Διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο: Τι είναι & γιατί είναι απαραίτητο για την υγεία

Ανθεκτικό άμυλο: Τι είναι & γιατί είναι απαραίτητο για την υγεία

Ανθεκτικό άμυλο: Επειδή το ανθεκτικό άμυλο βοηθά στη διατήρηση ενός υγιούς μικροβιώματος, μπορεί να ωφελήσει την υγεία του εντέρου, η οποία επηρεάζει τη συνολική υγεία του σώματος. 

Το άμυλο είναι ένα άλλο όνομα για τους σύνθετους υδατάνθρακες που χρησιμοποιούνται από το σώμα ως καύσιμο. Το ανθεκτικό άμυλο είναι ακριβώς αυτό που υποδηλώνει το όνομά του – σύνθετοι υδατάνθρακες που «αντέχουν» στην πέψη. Αυτός ο τύπος αμύλου ταξιδεύει από το λεπτό έντερο άπεπτος στο παχύ, όπου παρέχει καύσιμο για τα καλά βακτήρια που ζουν εκεί. Όταν το ανθεκτικό άμυλο διασπάται από το εντερικό βακτήριο, η παραγωγή λιπαρών οξέων βραχείας αλυσίδας, όπως το βουτυρικό οξύ, αυξάνεται, κάτι που σύμφωνα με έρευνα μπορεί να είναι ευεργετικό για την υγεία.

Το ανθεκτικό άμυλο διαφέρει από το κανονικό άμυλο, το οποίο παρέχει στον οργανισμό ζάχαρη κατά την πέψη. Επειδή το ανθεκτικό άμυλο δεν παράγει ζάχαρη, μπορεί να ωφελήσει την αντίσταση στην ινσουλίνη. Παρέχει επίσης λιγότερες θερμίδες από τους κανονικούς υδατάνθρακες, επομένως μπορεί να είναι ευεργετικό για τον έλεγχο του βάρους.

Επιπλέον, καθώς βοηθά στη διατήρηση της υγείας του μικροβιώματος, μπορεί να ωφελήσει την υγεία του εντέρου, η οποία επηρεάζει κάθε μέρος του σώματος. Τα τρισεκατομμύρια μικρόβια που ζουν στο παχύ έντερο παράγουν χημικές ουσίες που μπορούν να έχουν θετική επίδραση στον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου.

Η έρευνα δείχνει επίσης ότι το ανθεκτικό άμυλο μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη θεραπεία του διαβήτη Τύπου 2, του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου και διαφόρων μορφών καρκίνου, αν και απαιτούνται περισσότερες μελέτες σε ανθρώπους για να κατανοηθούν αυτά τα οφέλη.

Οι ερευνητές έχουν εντοπίσει πέντε τύπους ανθεκτικού αμύλου. Τρεις απαντώνται φυσικά σε τρόφιμα, όπως το ρύζι, τα ζυμαρικά ή οι πατάτες που έχουν μαγειρευτεί και κρυώσει, η σόγια, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το καλαμπόκι, οι σπόροι, οι πράσινες μπανάνες, οι φακές και τα αλεύρια όπως το αλεύρι μανιόκας και το άμυλο πατάτας. Ένας άλλος τύπος μπορεί να εμφανιστεί φυσικά ή να κατασκευαστεί. Και τέλος, ένας είναι πλήρως κατασκευασμένος — άμυλο που έχει αλλοιωθεί φυσικά, ενζυμικά ή χημικά για να χρησιμοποιηθεί στην επεξεργασία τροφίμων όπως κέικ και μπισκότα. Συχνά αναφέρεται ως τροποποιημένο άμυλο τροφίμων στις ετικέτες των συστατικών.

Τα τροποποιημένα άμυλα χρησιμοποιούνται για τους ίδιους λόγους με το κανονικό άμυλο — για να πήξουν, να σταθεροποιήσουν προϊόντα διατροφής. Αν και τροποποιημένο δεν σημαίνει απαραίτητα γενετικά τροποποιημένο, ορισμένα τροποποιημένα άμυλα παρασκευάζονται από γενετικά τροποποιημένα συστατικά.

Να θυμάστε ότι οτιδήποτε έχει θετική επίδραση στον εντερικό σας σωλήνα μπορεί να ωφελήσει τη συνολική υγεία. Γι’ αυτό προσπαθήστε να συμπεριλάβετε πηγές φυσικού ανθεκτικού αμύλου όσο πιο συχνά μπορείτε στη διατροφή σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τροφές με ανθεκτικό άμυλο που βοηθούν στην πέψη

Η διατροφή που θωρακίζει την υγεία του εντέρου

Είναι οι μπανάνες ωφέλιμες για άτομα που ζουν με διαβήτη;

Το ανθεκτικό άμυλο βελτιώνει τον μεταβολισμό & εξισορροπεί το σάκχαρο στο αίμα

Οι ξαναζεσταμένοι υδατάνθρακες βοηθούν στην απώλεια βάρους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τηγανητό κοτόπουλο με μέλι

Πρωτεΐνη: Αυτά τα μπούτια κοτόπουλου είναι τραγανά εξωτερικά, απίστευτα τρυφερά και ζουμερά στο εσωτερικό και αλεσμένα με γευστικό γλυκό και πικάντικο ζεστό μέλι!

Φτιάξτε το δικό σας Mojito φράουλα

Cocktails: Αν δε γνωρίσετε τι να κεράσετε τους καλεσμένους σας στο πάρτι σας, δημιουργήστε ένα από τα πιο δροσιστικά cocktails, Mojito φράουλα.

Κάνει καλό η καφεΐνη στην εγκυμοσύνη;

Εγκυμοσύνη καφές: Οι ερευνητές ήθελαν να ανακαλύψουν εάν η κατανάλωση καφεΐνης προκαλεί συγκεκριμένα κακά αποτελέσματα εγκυμοσύνης. Εξέτασαν συγκεκριμένα τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ετοιμάζουμε σολομό για το σημερινό τραπέζι!

Ψάρι: Δοκιμάστε αυτό το υγιεινό δείπνο με noodles ολικής αλέσεως, πιπεριές, πράσα και σπανάκι και φιλέτα σολομού πλούσια σε ωμέγα-3. Είναι έτοιμο σε λιγότερο από 25 λεπτά.