Top News

Το γονιδίωμα δίνει ενδείξεις για πρόκληση καρκίνου του προστάτη

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Michigan Αντικαρκινικού Κέντρου Rogel εντοπίζει ένα νέο γονίδιο που ονομάζεται ARLNC1 που ελέγχει τα σήματα από τον υποδοχέα ανδρογόνων, βασικός παράγοντας στον καρκίνο του προστάτη. Το χτύπημα αυτών των μακρών μη κωδικοποιητικών ποντικών RNA οδήγησε σε θάνατο από καρκίνο, υποδηλώνοντας ότι αυτό μπορεί να είναι ένας βασικός στόχος για μελλοντικές θεραπείες. Η μελέτη δημοσιεύεται στο Nature Genetics.

Οι τρέχουσες θεραπείες του καρκίνου του προστάτη στοχεύουν να εμποδίσουν τον υποδοχέα ανδρογόνων να σταματήσουν την ανάπτυξη του καρκίνου. Αλλά οι περισσότεροι ασθενείς γίνονται ανθεκτικοί στις ειδικές για ανδρογόνα θεραπείες, αναπτύσσοντας μια προκλητική μορφή της νόσου που ονομάζεται μεταστατικός καρκίνος  του προστάτη.

«Ο υποδοχέας ανδρογόνων είναι ένας σημαντικός στόχος για τον καρκίνο του προστάτη. Η μελέτη αυτή εντοπίζει ένα βρόχο ανάδρασης που θα μπορούσε ενδεχομένως να διαταράξει ως εναλλακτική λύση για τον αποκλεισμό απ ‘ευθείας τον υποδοχέα ανδρογόνων,» λέει ο ανώτερος συντάκτης της μελέτης, Arul Chinnaiyan, MD, Ph.D. Διευθυντής του Κέντρου Μεταγραφικής Παθολογίας του Michigan.

Το εργαστήριο της Chinnaiyan αναγνώρισε χιλιάδες lncRNAs σε έγγραφο του 2015. Τα μακρά μη κωδικοποιητικά RNA θεωρούνται η σκοτεινή ύλη του γονιδιώματος, επειδή είναι λίγα πράγματα γνωστά για αυτά.

Κατά την έρευνα για καρκίνο του προστάτη, η ομάδα ανακάλυψε ότι το ARLNC1 είναι αυξημένο στον καρκίνο του προστάτη που σχετίζεται με τον καλοήθη ιστό του προστάτη, γεγονός που υποδηλώνει ένα ρόλο στην ανάπτυξη του καρκίνου. Και συσχετίστηκε με την σηματοδότηση των υποδοχέων ανδρογόνων, γεγονός που την καθιστούσε πιο ενδιαφέρουσα.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο υποδοχέας ανδρογόνων προκαλεί έκφραση ARLNC1. Στη συνέχεια, το ARLNC1 συνδέεται με τον μετάγραφο RNA messenger υποδοχέα ανδρογόνου. Αυτό σταθεροποιεί το επίπεδο του υποδοχέα ανδρογόνων, ο οποίος στη συνέχεια τροφοδοτεί πίσω για να διατηρήσει ARLNC1.

“Οραματιζόμαστε μια πιθανή θεραπεία κατά της ARLNC1 σε συνδυασμό με θεραπεία για να μπλοκάρουν τον υποδοχέα ανδρογόνων, η οποία θα χτυπήσει το στόχο και επίσης αυτό το θετικό βρόχο ανατροφοδότησης “, λέει ο Chinnaiyan.

Όταν οι ερευνητές μπλοκάρουν το ARLNC1 σε κυτταρικές σειρές που εκφράζουν τον υποδοχέα ανδρογόνων, οδήγησε σε θάνατο καρκινικών κυττάρων και εμπόδισε την ανάπτυξη του όγκου. Σε μοντέλα ποντικών, η ανύψωση του ARLNC1 προκάλεσε μεγάλους όγκους. Το χτύπημα του ARLNC1 σε ποντικούς προκάλεσε τη συρρίκνωση των όγκων.

Οι ερευνητές σχεδιάζουν να συνεχίσουν τη βιολογία του ARLNC1 για να καταλάβουν πώς εμπλέκεται στην πρόοδο του καρκίνου του προστάτη και στην σηματοδότηση των υποδοχέων ανδρογόνων.

“Θέλουμε να χαρακτηρίσουμε περαιτέρω τη σκοτεινή ύλη του γονιδιώματος”, λέει ο Chinnaiyan. “Υπάρχουν πολλά από αυτά τα lncRNAs που γνωρίζουμε ότι είναι πολύ χρήσιμα ως βιοδείκτες καρκίνου και πιστεύουμε ότι είναι σημαντικοί σε βιολογικές διαδικασίες”.