ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός οφέλη καρδιά: H άσκηση προστατεύει την καρδιά μέσω μιας διαδικασίας γνωστής ως ισχαιμικής προετοιμασίας

Αθλητισμός οφέλη καρδιά: H άσκηση προστατεύει την καρδιά μέσω μιας διαδικασίας γνωστής ως ισχαιμικής προετοιμασίας

Αθλητισμός οφέλη καρδιά: Μία μόνο συνεδρία άσκησης μπορεί να προσφέρει άμεση και μακροχρόνια προστασία - Μελέτες σε ζώα υποδεικνύουν ότι η ισχαιμική προετοιμασία φαίνεται να προστατεύει την καρδιά εάν συμβεί αργότερα καρδιακή προσβολή, μειώνοντας τη βλάβη έως και 50%.

Γιατί η άσκηση είναι τόσο καλή για την υγεία σας; Ας μετρήσουμε τους τρόπους που η τακτική σωματική δραστηριότητα ενισχύει την καρδιαγγειακή υγεία. Μια προφανής απάντηση είναι ότι η άσκηση καίει θερμίδες, οι οποίες μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε ή να φτάσετε σε ένα υγιές βάρος. Η τακτική άσκηση βελτιώνει επίσης παράγοντες που συνδέονται με την καρδιαγγειακή υγεία, με αποτέλεσμα χαμηλότερη αρτηριακή πίεση, υγιέστερα επίπεδα χοληστερόλης και καλύτερη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα.

Και τα οφέλη δεν τελειώνουν εκεί: Η άσκηση βοηθά επίσης τις αρτηριές της καρδιάς να διαστέλλονται πιο εύκολα. Συμβάλει ώστε το συμπαθητικό νευρικό σας σύστημα (το οποίο ελέγχει τον καρδιακό σας ρυθμό και την αρτηριακή σας πίεση) να είναι λιγότερο αντιδραστικό. Αλλά αυτές οι αλλαγές μπορεί να χρειαστούν εβδομάδες, μήνες ή και χρόνια για να φτάσουν στο πλήρες αποτέλεσμα.

Ωστόσο, ακόμη και μία προπόνηση μπορεί να προστατεύσει την καρδιά σας αμέσως μέσω μιας διαδικασίας γνωστής ως ισχαιμικής προετοιμασίας, σύμφωνα με ένα άρθρο ανασκόπησης στο τεύχος JAMA Cardiology στις 29 Νοεμβρίου 2017. Όπως αποδεικνύεται, λίγη ισχαιμία – που ορίζεται ως ανεπαρκής παροχή αίματος σε μέρος του σώματος, ειδικά στην καρδιά – μπορεί να είναι για καλό. «Όταν έχετε απόφραξη των στεφανιαίων αγγείων και ασκείστε, η περιοχή της καρδιάς πέραν της απόφραξης “διψάει” για παροχή αίματος — περισσότερο από ό,τι όταν είστε σε ηρεμία», λέει η καρδιολόγος Δρ. Meagan Wasfy του Cardiovascular Performance Program στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης που συνδέεται με το Χάρβαρντ. «Αυτό δημιουργεί μια σειρά από μοριακές και μεταβολικές οδούς που βοηθούν την καρδιά να προσαρμοστεί σε αυτή την ανεπαρκή ροή αίματος», εξηγεί.

Η ισχαιμική προετοιμασία είναι παρόμοια με κάτι που η Δρ Wasfy και οι συνάδελφοί της ακούνε συνήθως από ασθενείς με καρδιακή νόσο που ασκούνται. Ξεκινούν με τρέξιμο αλλά νιώθουν κουρασμένοι ή έχουν στηθάγχη αρκετά γρήγορα, έτσι περπατούν για λίγα λεπτά. «Αλλά μόλις αρχίσουν να τρέχουν ξανά, είναι πολύ πιο εύκολο στη δεύτερη προσπάθεια», λέει η Δρ. Wasfy. Γνωστό ως «στηθάγχη προθέρμανσης», αυτό το φαινόμενο περιγράφηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου 200 χρόνια. Ο ακριβής βιολογικός μηχανισμός της ισχαιμικής προετοιμασίας παραμένει αδιευκρίνιστος. Μια θεωρία υποδεικνύει έναν παράγοντα που βρίσκεται στο αίμα που εμπλέκεται στην ενεργοποίηση των υποδοχέων οπιοειδών, σύμφωνα με τους συγγραφείς του άρθρου ανασκόπησης. Μελέτες σε ζώα υποδεικνύουν ότι η ισχαιμική προετοιμασία φαίνεται να προστατεύει την καρδιά εάν συμβεί αργότερα καρδιακή προσβολή, μειώνοντας τη βλάβη έως και 50%.

