Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο: Τι είναι & γιατί είναι απαραίτητο για την υγεία

Ανθεκτικό άμυλο: Τι είναι & γιατί είναι απαραίτητο για την υγεία

Ανθεκτικό άμυλο: Επειδή το ανθεκτικό άμυλο βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς μικροβιώματος, μπορεί να ωφελήσει την υγεία του εντέρου, η οποία επηρεάζει τη συνολική υγεία του σώματος. 

Το άμυλο είναι ένα άλλο όνομα για τους σύνθετους υδατάνθρακες που χρησιμοποιούνται από το σώμα ως καύσιμο. Το ανθεκτικό άμυλο είναι ακριβώς αυτό που υποδηλώνει το όνομά του – σύνθετοι υδατάνθρακες που «αντέχουν» στην πέψη. Αυτός ο τύπος αμύλου ταξιδεύει από το λεπτό έντερο άπεπτος στο παχύ, όπου παρέχει καύσιμο για τα καλά βακτήρια που ζουν εκεί. Όταν το ανθεκτικό άμυλο διασπάται από το εντερικό βακτήριο, η παραγωγή λιπαρών οξέων βραχείας αλυσίδας, όπως το βουτυρικό οξύ, αυξάνεται, κάτι που σύμφωνα με έρευνα μπορεί να είναι ευεργετικό για την υγεία.

Το ανθεκτικό άμυλο διαφέρει από το κανονικό άμυλο, το οποίο παρέχει στον οργανισμό ζάχαρη κατά την πέψη. Επειδή το ανθεκτικό άμυλο δεν παράγει ζάχαρη, μπορεί να ωφελήσει την αντίσταση στην ινσουλίνη. Παρέχει επίσης λιγότερες θερμίδες από τους κανονικούς υδατάνθρακες, επομένως μπορεί να είναι ευεργετικό για τον έλεγχο του βάρους.

Επιπλέον, καθώς βοηθά στη διατήρηση της υγείας του μικροβιώματος, μπορεί να ωφελήσει την υγεία του εντέρου, η οποία επηρεάζει κάθε μέρος του σώματος. Τα τρισεκατομμύρια μικρόβια που ζουν στο παχύ έντερο παράγουν χημικές ουσίες που μπορούν να έχουν θετική επίδραση στον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το ανθεκτικό άμυλο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη θεραπεία του διαβήτη Τύπου 2, του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου και διαφόρων μορφών καρκίνου, αν και απαιτούνται περισσότερες μελέτες σε ανθρώπους για να κατανοηθούν αυτά τα οφέλη.

Οι ερευνητές έχουν εντοπίσει πέντε τύπους ανθεκτικού αμύλου. Τρεις απαντώνται φυσικά σε τρόφιμα, όπως το ρύζι, τα ζυμαρικά ή οι πατάτες που έχουν μαγειρευτεί και κρυώσει, η σόγια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το καλαμπόκι, οι σπόροι, οι πράσινες μπανάνες, οι φακές και τα αλεύρια όπως το αλεύρι μανιόκας και το άμυλο πατάτας. Ένας άλλος τύπος μπορεί να εμφανιστεί φυσικά ή να κατασκευαστεί. Και τέλος, ένας είναι πλήρως κατασκευασμένος — άμυλο που έχει αλλοιωθεί φυσικά, ενζυμικά ή χημικά για να χρησιμοποιηθεί στην επεξεργασία τροφίμων όπως κέικ και μπισκότα. Συχνά αναφέρεται ως τροποποιημένο άμυλο τροφίμων στις ετικέτες των συστατικών.

Τα τροποποιημένα άμυλα χρησιμοποιούνται για τους ίδιους λόγους με το κανονικό άμυλο — για να πήξουν, να σταθεροποιήσουν προϊόντα διατροφής. Αν και τροποποιημένο δεν σημαίνει απαραίτητα γενετικά τροποποιημένο, ορισμένα τροποποιημένα άμυλα παρασκευάζονται από γενετικά τροποποιημένα συστατικά.

Να θυμάστε ότι οτιδήποτε έχει θετική επίδραση στον εντερικό σας σωλήνα μπορεί να ωφελήσει τη συνολική υγεία. Γι’ αυτό προσπαθήστε να συμπεριλάβετε πηγές φυσικού ανθεκτικού αμύλου όσο πιο συχνά μπορείτε στη διατροφή σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τροφές με ανθεκτικό άμυλο που βοηθούν στην πέψη

Η διατροφή που θωρακίζει την υγεία του εντέρου

Είναι οι μπανάνες ωφέλιμες για άτομα που ζουν με διαβήτη;

Το ανθεκτικό άμυλο βελτιώνει τον μεταβολισμό & εξισορροπεί το σάκχαρο στο αίμα

Οι ξαναζεσταμένοι υδατάνθρακες βοηθούν στην απώλεια βάρους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Γιατί πρέπει να τρώτε 3 χουρμάδες κάθε μέρα;

Χουρμάδες: Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε θρεπτικά συστατικά, οι χουρμάδες μπορούν να ενισχύσουν την ενέργειά σας, να βελτιώσουν την πέψη, να ενισχύσουν την υγεία των οστών σας και να υποστηρίξουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα.

Πώς να τεστάρετε τις ικανότητές σας στην ασιατική μεγειρική;

Ασιατική μαγειρική: Η εξερεύνηση της ασιατικής κουζίνας στη δική σας κουζίνα είναι ένας συναρπαστικός τρόπος για να διευρύνετε τους γαστρονομικούς σας ορίζοντες και να αναπτύξετε νέες μαγειρικές δεξιότητες.

Close Icon