Top News

Ανακάλυψαν που οφείλεται η ανδρική υπογονιμότητα

Ισραηλινοί επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι εντόπισαν μια νέα γενετική μετάλλαξη που προκαλεί υπογονιμότητα στους άνδρες, σύμφωνα με άρθρο του επιστημονικού εντύπου Journal of Medical Genetics. Επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίου Ben-Gurion και του Πανεπιστημιακού Ιατρικού Κέντρου «Σοροκα», ανακάλυψαν τη νέα γενετική μετάλλαξη που εμποδίζει την παραγωγή σπέρματος.

Το 5% των ανδρών, παγκοσμίως, υπολογίζεται ότι πάσχει από υπογονιμότητα και κατά προσέγγιση το 1% υποφέρει από αζωοσπερμία, δηλαδή δεν έχει καθόλου σπερματοζωάρια.

Η μετάλλαξη στο γονίδιο TDRD9, που εντόπισαν οι ισραηλινοί ερευνητές, ανιχνεύθηκε σε οικογένεια Βεδουίνων, όπου οι άνδρες είχαν έλλειψη σπέρματος και σπερματογένεση στους όρχεις τους, χωρίς προφανή αιτία. Οι πέντε άνδρες είχαν απευθυνεί για θεραπεία στον Δρ Έιταν Λουνενφελντ και την ομάδα του στο Πανεπιστημιακό Ιατρικό Κέντρο «Σοροκα».

Οι καθηγητές Ρουτι Παρβαρι και Μαχμουτ Χουλεϊχελ στο Τμήμα Μικροβιολογίας, Ανοσολογίας και Γενετικής ανακάλυψαν τη μετάλλαξη στο γονίδιο, που φυσιολογικά προστατεύει την πλήρη αλληλουχία DNA του σπέρματος. Η μετάλλαξη απενεργοποιεί την λειτουργία του γονιδίου TDRD9 και αναστέλλει την παραγωγή του σπέρματος.

«Έχοντας εντοπίσει τη σχέση μεταξύ του κατεστραμμένου γονιδίου και της ανδρικής υπογονιμότητας, θα μπορούμε πλέον να κάνουμε εξειδικευμένες εξετάσεις για την εν λόγω μετάλλαξη ώστε να παρέχουν την κατάλληλη θεραπεία σε ζευγάρια με προβλήματα υπογονιμότητας», αναφέρουν οι ερευνητές σε σχετική ανακοίνωσή τους.

Υπάρχει μία σειρά παραγόντων που επηρεάζουν την ποιότητα του σπέρματος.

Παχυσαρκία

Όταν ο Δείκτης Μάζας Σώματος ξεπεράσει το 25-30 kg/m2 υπάρχουν σημαντικές αλλοιώσεις τόσο στη μορφολογία των σπερματοζωαρίων όσο και στο γενετικό υλικό (DΝΑ) που μεταφέρουν.

Τραυματισμοί

Κάποια αθλήματα μπορεί να «τραυματίσουν» τους όρχεις, όπως η ποδηλασία και η ιππασία. Τόσο η θέση του αθλητή, όσο και η ειδική στολή που συχνά αυξάνει τη θερμοκρασία στους όρχεις, προκαλεί μείωση της παραγωγής σπέρματος.

Συμπληρώματα διατροφής

Τα αμφιβόλου ποιότητας και προέλευσης συμπληρώματα διατροφής, αλλά και τα αναβολικά είναι εχθροί της γονιμότητας.

Υψηλές θερμοκρασίες

Μία σειρά καθημερινών δραστηριοτήτων που αυξάνουν τη θερμοκρασία των όρχεων, έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα του σπέρματος. Αυτές είναι η καθιστική ζωή, το μπάνιο με ζεστό νερό, η πολύωρη καθιστική εργασία, τα στενά ρούχα και τα lap top που πολλοί άνδρες συνηθίζουν να ακουμπούν στα πόδια τους, με αποτέλεσμα να αναπτύσσεται θερμοκρασία που φτάνει τους 70 βαθμούς.