Top News

Γιατί διαφέρει το μικροβίωμα στις γυναίκες με καρκίνο του μαστού;

Σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη στην επιστημονική επιθεώρηση OncoTarget, ερευνητές από την Cleveland Clinic ανακάλυψαν διαφορές στη βακτηριακή σύνθεση των ιστών του μαστού των υγιών γυναικών εναντίον των γυναικών με καρκίνο του μαστού. Η ερευνητική ομάδα ανακάλυψε για πρώτη φορά ότι ο υγιής ιστός του μαστού περιέχει περισσότερα είδη βακτηρίων Methylobacterium, ένα εύρημα που θα μπορούσε να προσφέρει μια νέα προοπτική στη μάχη κατά του καρκίνου του μαστού. Τα βακτήρια που ζουν στο σώμα, γνωστά συλλήβδην ως μικροβίωμα, επηρεάζουν πολλές νόσους.

Οι περισσότερες έρευνες έχουν γίνει για το εντερικό μικροβίωμα. Οι ερευνητές από καιρό είχαν υποψιαστεί ότι μικροβίωμα υπάρχει μέσα στον ιστό του μαστού και παίζει ρόλο στον καρκίνο του μαστού, αλλά αυτό δεν είχε μέχρι τώρα περιγραφεί. Η ερευνητική ομάδα έχει κάνει το πρώτο βήμα προς την κατανόηση της σύνθεσης των βακτηρίων στον καρκίνο του μαστού, διαπιστώνοντας διακριτές μικροβιακές διαφορές μεταξύ υγιούς μαστού και μαστού με καρκίνο.

«Απ ‘όσο γνωρίζω, αυτή είναι η πρώτη μελέτη που εξετάζει τόσο ιστό μαστού όσο και απομακρυσμένες περιοχές του σώματος για βακτηριακές διαφορές στον καρκίνο του μαστού», είπε η συν-κύρια συγγραφέα Charis Eng, MD, Ph.D., πρόεδρος του Ιατρικού Ινστιτούτου Γονιδιωματικής της Cleveland Clinic. «Η ελπίδα μας είναι να βρούμε ένα βιοδείκτη που θα μας βοηθήσει να διαγιγνώσκουμε τον καρκίνο του μαστού γρήγορα και εύκολα. Ελπίζουμε ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη μελέτη του μικροβιώματος πριν εμφανισθεί ο καρκίνος του μαστού και, στη συνέχεια, να προωθήσουμε την πρόληψη του καρκίνου με προβιοτικά ή αντιβιοτικά».

Η μελέτη εξέτασε ιστούς από 78 ασθενείς που υποβλήθηκαν σε μαστεκτομή για διηθητικό καρκίνωμα ή σε αισθητική χειρουργική επέμβαση μαστού. Επιπλέον, εξετάστηκαν στοματικές εκπλύσεις και ούρα για να προσδιοριστεί η βακτηριακή σύνθεση αυτών των απομακρυσμένων θέσεων στο σώμα. Εκτός από τη διαπίστωση της παρουσίας των Methylobacterium, η ομάδα ανακάλυψε ότι τα δείγματα ούρων ασθενών με καρκίνο είχαν αυξημένα επίπεδα gram-θετικών βακτηρίων, συμπεριλαμβανομένων των Staphylococcus και Actinomyces.

Απαιτούνται περαιτέρω μελέτες για να καθοριστεί ο ρόλος που αυτοί οι οργανισμοί μπορούν να παίξουν στον καρκίνο του μαστού. Ο συν-συγγραφέας Stephen Grobymer, MD, είπε, «Αν μπορούμε να στοχεύσετε συγκεκριμένα βακτήρια προ της εμφάνισης καρκίνου, μπορεί να είμαστε σε θέση να κάνουμε το περιβάλλον λιγότερο φιλόξενο για τον καρκίνο και να ενισχύσουμε τις υπάρχουσες θεραπείες».