Ρεπορτάζ Υγείας

Δεν είστε μόνο εσείς: «Οι στιγμές ηλικιωμένων» έγιναν πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λένε οι ειδικοί

Δεν είστε μόνο εσείς: «Οι στιγμές ηλικιωμένων» έγιναν πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λένε οι ειδικοί

Τέλος, προσπαθήστε να είστε παρόντες όταν μιλάτε και σε άλλους ανθρώπους, πράγμα που σημαίνει να κλείνουμε την τηλεόραση και να εστιάζουμε σε αυτά που λένε τα αγαπημένα μας πρόσωπα, είπε η Δρ Jeanine Turner, καθηγήτρια επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Georgetown.

Δεν είστε μόνο εσείς: Δεν είστε μόνο εσείς: «οι στιγμές ηλικιωμένων» έγιναν πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λένε οι ειδικοί Εάν δεν είστε ηλικιωμένος, αλλά εξακολουθείτε να βιώνετε «στιγμές ανώτερης ηλικίας», είστε σε καλή παρέα Πρέπει να Ανησυχούμε; Εάν δεν είστε ηλικιωμένος, αλλά εξακολουθείτε να βιώνετε «στιγμές ανώτερης ηλικίας», έχετε καλή παρέα, σύμφωνα με πρόσφατη αναφορά της Wall Street Journal. «Ο εγκέφαλός μας μοιάζει με υπολογιστές με τόσες πολλές καρτέλες ανοιχτές αυτή τη στιγμή», είπε η Δρ Sara C. Mednick, νευροεπιστήμονας και καθηγήτρια γνωστικής επιστήμης στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Irvine.

«Αυτό επιβραδύνει την επεξεργαστική μας ισχύ και η μνήμη είναι ένας από τους τομείς που παραπαίουν».

«Οι ηλικιωμένες στιγμές», αλλιώς γνωστές ως φευγαλέες εκρήξεις λήθης, γίνονται πιο συνηθισμένες, σύμφωνα με ειδικούς στη μνήμη. Μερικές φορές μπορεί να δυσκολευόμαστε να θυμηθούμε το όνομα των φίλων, των συναδέλφων μας, λέξεις που συνήθως ξεφεύγουν από τη γλώσσα μας ή πώς να εκτελούμε εργασίες που είναι συνήθως ενστικτώδεις, σύμφωνα με το περιοδικό.

Οι ειδικοί συνιστούν να αναπνέετε βαθιά για τουλάχιστον δέκα λεπτά κάθε μέρα, να μιλάτε για μια βόλτα στη φύση ή να συνδέεστε με ένα αγαπημένο σας πρόσωπο για να βοηθήσετε να συγκεντρωθεί καλύτερα το μυαλό. Οι ειδικοί συνιστούν να αναπνέετε βαθιά για τουλάχιστον δέκα λεπτά κάθε μέρα, να μιλάτε για μια βόλτα στη φύση ή να συνδέεστε με ένα αγαπημένο σας πρόσωπο για να βοηθήσετε να συγκεντρωθεί καλύτερα το μυαλό. Είναι μια περίοδος μεγάλης μετάβασης για πολλούς, καθώς επιστρέφουν στη δουλειά και εγκαθίστανται σε νέες ρουτίνες, αλλά προσθέστε την αβεβαιότητα του πολέμου στην Ουκρανία, δεν αποτελεί έκπληξη που ο εγκέφαλός μας βρίσκεται σε γνωστική υπερένταση, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο.

Ο εγκέφαλος καταναλώνει ενέργεια όπως και άλλα κύτταρα του σώματός μας και είναι πολύ περισσότερη από ό,τι νομίζουμε, σύμφωνα με νευροεπιστήμονες. Το άγχος είναι ένας μεγάλος ένοχος, εν μέρει λόγω της πανδημίας, αλλά και επειδή η έρευνα δείχνει ότι όσοι έχουν βιώσει «πρόσφατους στρεσογόνους παράγοντες» έχουν προβλήματα μνήμης, σύμφωνα με τον Δρ Γκραντ Σιλντς, επίκουρο καθηγητή στο τμήμα ψυχολογικής επιστήμης του Πανεπιστημίου του Αρκάνσας, ο οποίος έχει κάνει έρευνα για το θέμα.

Το άγχος μειώνει την προσοχή και τον ύπνο μας, αλλά το χρόνιο στρες μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα προβλήματα μνήμης, πρόσθεσε ο Shields.

Επειδή ο εγκέφαλός μας γεμίζει με τόσες πολλές πληροφορίες που προέρχονται από διάφορες πηγές, όπως το να είμαστε συνεχώς στα τηλέφωνά μας, οι νευροεπιστήμονες σημειώνουν ότι είναι πιο δύσκολο για το μυαλό μας να αποκρυσταλλώσει αναμνήσεις.

Και η ρουτίνα που δημιουργήθηκε από την πανδημία δεν βοηθά. «Η μνήμη επωφελείται από την καινοτομία», λέει ο Zachariah Reagh, γνωστικός νευροεπιστήμονας και επίκουρος καθηγητής ψυχολογικών και εγκεφαλικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον στο Σεντ Λούις.

«Όταν όλες οι εμπειρίες μας συνδυάζονται, είναι δύσκολο να θυμηθούμε κάποια από αυτές ως ξεχωριστή».

