Διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο: Τι είναι το ανθεκτικό άμυλο και γιατί είναι σημαντικό για την υγεία μας

Ανθεκτικό άμυλο: Τι είναι το ανθεκτικό άμυλο και γιατί είναι σημαντικό για την υγεία μας

Ανθεκτικό άμυλο: Η ποσότητα του ανθεκτικού αμύλου αλλάζει με τη θερμότητα. Η βρώμη και οι πράσινες μπανάνες χάνουν μέρος του ανθεκτικού αμύλου τους όταν μαγειρεύονται. Ένας άλλος τύπος ανθεκτικού αμύλου παρασκευάζεται κατά τη διαδικασία μαγειρέματος και ψύξης. Το μαγειρεμένο ρύζι που έχει ψυχθεί έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε ανθεκτικό άμυλο από το ρύζι που μαγειρεύτηκε και δεν ψύχθηκε.

Μπορεί να έχετε ήδη ακούσει για το ανθεκτικό άμυλο. Ίσως ότι είναι καλό για την απώλεια βάρους και τον έλεγχο της γλυκόζης. Αν δεν το έχετε ακούσει, παρακάτω μπορείτε να μάθετε περισσότερα. Ας ξεκινήσουμε με τον ορισμό. Το ανθεκτικό άμυλο είναι ένας υδατάνθρακας που αντιστέκεται στην πέψη στο λεπτό έντερο και ζυμώνεται στο παχύ έντερο. Καθώς οι ίνες ζυμώνονται, δρουν ως πρεβιοτικά και τροφοδοτούν τα καλά βακτήρια στο έντερο. Υπάρχουν διάφοροι τύποι ανθεκτικού αμύλου. Ταξινομούνται με βάση τη δομή ή την πηγή τους. Περισσότεροι από ένας τύποι ανθεκτικού αμύλου μπορεί να υπάρχουν σε ένα μόνο τρόφιμο.

Οφέλη του ανθεκτικού αμύλου στην υγεία

Όταν τα άμυλα πέπτονται, συνήθως διασπώνται σε γλυκόζη. Επειδή το ανθεκτικό άμυλο δεν αφομοιώνεται στο λεπτό έντερο, δεν αυξάνει τη γλυκόζη. Η υγεία του εντέρου βελτιώνεται καθώς η ζύμωση στο παχύ έντερο δημιουργεί περισσότερα καλά βακτήρια και λιγότερα κακά βακτήρια στο έντερο. Τα υγιή βακτήρια του εντέρου μπορούν να βελτιώσουν τον γλυκαιμικό έλεγχο. Άλλα οφέλη του ανθεκτικού αμύλου περιλαμβάνουν αυξημένο αίσθημα πληρότητας, θεραπεία και πρόληψη της δυσκοιλιότητας, μείωση της χοληστερόλης και χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου. Το ανθεκτικό άμυλο ζυμώνεται αργά, επομένως προκαλεί λιγότερα αέρια από άλλες ίνες.

Πηγές Τροφίμων

Τα τρόφιμα που περιέχουν ανθεκτικό άμυλο περιλαμβάνουν:

  • Πράσινες μπανάνες (καθώς μια μπανάνα ωριμάζει το άμυλο αλλάζει σε κανονικό άμυλο)
  • Φασόλια, μπιζέλια και φακές (τα λευκά φασόλια και οι φακές είναι τα υψηλότερα σε ανθεκτικό άμυλο)
  • Δημητριακά ολικής αλέσεως, συμπεριλαμβανομένης της βρώμης και του κριθαριού
  • Μαγειρεμένο και κρύο ρύζι

Η ποσότητα του ανθεκτικού αμύλου αλλάζει με τη θερμότητα. Η βρώμη και οι πράσινες μπανάνες χάνουν μέρος του ανθεκτικού αμύλου τους όταν μαγειρεύονται. Ένας άλλος τύπος ανθεκτικού αμύλου παρασκευάζεται κατά τη διαδικασία μαγειρέματος και ψύξης. Το μαγειρεμένο ρύζι που έχει ψυχθεί έχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε ανθεκτικό άμυλο από το ρύζι που μαγειρεύτηκε και δεν ψύχθηκε.

