Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ασφάλιση Υγείας

e-ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση του ΕΦΚΑ το 2022

e-ΕΦΚΑ: Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση του ΕΦΚΑ το 2022

e-ΕΦΚΑ: Τους τελευταίους μήνες ο ΕΦΚΑ εφαρμόζει μια σειρά από δράσεις, με στόχο την οριστική αντιμετώπιση προβλημάτων που υποβαθμίζουν την εξυπηρέτηση του πολίτη. Στο επίκεντρό τους βρίσκεται η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, για την παροχή πάνω από 50 ηλεκτρονικών υπηρεσιών, τη δυνατότητα για ηλεκτρονικά ραντεβού, την υπηρεσία myEFKAlive κ.ά.

Καθοριστικό, επίσης, ρόλο στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών έχει η λειτουργία του 1555, του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής. Μέχρι τώρα, το νέο τηλεφωνικό κέντρο έχει δεχθεί περίπου 400.000 κλήσεις πολιτών, από τις οποίες έχει εξυπηρετηθεί το 96%.

Η προσπάθεια, όμως, για τον οργανωτικό και ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΦΚΑ είναι συνεχής. Εντός του 2022, στον ΕΦΚΑ υλοποιούνται νέες, ή επεκτείνονται υφιστάμενες δράσεις, οι οποίες ενισχύουν περαιτέρω το ψηφιακό προφίλ του οργανισμού και αναβαθμίζουν το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών. Ειδικότερα, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι εξής δράσεις:

  • Καταργείται σταδιακά η ανάγκη τηλεφωνικής επικοινωνίας με φυσικά υποκαταστήματα, καθώς το σύνολο της εξυπηρέτησης των πολιτών θα γίνεται μέσω του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555.

 

  • Αναπτύσσονται 15 νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες, οι οποίες θα μειώσουν ακόμη περισσότερο την ανάγκη για φυσική παρουσία και αναμονή στα υποκαταστήματα του φορέα. Ήδη κάθε μήνα πραγματοποιούνται περίπου 1,2 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, αποτρέποντας αντίστοιχες μετακινήσεις και περιορίζοντας δραστικά την ταλαιπωρία των πολιτών.

 


  • Ολοκληρώνεται μέχρι το τέλος του 2021 η συγχώνευση των φυσικών υποκαταστημάτων του ΕΦΚΑ, με σκοπό να δημιουργηθεί σε κάθε νομό μια ενιαία διεύθυνση. Έτσι αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις, η σύγχυση και η ταλαιπωρία των πολιτών, ενώ βελτιώνεται και ο συντονισμός μεταξύ των υπαλλήλων.

 

  • Καταργούνται σταδιακά οι επισκέψεις στα φυσικά υποκαταστήματα για υπηρεσίες που παρέχονται ηλεκτρονικά. Με τον τρόπο αυτό θα αποσυμφορηθούν ακόμη περισσότερο τα υποκαταστήματα, βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση των πολιτών που χρειάζεται να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία, αλλά και την καθημερινότητα των εργαζομένων του ΕΦΚΑ.

 

  • Επεκτείνεται παντού η υπηρεσία myefkalive, μέσω της οποίας οι ασφαλισμένοι εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως, με τηλεδιάσκεψη ή βιντεοκλήση. Η υπηρεσία ξεκίνησε καλύπτοντας αρχικά τους κατοίκους των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων. Σήμερα έχει επεκταθεί και στα νησιά του Ιονίου και του Βορειοανατολικού Αιγαίου, ενώ σταδιακά θα προστεθούν όλες οι περιοχές της Ελλάδας.

 

  • Μονιμοποιείται η υπηρεσία των ηλεκτρονικών ραντεβού, για τις υποθέσεις όπου είναι απαραίτητη η επίσκεψη στα φυσικά υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 860.000 ηλεκτρονικά ραντεβού, ενώ από τον Ιούλιο του 2021 τα διαθέσιμα ραντεβού έχουν επεκταθεί από τις δύο εβδομάδες στις πέντε.

 

Παράλληλα με την αναβάθμιση των υπηρεσιών του, παραμένει προτεραιότητα για τον ΕΦΚΑ η επιτάχυνση της εκκαθάρισης των εκκρεμών συντάξεων. Στο πλαίσιο αυτό, έχει τεθεί σε λειτουργία ο Πύργος Ελέγχου, για την παρακολούθηση της πορείας των αιτημάτων συνταξιοδότησης σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, εντός του Νοεμβρίου ανέλαβαν σε πρώτη φάση δράση 179 πιστοποιημένοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές, προκειμένου να βοηθήσουν ως εξωτερικοί συνεργάτες στην επιτάχυνση της διαδικασίας απονομής συντάξεων.

Είναι αλήθεια ότι ο ΕΦΚΑ καλείται να φέρει σε πέρας μια τεράστια και δύσκολη αποστολή, που δυσχεραίνεται από οργανωτικές παθογένειες και κακές νοοτροπίες του παρελθόντος. Τα προβλήματα αυτά, προφανώς, δεν μπορούν να λυθούν αυτόματα. Όμως, η αρχή έχει γίνει και ο ΕΦΚΑ σταδιακά μετατρέπεται, από εστία ταλαιπωρίας, σε έναν οργανισμό που σέβεται και υπηρετεί τον πολίτη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Καταβάλεται σήμερα Παρασκευή το επίδομα θέρμανσης-Δικαιούχοι-Δόσεις πληρωμής

Αναλυτικά οι πληρωμές για την εβδομάδα 6 έως 10 Δεκεμβρίου από e-ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ

Πριν τα Χριστούγεννα θα καταβληθούν οι συντάξεις Ιανουαρίου - Οι ημερομηνίες ανά Ταμείο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ιαπωνία - Απαραίτητη η ασφάλιση υγείας για αλλοδαπούς κατοίκους

Όλοι οι αλλοδαποί θα πρέπει να καταβάλλουν εκ των προτέρων τα εθνικά ασφάλιστρα υγείας τους για κάλυψη στο πλαίσιο του εθνικού συστήματος ασφάλισης υγείας, το οποίο διαχειρίζονται οι νομαρχιακές και δημοτικές κυβερνήσεις.

$1,53 δισ. οι ασφαλιστικές αποζημιώσεις από τον σεισμό στην Ταϊλάνδη

Υπενθυμίζεται ότι στις 28 Μαρτίου 2025, ένας ισχυρός σεισμός μεγέθους 7,7 Ρίχτερ έπληξε την κεντρική Μιανμάρ κοντά στην πόλη Sagaing, καθιστώντας τον τον ισχυρότερο σεισμό που έπληξε τη χώρα.

Μέτρα για τους εργαζομένους εν όψει καύσωνα

Καύσωνας: Η παύση εργασιών δεν εφαρμόζεται σε οικονομικές δραστηριότητες που αφορούν σημαντικές και κοινωνικά κρίσιμες υποδομές στους τομείς της υγείας, των μεταφορών και της κοινής ωφέλειας.

H κλιματική αλλαγή προκαλεί ισχυρές αναταράξεις στις αεροπορικές πτήσεις 

Οι υψηλές θερμοκρασίες, οι μεταβολές στη διαμόρφωση των ανέμων και η αυξανόμενη συχνότητα των καταιγίδων δημιουργούν πιο απρόβλεπτες και επικίνδυνες συνθήκες κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Οι αναταράξεις αυτές, αν και συχνά αντιμετωπίζονται με προληπτικά μέτρα, μπορούν να προκαλέσουν δυσάρεστες εμπειρίες στους επιβάτες και να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του πληρώματος και των επιβατών.

Close Icon