Διατροφή

Ανθεκτικό Άμυλο: Γιατί οι μπανάνες βοηθούν στην απώλεια βάρους

Ανθεκτικό Άμυλο: Γιατί οι μπανάνες βοηθούν στην απώλεια βάρους

Ανθεκτικό Άμυλο: Οι μπανάνες είναι μία καλή επιλογή για απώλεια βάρους, επειδή έχουν φυτικές ίνες, οι οποίες επιβραδύνουν την πέψη και σας κρατούν χορτάτους.

Έρευνες έχουν βρει ότι η ενίσχυση της πρόσληψης φυτικών ινών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο αύξησης βάρους έως και 30%. Τρώτε έως και μία μπανάνα την ημέρα ως μέρος μιας υγιεινής διατροφής για απώλεια βάρους. Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βελτιώσετε την υγεία σας. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση μπανανών μπορεί να έχει πολλά οφέλη για την υγεία, είτε προσπαθείτε να χάσετε βάρος είτε να βελτιώσετε την υγεία της καρδιάς.

Για να χάσετε βάρος, είναι σημαντικό να μιλήσετε με το γιατρό σας για την ανάπτυξη ενός ασφαλούς και αποτελεσματικού σχεδίου απώλειας βάρους που να ταιριάζει στις ατομικές σας ανάγκες. Εκτός από το να τρώτε σωστά, θα πρέπει επίσης να κάνετε περισσότερη άσκηση και να κοιμάστε αρκετά.

Αλλά η κατανάλωση περισσότερων τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες, όπως οι μπανάνες, μπορεί να είναι μια καλή αρχή για ένα υγιές πρόγραμμα απώλειας βάρους. Να, γιατί:

Διατροφικά στοιχεία για μία μπανάνα:

  • Λίπος, 0 γραμμάρια, 0% DV
  • Νάτριο, 0 γραμμάρια, 0% DV
  • Κάλιο, 450 mg, 13% DV
  • Υδατάνθρακες, 30 γραμμάρια, 10% DV
  • Διαιτητικές ίνες, 3 γραμμάρια, 12% DV
  • Βιταμίνη Α, 2% DV
  • Βιταμίνη C, 15% DV
  • Ασβέστιο, 0% DV
  • Σίδερο, 2% DV

 

Πώς βοηθούν οι μπανάνες στην απώλεια βάρους;

Ενώ μια μπανάνα έχει 110 θερμίδες, οι οποίες μπορεί να φαίνονται υψηλές για ένα φρούτο (μια μερίδα φράουλες έχει μόνο 50), η υψηλή περιεκτικότητά της σε βιταμίνες και φυτικές ίνες την καθιστά μια ισχυρή προσθήκη σε ένα υγιεινό πρόγραμμα απώλειας βάρους. Οι μπανάνες είναι μια εξαιρετική πηγή πολλαπλών βασικών θρεπτικών συστατικών όπως οι φυτικές ίνες, το κάλιο, η βιταμίνη Β6, η βιταμίνη C, το μαγνήσιο και το μαγγάνιο. Οι φυτικές ίνες μας κρατούν επίσης χορτάτους κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάτι που οδηγεί σε μείωση της συνολικής ποσότητας θερμίδων που καταναλώνουμε.

Οι φυτικές ίνες σε μια μπανάνα αντιπροσωπεύουν το 12% της συνιστώμενης ημερήσιας αξίας, γεγονός που συμβάλλει άμεσα στην απώλεια βάρους. Στην πραγματικότητα, η κατανάλωση υψηλού επιπέδου φυτικών ινών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο αύξησης βάρους έως και 30%.

Ανθεκτικό αμύλο και απώλειας βάρους

Δεν υπάρχει διαφορά στη θρεπτική αξία των μπανανών καθώς ωριμάζουν, αλλά υπάρχει μια αλλαγή στη γεύση και τα επίπεδα υδατανθράκων, λένε οι ειδικοί. Οι πιο πράσινες, λιγότερο ώριμες μπανάνες έχουν υψηλότερο επίπεδο αμύλου — ιδιαίτερα ανθεκτικό άμυλο. Αυτό το είδος αμύλου μπορεί να είναι ευεργετικό για την απώλεια βάρους, επειδή αφομοιώνεται πιο αργά και σας βοηθά να αισθάνεστε πιο χορτάτοι. Καθώς οι μπανάνες ωριμάζουν, το άμυλο μετατρέπεται σε φυσικά σάκχαρα και γι’ αυτό έχουν πιο γλυκιά γεύση και γίνονται μαλακές. Και παρόλο που μπορεί να έχουν καλύτερη γεύση, η διαδικασία ωρίμανσης μπορεί να έχει ελαφρώς λιγότερα οφέλη για την υγεία. Αυτό μπορεί να ισχύει ιδιαίτερα για άτομα με διαβήτη ή προδιαβήτη, τα οποία πρέπει να ελέγχουν προσεκτικά τη διατροφή και το σάκχαρό τους. Για κάποιον που είναι διαβητικός ή προδιαβητικός, μια άγουρη μπανάνα μπορεί να είναι καλύτερη, καθώς προκαλεί πιο αργή αύξηση του σακχάρου στο αίμα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η διατροφική αξία του αμύλου εξαρτάται από τους τρόπους πέψης

Καλές πηγές αμύλου που συνίσταται να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας

Διαβήτης τύπου 2-Έρευνα θέλει να εξετάσει τη συμβολή του ανθεκτικού αμύλου στη διαχείριση της γλυκαιμίας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Βελγικό μοσχάρι Carbonnade με μπύρα

Μοσχάρι Carbonnade a la Flamande: Ταξιδεύουμε στο Βέλγιο και δοκιμάζουμε το εμβληματικό μοσχάρι carbonnade, παραδοσιακά μαγειρεμένο με τοπική μπύρα.

Τα προτερήματα της πρωτεΐνης στο πρωινό σας

Πρωινό πρωτεΐνη: Επιβραδύνοντας την απορρόφηση των υδατανθράκων και ενισχύοντας το αίσθημα του κορεσμού, η πρωτεΐνη είναι απαραίτητη στα πλαίσια ενός υγιεινού πρωινού.

Γιατί νιώθουμε συνέχεια πεινασμένοι όλη την ημέρα;

Πείνα ακόρεστη: Ακόμα και αν έχουμε φάει, μερικές φορές αισθανόμαστε ότι πεινάμε πολύ. Αντί να καταφύγουμε σε υπερκατανάλωση, μπορούμε να εντρυφήσουμε στα βαθύτερα αίτια αυτής της ακόρεστης πείνας.

Οι θαυματουργές ιδιότητες του καρότου και στα φύλλα του

Φύλλα καρότου: Όλοι γνωρίζουμε για τις εξαιρετικές ιδιότητες του καρότου, καθώς και για τα οφέλη που προσφέρει στον οργανισμό μας. Εξίσου υγιεινά όμως είναι και τα φύλλα καρότου, τα οποία συχνά παραβλέπουμε.

Τα οφέλη των αμυλούχων τροφών για την υγεία

Άμυλο διατροφή: Το άμυλο είναι η πιο σημαντική πηγή ενέργειας για τον άνθρωπο. Το σώμα αφομοιώνει το άμυλο μεταβολίζοντας το σε γλυκόζη, η οποία περνά στην κυκλοφορία του αίματος και κυκλοφορεί στο σώμα. Η γλυκόζη τροφοδοτεί σχεδόν κάθε κύτταρο, ιστό και όργανο του σώματος.