Top News

Πολυδύναμα αντισώματα στη μάχη κατά του καρκίνου

Ερευνητές από την Ιαπωνία ανακοίνωσαν τα προκλινικά ευρήματα μελέτης σχετικά με το αντίσωμα ERY974, ένα μόριο που δεσμεύει ταυτόχρονα την γλυπικάνη-3 και την πρωτεΐνη CD3 και το οποίο βρίσκεται υπό εξέλιξη ως κλινική μελέτη Φάσης Ι για συμπαγείς όγκους, στην επιστημονική επιθεώρηση Science Translational Medicine. Οι εξελιγμένες τεχνικές ανασυνδυασμένου DNA επιτρέπουν στους ερευνητές να παράγουν θεραπευτικά αντισώματα σε μία πιο ορθολογική βάση.

Μπορούν να παραχθούν έτσι, περισσότερο ομοιογενή και σταθερά μόρια με επιπλέον ιδιότητες όπως η αυξημένη κυτταροτοξικότητα, η διπλή στόχευση, τα μονοδύναμα μονοκλωνικά αντισώματα και η ενισχυμένη διείσδυση σε συμπαγείς όγκους. Τα αντισώματα διπλής-εξειδίκευσης, που στοχεύουν έναντι δύο αντιγόνων που προωθούν την ανάπτυξη του καρκίνου, μπορεί να αποφέρουν μεγαλύτερη θεραπευτική αποτελεσματικότητα από ότι η αναστολή ενός μόνου στόχου. Τα αντισώματα διπλής-εξειδίκευσης προκύπτουν από το συνδυασμό των μεταβλητών περιοχών δύο ήδη χαρακτηρισμένων μονοκλωνικών.

«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που τα ευρήματα της έρευνας μας για το  ERY974 έχουν δημοσιευθεί στο Science Translational Medicine », δήλωσε ο Dr. Hisafumi Okabe.  Η γλυπικάνη-3 (GPC3) είναι πρωτεΐνη μεμβράνης που εκφράζεται με υψηλή συχνότητα στις κυτταρικές μεμβράνες διαφόρων καρκινικών κυττάρων, συμπεριλαμβανομένου του ηπατοκυτταρικού καρκινώματος, του καρκίνου του πνεύμονα και του γαστρικού καρκίνου. Η GPC3 αναφέρεται ότι εκφράζεται σε διάφορους ιστούς στο στάδιο του εμβρύου και παίζει σημαντικό ρόλο, αλλά σπάνια εκδηλώνεται σε φυσιολογικούς ιστούς ενηλίκων.

Καθώς η έκφραση της GPC3 παρατηρείται μέσω του κακοήθους μετασχηματισμού των κυττάρων, η GPC3 θεωρείται ότι είναι μια πρωτεΐνη ειδική για τον καρκίνο (αντιγόνο που σχετίζεται με τον όγκο). Το ERY974 είναι ένα αντίσωμα που δεσμεύεται τόσο με την GPC3 επί της μεμβράνης καρκινικών κυττάρων όσο και με την CD3, πρωτεΐνη μεμβράνης που εκφράζεται σε Τ λεμφοκύτταρα.

Το ERY974 είναι ένα αντιδιαμεριστικό αντιβιοτικό Τ κυττάρων (TRAB) και ενώ ταυτόχρονα συνδέεται με την GPC3 και την CD3, ενεργοποιεί επίσης τα Τ λεμφοκύτταρα, ώστε να επιτίθενται και να σκοτώνουν γειτονικά καρκινικά κύτταρα. Το TRAB ταξινομείται ως ένας τύπος ανοσοθεραπείας του καρκίνου. Η εξαρτώμενη από την GPC3 ενεργοποίηση των Τ κυττάρου και ο θάνατος καρκινικών κυττάρων από το ERY974 παρατηρήθηκε in vitro σε τρία διαφορετικά πειραματικά μοντέλα όγκων ποντικού. Διαπιστώθηκαν θετικά αποτελέσματα κατά όγκων ακόμη και σε καρκίνους όπου άλλες ανοσοθεραπείες του καρκίνου είναι αναποτελεσματικές.