειτουργία του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της μνήμης. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, όταν η επαρκής παροχή χολίνης είναι απαραίτητη για τη φυσιολογική ανάπτυξη του εγκεφάλου.

4. Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία των ματιών

Καθώς μεγαλώνουμε, είναι φυσιολογικό η όρασή μας να αρχίζει να επιδεινώνεται, αλλά υπάρχουν ορισμένα χρήσιμα θρεπτικά συστατικά, που λαμβάνονται από μια ισορροπημένη διατροφή, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στην υποστήριξη της υγείας των ματιών. Τα αυγά είναι ένα παράδειγμα τροφής φιλικής προς τα μάτια. Ο κρόκος περιέχει μεγάλες ποσότητες καροτενίων, με ιδιαίτερη σημασία η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη, που είναι σημαντικές για την πρόληψη της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη. Τα αυγά είναι επίσης πηγή βιταμίνης Α που είναι το κλειδί για την καλή όραση.

5. Μπορεί να υποστηρίξει τη διαχείριση βάρους

Τα αυγά είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, η οποία είναι πιο χορταστική από λίπος ή υδατάνθρακες. Ως διατροφική επιλογή, τα αυγά έχουν καλή βαθμολογία, καθώς είναι υψηλά στον δείκτη κορεσμού, ένα μέτρο για το πόσο χορταστικό είναι ένα φαγητό. Στην πραγματικότητα, μελέτες δείχνουν ότι ένα πρωινό με αυγά είναι πιο συντηρητικό από το ισοδύναμο πρωινό με υδατάνθρακες και, επιπλέον, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πρόσληψης θερμίδων αργότερα μέσα στην ημέρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Προσθέστε τις φράουλες στην ανοιξιάτικη διατροφή σας

Είναι συνετή η χρήση θαλασσινού νερού στο μαγείρεμα;

5 τροφές που είναι καλύτερα να αποφύγετε πριν τις 10 π.μ.

Φτιάξτε γεμιστές πιπεριές για όλη την οικογένεια

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Έχει σημασία τι τρώτε ή πίνετε πριν κοιμηθείτε;

Το να έχεις πολλή τροφή στο στομάχι σου πριν τον ύπνο μπορεί να ανακατευθύνει τη ροή του αίματος προς το έντερο για να αφομοιώσει το φαγητό, που σημαίνει ότι υπάρχει λιγότερη ροή αίματος στον εγκέφαλό σου.

Στήθος κοτόπουλου: Σύμμαχος κατά της κατάθλιψης;

Στήθος κοτόπουλου: Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα στήθη κοτόπουλου από μόνα τους δεν είναι θεραπεία για την κατάθλιψη. Ωστόσο, μπορεί να είναι ένα χρήσιμο διατροφικό εργαλείο ως μέρος μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης για τη διαχείριση των συμπτωμάτων.

Ποιες τροφές μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρκίνου;

Περιορίζοντας την κατανάλωση επεξεργασμένων κρεάτων, ζάχαρης και καπνιστών ή τηγανητών τροφίμων, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο καρκίνου και να κάνετε σημαντικά βήματα προς μια πιο υγιεινή ζωή.

Close Icon