Καθώς μεγαλώνουμε, η μνήμη μας θα υποφέρει, αλλά δεν υπάρχει καθορισμένος χρόνος επειδή ο εγκέφαλος του καθενός γερνά με διαφορετικούς ρυθμούς, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό μέσο.

Αλλά αν ανησυχείτε για τη μνήμη σας, είναι πάντα καλή ιδέα να κλείσετε ένα ραντεβού με το γιατρό σας – ειδικά αν το παρατηρήσουν και άλλοι άνθρωποι, σύμφωνα με το περιοδικό. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές ειδικών για να βοηθήσετε τη μνήμη σας, σύμφωνα με την Wall Street Journal. Εάν δεν μπορείτε να θυμηθείτε, μην το πιέζετε γιατί συχνά απογοητευόμαστε, πράγμα που σημαίνει ότι το συναισθηματικό μέρος του εγκεφάλου υπερισχύει του τμήματος του εγκεφάλου μας που ανακτά αναμνήσεις, είπε η Δρ Τζένιφερ Κίλκους, κλινική ψυχολόγος υγείας και επίκουρη καθηγήτρια. ψυχιατρικής στο Yale School of Medicine.

Αντίθετα, ηρεμήστε τον εγκέφαλο γιατί αυτό ενισχύει τον μετωπιαίο λοβό, που είναι το μέρος του εγκεφάλου που βοηθά στην κωδικοποίηση των αναμνήσεων και ρυθμίζει το στρες, είπε ο Mednick. Συνιστά να αναπνέουμε για τουλάχιστον δέκα λεπτά κάθε μέρα, να μιλάμε για μια βόλτα στη φύση ή να επικοινωνούμε με κάποιο αγαπημένο μας πρόσωπο, αλλά μας υπενθυμίζει επίσης να κοιμόμαστε καλά γιατί καθαρίζει τις τοξίνες στον εγκέφαλό μας που μπορούν να «φράξουν» τη διανοητική μας επεξεργασία.

Και αφήστε το τηλέφωνο μακριά και προσπαθήστε να κάνετε μόνο ένα πράγμα τη φορά, δίνοντας περισσότερη προσοχή σε εκείνες τις δραστηριότητες που δεν σκεφτόμαστε, όπως το βούρτσισμα των δοντιών μας.

«Όταν εξασκείστε να δίνετε προσοχή σε εκείνες τις στιγμές που δεν έχoυν σημασία, θα γίνει πιο εύκολο για εκείνες τις στιγμές που έχουν», είπε ο Κίλκους.

Τέλος, προσπαθήστε να είστε παρόντες όταν μιλάτε και σε άλλους ανθρώπους, πράγμα που σημαίνει να κλείνουμε την τηλεόραση και να εστιάζουμε σε αυτά που λένε τα αγαπημένα μας πρόσωπα, είπε η Δρ Jeanine Turner, καθηγήτρια επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Georgetown.

«Πρέπει να προσεγγίζουμε κάθε συζήτηση σκόπιμα», είπε η Turner. «Αν δεν έχουμε μια βαθιά σύνδεση, πώς μπορούμε να περιμένουμε ποτέ να θυμηθούμε τι συνέβη;»

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι ασθενείς με επίμονη γνωστική εξασθένηση μήνες μετά την ασθένεια ήπιας COVID-19 έχουν υψηλότερα επίπεδα φλεγμονωδών δεικτών στο εγκεφαλονωτιαίο υγρό

Η τακτική κολύμβηση προάγει την συναισθηματική ευημερία

Κορωνοϊός: Μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο ακόμη κι αν νοσείτε ήπια

Η τηλεκπαίδευση επέτρεψε στους μαθητές καλύτερη ποιότητα ύπνου

Ο Fauci ανέφερε τα εμβόλια, τις θεραπείες και τις μάσκες ως κύρια εργαλεία για τον έλεγχο της πανδημίας 

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αναισθησιολόγοι: Kοινή ανακοίνωση 5 επιστημονικών εταιρειών για τις ελλείψεις στο ΕΣΥ

Αναισθησιολόγοι: Η ειδικότητα είναι αναγκαία για την απρόσκοπτη λειτουργία των Νοσοκομείων του ΕΣΥ και την ομαλή λειτουργία των χειρουργείων, των χώρων καταστολής, των ιατρείων Πόνου και Παρηγορικής φροντίδας, αλλά και την αντιμετώπιση Επειγουσών καταστάσεων.

Το Σουδάν αναφέρει 5 ακόμη μολύνσεις από την ευλογιά των πιθήκων, υποδαυλίζοντας τους φόβους για μεγαλύτερη επιδημία

Το Σουδάν βρίσκεται υπό τεράστια πίεση για να θέσει υπό έλεγχο μια πρόσφατη επιδημία της ευλογιάς των πιθήκων λόγω του γεγονότος ότι το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης δεν θα μπορούσε να υποστηρίξει μια μεγάλη επιδημία.

Πρέπει να κάνετε το εμβόλιο για τη γρίπη φέτος; Οι γιατροί αποκαλύπτουν την απόφασή τους

Ο Zweig ελπίζει ότι η πιθανότητα εξάπλωσης του ιού της γρίπης θα μειωθεί, δεδομένου ότι η COVID βρίσκεται ακόμη στο μυαλό των ανθρώπων και πολλοί άνθρωποι είναι προσεκτικοί.