Όσον αφορά τη διάρκεια, τα 30 λεπτά την ημέρα είναι ιδανικά για προστασία της υγείας, λέει η Δρ Wasfy. Αλλά είναι καλό να τα χωρίσετε σε τρεις συνεδρίες των 10 λεπτών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Eνισχύστε την ψυχική και συναισθηματική σας υγεία με γιόγκα

Η άσκηση ως φάρμακο για τον χρόνιο πόνο

Τα οφέλη του Pilates για την υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Eurolife FFH: Έξι προγράμματα αστικής ευθύνης EurolifePartners

Η Eurolife FFH, που έχει δεσμευθεί να βρίσκεται πάντα στο πλευρό των ανθρώπων που την εμπιστεύονται, πελατών και συνεργατών, βελτιώνοντας συνεχώς τις υπηρεσίες που τους παρέχει, αναβαθμίζει το EurolifePartners, την πλατφόρμα για τους συνεργάτες της, προσθέτοντας 6 προτιμολογημένα προγράμματα αστικής ευθύνης.  Τα προγράμματα αυτά προσφέρουν ασφαλιστική κάλυψη από τη λειτουργία εμπορικών καταστημάτων, γραφείων-ιατρείων, γυμναστηρίων-σχολών χορού-εκπαιδευτηρίων, καφέ εστιατορίων-ζαχαροπλαστείων. Επίσης, εκτός […]

Οι γονείς πρέπει να εγκαταλείψουν το κολέγιο για να μπορέσουν τα παιδιά να ευδοκιμήσουν, λένε οι ειδικοί

"Όταν τους αφήνεις για το κολέγιο, δεν είναι αντίο για πάντα. Είναι "αντίο προς το παρόν". «Βγείτε έξω και αναζητήστε το καλύτερο και κρατήστε τον εαυτό σας σε υψηλό επίπεδο», έγραψε η μαμά Τρίσια Κόντε σε ένα από τα παιδιά της. «Πιστέψτε με ότι αν το κάνετε, θα πάρετε όλα όσα θέλετε», συνέχισε το σημείωμά της.

Περισσότεροι άνθρωποι θα πρέπει να ελέγχονται για πιθανή έκθεση σε παντοτινά χημικά

Παντοτινά χημικά: Η έκθεση σε αυτές τις χημικές ουσίες αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου των νεφρών σε ενήλικες, μειωμένη ανταπόκριση αντισωμάτων σε λοίμωξη ή εμβολιασμό σε παιδιά και ενήλικες, μειωμένη εμβρυϊκή ανάπτυξη και δυσλιπιδαιμία σε παιδιά και ενήλικες.

Οι πρώιμες σεξουαλικές εμπειρίες οδηγούν σε πιο υγιές σεξ αργότερα

Σεξουαλικό ντεμπούτο: Η υγιής σεξουαλική λειτουργία είναι κρίσιμη για τη σεξουαλική υγεία και θα πρέπει να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιθανών αποτελεσμάτων υγείας ενός πρώιμου σεξουαλικού ντεμπούτου.

Τι είναι η ομοιοπαθητική και πόσο βοηθάει στην καλή λειτουργία της υγείας;

Εναλλακτική ιατρική: Έχουν γίνει αρκετές ανασκοπήσεις των επιστημονικών στοιχείων σχετικά με την αποτελεσματικότητα της ομοιοπαθητικής. Η ομοιοπαθητική χρησιμοποιείται για ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα παθήσεων υγείας.

Πώς βοηθούν οι νευροφυσιολογικές τεχνικές στη θεραπεία της νόσου Alzheimer;

Alzheimer: Μια νέα συλλογή άρθρων διερευνά τη χαρτογράφηση της υπερδιέγερσης του εγκεφάλου που στηρίζει τη δυσρύθμιση της επαγρύπνησης, τους κύκλους ύπνου-αφύπνισης και την επικύρωση αποτελεσματικών βιοδεικτών για τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Γιατί μια δίαιτα χαμηλών θερμίδων μπορεί να μην βοηθήσει όλους να χάσουν βάρος;

Διατροφή: Ενώ η κατανάλωση μιας δίαιτας χαμηλής σε θερμίδες βοηθά στην απώλεια αυτών των επιπλέον κιλών, μπορεί να μην βοηθήσει τα άτομα με παχυσαρκία που αντιμετωπίζεται δύσκολα να χάσουν βάρος και να το διατηρήσουν