Top News

Πιθανή νέα θεραπεία για το σοβαρό άσθμα

Πρόσφατη έρευνα αποδεικνύει ότι η παρεμπόδιση της δράσης δύο προφλεγμονωδών μορίων μειώνει σημαντικά τα συμπτώματα αλλεργικού άσθματος σε ποντίκια, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων θεραπειών για τα άτομα με σοβαρή μορφή της πάθησης. Τα ευρήματα, που δημοσιεύονται στο ιατρικό περιοδικό Clinical Science , δείχνουν ότι «η σοβαρή αλλεργική φλεγμονή των πνευμόνων μειώθηκε σημαντικά στα ποντίκια όταν παρεμποδίστηκε η δραστικότητα των προ-φλεγμονωδών μορίων ιντερλευκίνη (IL) -17A και IL-17F χρησιμοποιώντας συγκεκριμένα αντισώματα.

Ο αποκλεισμός αυτών των μορίων σταμάτησε τα συμπτώματα του αλλεργικού άσθματος σε ποντίκια και οι ερευνητές ελπίζουν ότι αυτή η νέα γνώση θα μπορούσε να οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας νέας θεραπείας για το σοβαρό αλλεργικό άσθμα στον άνθρωπο», σχολίασε ο ανώτερος συγγραφέας Bernhard Ryffel από το Πανεπιστήμιο της Ορλεάνη και το κέντρο CNRS στη Γαλλία.

Το άσθμα είναι μια συνήθης φλεγμονώδης νόσος των πνευμόνων με ποικίλη βαρύτητα. Το άσθμα και οι αλλεργίες συχνά σχετίζονται μεταξύ τους, και τα άτομα με αλλεργικό άσθμα μπορούν να παρουσιάσουν εκρηκτικές αντιδράσεις ως απόκριση της έκθεσης σε ορισμένους περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως ακάρεα οικιακής σκόνης. Κατά τη διάρκεια μιας κρίσης αλλεργικού άσθματος, τα ανοσοκύτταρα γνωστά ως Τ-βοηθητικά κύτταρα ανταποκρίνονται σε εισπνεόμενα αλλεργιογόνα και πυροδοτούν την παραγωγή προ-φλεγμονωδών μορίων που οδηγούν στα συμπτώματα που παρατηρούνται στο άσθμα, όπως οι βρογχόσπασμος και ο συριγμός. “Το σοβαρό αλλεργικό άσθμα οφείλεται σε αυξημένη έκφραση IL-17A που παράγεται από βοηθητικά Τ-κύτταρα Th 17”, εξήγησε ο Ryffel.

Στη μελέτη αυτή, οι ερευνητές εξέθεσαν πρώτα τα ποντίκια σε ακάρεα σκόνης και διαπίστωσαν ότι προκλήθηκε παραγωγή προ-φλεγμονωδών IL-17A και IL-17F στους πνεύμονες των ζώων. Σε περαιτέρω πειράματα, βρήκαν ότι ποντίκια που δεν μπορούσαν να παράγουν γενετικά είτε IL-17A είτε IL-17F ή μια πρωτεΐνη που ονομάζεται IL-17RA – που δεσμεύεται με αυτά τα μόρια – είχαν μικρότερη αλλεργική απόκριση σε ακάρεα οικιακής σκόνης από ζώα που θα μπορούσαν να παράγουν και τα δύο μόρια.

Για να ελεγχθούν περαιτέρω αυτά τα αποτελέσματα, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν αντισώματα αντι-IL-17A και -IL-17F ως θεραπεία σε ποντίκια που έπασχαν από αναπνευστική αλλεργική αντίδραση σε ακάρεα οικιακής σκόνης. Διαπίστωσαν ότι τα συμπτώματα αλλεργικής ανοσολογικής αντίδρασης και άσθματος μειώθηκαν δραματικά σε αυτά τα ποντίκια , υποδεικνύοντας, εάν αυτά τα ευρήματα μπορούν να αναπαραχθούν στον άνθρωπο, μία νέα οδό θεραπείας για τις κρίσεις αλλεργικού άσθματος.