Πώς να προσθέσετε ανθεκτικό άμυλο στη διατροφή σας

  • Δοκιμάστε να μαγειρέψετε ρύζι, πατάτες, φασόλια και ζυμαρικά μια μέρα νωρίτερα και αφήστε τα στο ψυγείο όλη τη νύχτα. Είναι εντάξει να ξαναζεσταίνετε το άμυλο πριν το φάτε. Η αναθέρμανση δεν μειώνει την ποσότητα του ανθεκτικού αμύλου.
  • Στη θέση της μαγειρεμένης βρώμης, δοκιμάστε άψητη βρώμη εμποτισμένη σε γιαούρτι, γάλα ή ένα μη γαλακτοκομικό γάλα και βάλτε το στο ψυγείο όλη τη νύχτα.
  • Προσθέστε φακές σε μια σαλάτα ή σούπα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ανθεκτικό άμυλο: Βοηθά στην απώλεια βάρους και μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών παθήσεων

Τροφές με άμυλο: Πολύτιμο μέρος μιας υγιεινής διατροφής όταν καταναλώνονται με μέτρο

Τροφές με ανθεκτικό άμυλο που θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι θαυματουργές ιδιότητες του καρότου και στα φύλλα του

Φύλλα καρότου: Όλοι γνωρίζουμε για τις εξαιρετικές ιδιότητες του καρότου, καθώς και για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Εξίσου υγιεινά όμως είναι και τα φύλλα καρότου, τα οποία συχνά παραβλέπουμε.

Τα οφέλη των αμυλούχων τροφών για την υγεία

Άμυλο διατροφή: Το άμυλο είναι η πιο σημαντική πηγή ενέργειας για τον άνθρωπο. Το σώμα αφομοιώνει το άμυλο μεταβολίζοντας το σε γλυκόζη, η οποία περνά στην κυκλοφορία του αίματος και κυκλοφορεί στο σώμα. Η γλυκόζη τροφοδοτεί σχεδόν κάθε κύτταρο, ιστό και όργανο του σώματος.

Περουβιανό κοτόπουλο με αβοκάντο και σαλάτα κινόα

Περουβιανό κοτόπουλο: Γεύσεις από την Λατινική Αμερική προσφέρουν ένα γεύμα γεμάτο πρωτεΐνη, που το χαρακτηρίζει η φρεσκάδα. Μια πανδαισία χρωμάτων, υφών και ποιοτικών υλικών στο πιάτο σας.

Μπακαλιάρος με αμύγδαλα: Λαχταριστή συνταγή της Αργεντινής με αρωματικά βότανα

Μπακαλιάρος με αμύγδαλα: Δοκιμάστε μια συνταγή με ψάρι από την αντίπερα όχθη του Ατλαντικού Ωκεανού και την μακρινή Αργεντινή, σε συνδυασμό με αρωματικά βότανα και καβουρδισμένα αμύγδαλα.

Patacon με μπανάνες: Μια συνταγή από την Κολομβία που αξίζει να τολμήσετε

Patacon με μπανάνες: Τα patacon είναι πολύ ευέλικτη συνταγή και μπορούν εύκολα να αναμειχθούν με πολλά άλλα συστατικά, όπως το γουακαμόλε ή το τυρί. Να θυμάστε ότι σερβίρετε ζεστό και ρίχνετε από πάνω τους μια πρέζα αλάτι.

Bacon Cheeseburger Pasta: Ζυμαρικά με μπέικον και γεύση burger που θα σας ξετρελάνουν

Bacon Cheeseburger Pasta: Εάν βρίσκεστε σε δίλημμα για το φαγητό που θέλετε να απολαύσετε και το μυαλό σας έχει χωριστεί ανάμεσα σε burger και ζυμαρικά, τότε αυτή εδώ η συνταγή πρόκειται να σας λύσει τα χέρια και να σας συναρπάσει γευστικά!

Πώς λειτουργεί η τάση προς την ανθυγιεινή διατροφή και πώς να τη σταματήσουμε

Κάποια στιγμή, ένας γιατρός μου εξήγησε ότι η κατανάλωση μεγάλων δόσεων αλατιού αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού ανεξαρτήτως της αρτηριακής πίεσης. Με άλλα λόγια, η χαμηλή μου πίεση δεν με προστατεύει από τον κίνδυνο, ενώ εγώ δεν το γνώριζα καν αυτό.