Top News

Επιστήμονες ανακαλύπτουν νέο μηχανισμό ελέγχου της πίεσης

Επιστήμονες του Εθνικού Πανεπιστημίου της Σιγκαπούρης (NUS) ανακάλυψαν έναν νέο τρόπο ελέγχου της αρτηριακής πίεσης. Νέες, βελτιωμένες προσεγγίσεις για την καταπολέμηση της υπέρτασης και της χαμηλής αρτηριακής πίεσης μπορεί να αναπτυχθούν, χάρη στην ανακάλυψη του τρόπου με τον οποίο ελέγχεται η αρτηριακή πίεση. Η υπέρταση είναι ένα σύνηθες πρόβλημα παγκοσμίως.

Περίπου ένας στους τέσσερις κατοίκους της Σιγκαπούρης ηλικίας 30 έως 69 ετών έχει υπέρταση. Είναι σημαντικό ότι η ηλικία αποτελεί ισχυρό παράγοντα κινδύνου για την ανάπτυξη υπέρτασης. Συγκεκριμένα, στην ομάδα ηλικιών 60 έως 69, περισσότερα από ένα στα δύο άτομα στη Σιγκαπούρη έχουν υπέρταση.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η αυξημένη αρτηριακή πίεση εκτιμάται ότι προκαλεί 7.5 εκατομμύρια θανάτους παγκοσμίως, γεγονός που αντιπροσωπεύει πάνω από το 12% όλων των θανάτων. Ερευνητές του NUS έχουν βρει ένα νέο μέσο για τον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης που περιλαμβάνει την πρωτεΐνη γαλεκτίνη-1. Η πρωτεΐνη αυτή ανευρίσκεται στα αιμοφόρα αγγεία και σε διάφορους άλλους ιστούς. Οι ερευνητές έδειξαν ότι η γαλεκτίνη-1 μειώνει τη δραστηριότητα των διαύλων ασβεστίου CaV1.2 στα αιμοφόρα αγγεία, μειώνοντας την αρτηριακή πίεση.

Αντίστροφα, η αρτηριακή πίεση μπορεί να αυξηθεί διακόπτοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ της γαλεκτίνης-1 και αυτών των διαύλων ασβεστίου. Αυτή η ανακάλυψη θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες θεραπείες τόσο για την υπέρταση όσο και για την παθολογικά χαμηλή αρτηριακή πίεση. Το εύρημα αυτό της διεπιστημονικής ομάδας από την Ιατρική Σχολή Yong Loo Lin του NUS δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Circulation. Η ομάδα έδειξε ότι η πρωτεΐνη γαλεκτίνη-1 επηρεάζει τη λειτουργία μιας άλλης πρωτεΐνης γνωστής ως κανάλι ασβεστίου τύπου L (CaV1.2) που βρίσκεται στις αρτηρίες που κανονικά δρα για τη σύσπαση των αιμοφόρων αγγείων.

Με τη μείωση της δραστηριότητας αυτών των διαύλων ασβεστίου, η γαλεκτίνη-1 μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση. Το ερευνητικό έργο ήταν υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή Soong Tuck Wah από το Τμήμα Φυσιολογίας μαζί με τον Δρ Hou Zenyou, τον κύριο συντάκτη της μελέτης. Η ανακάλυψη αυτή μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στην καταπολέμηση των καρδιαγγειακών νοσημάτων. “Επειδή η γαλεκτίνη-1 βρίσκεται κυρίως στα αιμοφόρα αγγεία μας και λόγω της επιλεκτικότητάς της για τους διαύλους Cav1.2, σκευάσματα που την στοχεύουν με σκοπό τη μείωση της αρτηριακής πίεσης προβλέπεται να έχουν ελάχιστες παρενέργειες”, δήλωσε ο καθ Soong, επικεφαλής ερευνητής της μελέτης.