Top News

Τραυματικό στρες και γενετική αυξάνουν τις πιθανότητες αυτοκτονίας

Η γενετική ευαισθησία στη διπολική διαταραχή μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για απόπειρα αυτοκτονίας, αλλά μόνο σε όσους έχουν υποστεί τραυματικό στρες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry (JAACAP). Η αυτοκτονία το 2015 ήταν η δεύτερη αιτία θανάτου μεταξύ εφήβων ηλικίας 15-19 ετών με απότομη αύξηση του κινδύνου αυτοκτονίας από 14 έως 20 ετών. Η διπολική διαταραχή (BD) είναι μία από τις πιο κληρονομήσιμες ψυχιατρικές καταστάσεις και συνδέεται με υψηλό κίνδυνο αυτοκτονίας.

“Βρήκαμε ότι η γενετική ευαισθησία στη BD μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για απόπειρα αυτοκτονίας , αλλά μόνο σε όσους έχουν υποστεί τραυματικό στρες, όπως εκφοβισμό, σεξουαλική κακοποίηση ή ενδοοικογενειακή βία”, δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας Holly Wilcox, PhD, από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας Bloomberg στο πανεπιστήμιο Johns Hopkins. “Αυτή η εργασία υπογραμμίζει τη σημασία των σοβαρών περιβαλλοντικών πιέσεων στην ανάπτυξη προσπαθειών αυτοκτονίας σε άτομα με υψηλότερο γενετικό κίνδυνο διπολικής διαταραχής “.

Τα ευρήματα βασίζονται σε δεδομένα από 307 έφηβους / συγγενείς γονέων που έχουν προσβληθεί από BD (συγγενείς BD) σε σύγκριση με 166 απογόνους / συγγενείς γονέων χωρίς ειδικές ψυχιατρικές διαταραχές (ομάδα ελέγχου). Οι συμμετέχοντες περιελήφθησαν από πέντε τοποθεσίες, τέσσερις στις Ηνωμένες Πολιτείες (Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, Πανεπιστήμιο του Michigan, Πανεπιστήμιο της Ουάσινγκτον στο St. Louis και Πανεπιστήμιο της Ιντιάνα) και μία στην Αυστραλία (Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας). Δείγματα αίματος συλλέχθηκαν από όλα τα άτομα, DNA εξήχθη από το αίμα και διεξήχθη γονοτυπική ανάλυση.

Οι βαθμολογίες γενετικού κινδύνου προέκυψαν από το άθροισμα των μεμονωμένων αποτελεσμάτων πολλών εκατοντάδων πολυμορφισμών ενός μορίου νουκλεοτιδίου που σχετίζονται με την BD για να διασαφηνιστεί η σχετική συμβολή των γονιδίων έναντι του περιβάλλοντος για αυτοκτονικές συμπεριφορές στο BD. “Αυτή η μελέτη εξετάζει με μοναδικό τρόπο τις συμπεριφορές αυτοκτονίας και αυτοτραυματισμού σε μια νεαρή ομάδα ατόμων που διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης BD, αλλά πολλοί από τους οποίους δεν έχουν αναπτύξει ακόμη BD οι ίδιοι”, δήλωσε ο Δρ Wilcox. «Βρήκαμε ότι οι απόγονοι των BD-συγγενών αναφέρουν περισσότερους αυτοκτονικούς ιδεασμούς και απόπειρες από ό, τι τα άτομα της ομάδας ελέγχου.

Αυτό το εύρημα διατηρήθηκε αφού καταγράφηκε η παρουσία διαταραχών διάθεσης και διαταραχών χρήσης ουσιών, υποδεικνύοντας ότι η γονική BD είναι βασικός συσχετισμός αυτοκτονικού ιδεασμού και προσπαθειών αυτοκαταστροφής. Ο γενετικός κίνδυνος για αυτοκτονική συμπεριφορά δεν δρα εντελώς μέσω μιας γενετικής οδού για διαταραχή της διάθεσης ». Δεν υπήρχαν διαφορές μεταξύ των συγγενών με BD και συγγενών στην ομάδα ελέγχου σε ότι αφορά έκθεση σε ενδοοικογενειακή βία, σεξουαλική κακοποίηση, εκφοβισμό ή οποιουδήποτε τραυματικού γεγονότος.