Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Αλκοόλ: Aκόμη και ένα ποτό την ημέρα μπορεί να αυξήσει τους εγκεφαλικούς κινδύνους

Αλκοόλ: Aκόμη και ένα ποτό την ημέρα μπορεί να αυξήσει τους εγκεφαλικούς κινδύνους

Αλκοόλ: Ακόμη και η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα σιδήρου στον εγκέφαλο - μια δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση για τη μνήμη και τις δεξιότητες σκέψης, προτείνει μια νέα μελέτη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ανάμεσα σε σχεδόν 21.000 μεσήλικες και ηλικιωμένους, εκείνοι που έπιναν μόλις λίγες μπύρες την εβδομάδα εμφάνιζαν περισσότερη συσσώρευση σιδήρου στον εγκέφαλό τους. Και η συσσώρευση σιδήρου σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου συσχετίστηκε με ασθενέστερες βαθμολογίες σε τεστ νοητικών ικανοτήτων όπως η λογική, ο προγραμματισμός και η επίλυση προβλημάτων. Δεν είναι ακόμη σαφές τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Αλλά τα ευρήματα προσθέτουν στοιχεία ότι μπορεί να μην υπάρχει «ασφαλές» επίπεδο κατανάλωσης αλκοόλ όσον αφορά την υγεία του εγκεφάλου. «Ακόμη και μικρές ποσότητες αλκοόλ, σύμφωνα με τις τρέχουσες οδηγίες για το αλκοόλ, θα μπορούσαν να βλάψουν τον εγκέφαλό σας», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Δρ Anya Topiwala από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο εγκέφαλος απαιτεί ένα ορισμένο επίπεδο σιδήρου για να λειτουργήσει κανονικά, αλλά ο γερασμένος εγκέφαλος μπορεί να συσσωρεύσει περίσσεια. Και αυτή η περίσσεια σιδήρου έχει συνδεθεί με γνωστική έκπτωση – μια αργή επιδείνωση στη μνήμη και στις δεξιότητες σκέψης που μπορεί να οδηγήσει σε άνοια. Υπερβολικός σίδηρος στον εγκέφαλο έχει επίσης βρεθεί σε άτομα με εξάρτηση από το αλκοόλ, σύμφωνα με την ομάδα της Topiwala.

Για τη νέα μελέτη, οι ερευνητές στράφηκαν στην UK Biobank, μια ερευνητική βάση δεδομένων με ιατρικές και γενετικές πληροφορίες για περίπου 500.000 Βρετανούς ενήλικες ηλικίας 40 ετών και άνω. Οι ερευνητές εστίασαν σε λίγο λιγότερους από 21.000 που είχαν υποβληθεί σε μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου και ανέφεραν μέση κατανάλωση αλκοόλ. Συνολικά, οι δείκτες σιδήρου του εγκεφάλου ήταν χαμηλότεροι σε όσους δεν έπιναν. Και ακόμη και η μέτρια κατανάλωση – πάνω από τέσσερα ποτά την εβδομάδα – συνδέθηκε με μεγαλύτερη συσσώρευση σιδήρου στον εγκέφαλο.

Ο υψηλότερος σίδηρος του εγκεφάλου, με τη σειρά του, συνδέθηκε με χαμηλότερες βαθμολογίες σε τεστ νοητικών δεξιοτήτων όπως ο προγραμματισμός, η λογική, ο χρόνος αντίδρασης και η επίλυση προβλημάτων. Τα ευρήματα – που δημοσιεύτηκαν διαδικτυακά στις 14 Ιουλίου στο περιοδικό PLOS Medicine – δεν αποδεικνύουν ότι το αλκοόλ αύξησε άμεσα τον σίδηρο του εγκεφάλου ή ότι ο σίδηρος του εγκεφάλου ήταν υπεύθυνος για τις χαμηλότερες βαθμολογίες του τεστ. Και οι πραγματικές επιπτώσεις στην απόδοση της δοκιμής ήταν μικρές, σύμφωνα με την Topiwala. Αλλά φάνηκε να προσθέτουν στις επιπτώσεις της γήρανσης. Όπως ήταν αναμενόμενο, σημείωσε η Topiwala, η διανοητική ευκρίνεια των ανθρώπων μειώθηκε με την ηλικία και ο υψηλότερος σίδηρος του εγκεφάλου φαινόταν να επιδεινώνει αυτό το αποτέλεσμα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Αλκοόλ: Το πώς επηρεάζει τον εγκέφαλο μπορεί να εξαρτάται από το φύλο

Πώς η λαχτάρα για αλκοόλ γίνεται ισχυρότερη κατά τη διάρκεια της στέρησης

Ελλείψεις θρεπτικών συστατικών σε άτομα με αλκοολισμό

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μπορούν τα λειτουργικά τρόφιμα να σας κρατήσουν υγιή ή είναι απλώς διαφημιστικά;

Λειτουργικά τρόφιμα: Τα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται σε τρόφιμα όπως τα μούρα, οι ξηροί καρποί και τα σκούρα πράσινα λαχανικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής και στη μείωση του κινδύνου χρόνιων ασθενειών όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος.

Γλυκοπατάτες: Ο καλύτερος φίλος του παγκρέατός σας

Γλυκοπατάτες: Ένας νόστιμος και απλός τρόπος για να υποστηρίξετε την υγεία του παγκρέατος. Χάρη στα αντιοξειδωτικά, τις βιταμίνες και το χαμηλό σάκχαρο στο αίμα, οι γλυκοπατάτες μπορούν να βελτιώσουν τη γενική υγεία σας.

Quiche Lorraine με σπανάκι 

Κις λορέν: Αυτό το Quiche Lorraine με σπανάκι είναι ένα ευέλικτο πιάτο που μπορείτε να το απολαύσετε για οποιοδήποτε γεύμα της ημέρας.

Έλαιο Canola vs φυτικού ελαίου: Ποιο είναι πιο υγιεινό; 

Εάν επικεντρώνεστε στην υγεία της καρδιάς και στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, το λάδι canola μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή λόγω της υψηλότερης περιεκτικότητάς του σε ωμέγα-3 και των χαμηλότερων επιπέδων κορεσμένων λιπαρών.

Πώς το γιαούρτι μπορεί να βοηθήσεις στο Σύνδρομο Ευερεθίστου Έντερου

Γιαούρτι IBS: Γιαούρτι και Σύνδρομο Ευερεθίστου Έντερου (IBS):Τα προβιοτικά που περιέχει βοηθούν στην αποκατάσταση της ισορροπίας των βακτηρίων στο έντερο σας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε βελτίωση των συμπτωμάτων του IBS.

Τι περιλαμβάνεται σε ένα αιγυπτιακό πρωινό;

Αιγυπτιακό πρωινό: Το αιγυπτιακό πρωινό είναι μια πλούσια και ποικιλόμορφη γαστρονομική εμπειρία που αντικατοπτρίζει τη ζωντανή κουλτούρα και τη γεωργική αφθονία της χώρας.

Close Icon